تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

آموزش تهیه خیارشور فوری در یک روز: رازی برای خوشمزه‌ترین خیارشور سریع

اگر هوس یک خیارشور خانگی تازه و خوشمزه کرده‌اید اما فرصت کافی برای تهیه‌ خیارشور ندارید، این مقاله مختص خود شماست! شاید باور نکنید اما با یک دستورالعمل ساده و سریع می‌توانید تنها در عرض یک روز، خیارشوری خوشمزه و ترد داشته باشید. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه‌ خیارشور فوری یک روزه را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم جهت تهیه خیارشور خانگی

برای تهیه خیارشور خانگی فوری و یک روزه، مواد زیر را آماده کنید:

خیار مناسب برای خیارشوربه مقدار لازمسرکهبه مقدار لازمنمکبه مقدار لازمنخود آبگوشتی خامبه مقدار لازمسیربه مقدار لازمفلفل تازه تندبه مقدار لازمشکربه مقدار لازمآببه مقدار لازمآب جوشیده سردبه مقدار لازم

*مقدار دقیق هر کدام از مواد اولیه در مراحل تهیه ذکر شده است.

مراحل تهیه خیارشور خانگی فوری یک روزه

برای تهیه خیارشور خانگی فوری و خوشمزه، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: آماده‌سازی خیارها

اولین مرحله برای تهیه خیارشور خانگی، آماده کردن خیارها است. برای این منظور، خیارها را خوب بشویید و خشک کنید.

مرحله دوم: تهیه محلول آب نمک

برای تهیه آب نمک، به ازای هر یک لیوان دسته‌دار آب جوشیده سرد، یک قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید و هم بزنید تا نمک کاملا حل شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی گلابی

مرحله سوم: ریختن مواد خیارشور درون شیشه

خیارها را پس از اینکه خوب خشک کردید درون شیشه‌های تمیز بچینید. درون هر شیشه، ۱ الی ۲ عدد فلفل تازه تند، ۲ الی ۳ حبه سیر، ۵ تا ۶ عدد نخود آبگوشتی خام و مقداری سبزی ترخون بریزید. سپس، ¼ هر شیشه را با سرکه و مابقی را با محلول آب نمک پر کنید. در آخر، درون هر شیشه، ½ قاشق چای‌خوری شکر اضافه کنید و درب شیشه‌ها را محکم ببندید.

مرحله چهارم: قرار دادن شیشه خیارشور درون آب جوش

درون یک قابلمه آب بریزید و شیشه‌ها را درون قابلمه قرار دهید. مقدار آب باید به حدی باشه که ⅔ شیشه‌ها را بپوشاند. در ادامه، شعله را روشن کنید و از زمانی که آب به جوش آمد، اجازه دهید شیشه‌ها به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت بمانند.

بیشتر بخوانید: دلایل نرم شدن و خراب شدن خیارشور خانگی

مرحله پنجم: آماده شدن خیارشورها

پس از گذشت ۲۰ دقیقه، زیر حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید خیارشورها به طور کامل سرد شوند. حالا خیارشور فوری شما آماده است. نوش جانتان!

فوت و فن‌های تهیه خیارشور فوری

هر موقع که اقدام به درست کردن خیارشور خانگی یک روزه کردید، نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

خیارهای قلمی، سفت، سایز کوچک و ترد بهترین گزینه برای تهیه خیارشور هستند. خیارهای نرم و چروکیده برای تهیه خیارشور مناسب نیستند.میزان تندی خیارشور را می‌توانید با توجه به ذائقه خود تنظیم کنید. اگر به خیارشورهای تند علاقه دارید، مقدار فلفل را زیاد و در غیر این صورت کم کنید.دلیل استفاده از نخود در تهیه خیارشور، جذب آب خیار است. پس اگر دوست دارید خیارشوری ترد داشته باشید، از نخود غافل نشوید.اگر از طعم غالب سرکه در خیارشور خوشتان نمی‌آید، می‌توانید در حد یک قاشق از آن استفاده کنید.خیارشورهای آماده شده را تا زمانی که درب آن‌ها باز نشده باشد، می‌توانید در دمای محیط نگهداری کنید. اما به محض باز کردن درب ظرف، حتما آن‌ها را درون یخچال قرار دهید.استفاده از شکر در تهیه خیارشور اختیاری است. شکر برای ایجاد تعادل بین طعم سرکه و نمک به کار می‌رود و در صورت تمایل می‌توانید آن را حذف کنید.در صورت تمایل می‌توانید علاوه بر ترخون از شوید نیز استفاده کنید.

حالا که در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه خیارشور فوری یک روزه را یاد گرفتید، می‌توانید از این پس خیارشورهای تازه و خوشمزه‌ای را خودتان در خانه تهیه کنید. مطمئن باشید با یک بار امتحان کردن این خیارشور، دیگر به سراغ خیارشورهای بازاری نخواهید رفت.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!