تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

بهترین انتخاب برای سبدهای سیب زمینی و پیاز با لمس مدرن و زیبایی

سبدهای مدرن سیب‌زمینی و پیاز، تنها یک وسیله کاربردی نیستند، بلکه یک عنصر هنری مهم هستند که می‌توانند به دکوراسیون آشپزخانه شما زیبایی و جذابیت ببخشند. شما با استفاده از این سبدها، آشپزخانه‌ای تمیز، مرتب و کارآمد خواهید داشت.

بی شک با توجه به اهمیت ظاهری آشپزخانه‌های مدرن، انتخاب سبدی مناسب که هم کارایی داشته باشد و هم با دکوراسیون شما هماهنگ باشد بسیار مهم است در این مقاله از مجله اکالا به بررسی انواع سبدهای مدرن سیب زمینی و پیاز و نکات خرید و مزایای استفاده از آن‌ها می‌پردازیم.

انواع سبدهای سیب زمینی و پیاز مدرن
 

پیاز و سیب زمینی جز یکی از پرکاربردترین مواد خوراکی در آشپزی ایرانی است که بی شک در هر خانه‌ای یافت می‌شود. همان‌طور که می‌دانید این سبدها با جنس های بسیار متنوعی در بازار یافت می‌شود که شما با توجه به سبک دکور و تناسب رنگ‌ها می‌توانید سبد دلخواهتان را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی ۴ مدل از پرطرفدارترین و محبوب ترین این سبدها خواهیم پرداخت.

۱- سبدهای حصیری

ظروف و اکسسوری‌های حصیری امروزه طرف‌داران زیادی پیدا کرده‌اند. سبدهای حصیری با بافت‌های مختلف، ظاهری روستیک و سنتی به آشپزخانه شما می‌دهند. این سبدها معمولاً از جنس بامبو یا نی ساخته می‌شوند و به دلیل تنوع طرح و رنگ، با هر نوع دکوراسیونی هماهنگی دارند.

سبدهای حصیری از لحاظ وزنی سبک هستند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را جا به جا کنید. شست و شویی این سبدها نیز بسیار ساده است.

بیشتر بخوانید: ترفندهای فوری برای خلاص شدن از شر بوی بد غذا در خانه

۲- سبدهای پلاستیکی

سبدهای پلاستیکی یکی از پرفروش‌ترین انواع سبدهای نگهدارنده پیاز و سیب زمینی هستند. این سبدها سبک، مقاوم و ارزان هستند که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی موجود هستند. سبدهای پلاستیکی برای استفاده روزمره بسیار مناسب هستند.

۳- سبدهای چوبی

وسایل چوبی زیبایی منحصر به فرد خود را دارند که اغلب با هر دکوری هماهنگی دارند. سبدهای چوبی با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، به آشپزخانه شما ظاهری طبیعی و گرم می‌بخشند. این سبدها معمولاً از چوب بامبو، راش یا صنوبر ساخته می‌شوند و به دلیل وزن سبک و قابلیت تنفس، برای نگهداری سیب زمینی و پیاز بسیار مناسب هستند.

۴- سبدهای فلزی

یکی دیگر از محکم‌ترین نوع سبدهای نگهدارنده. سبدهای فلزی هستند. سبدهای فلزی در رنگ‌های متنوعی در بازار موجود هستند. این نوع سبدها معمولاً از استیل یا آهن ساخته می‌شوند و ظاهری صنعتی و مدرن دارند. سبدهای فلزی به دلیل استحکام بالا، مقاومت در برابر رطوبت و سهولت تمیز کردن بسیار محبوب هستند.

بیشتر بخوانید: ترفندهای کم کردن نیترات سبزیجات مصرفی روزانه

در زمان خرید سبد پیاز و سیب زمینی برای آشپزخانه باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

اندازه سبد را متناسب با فضای آشپزخانه و مقدار سیب زمینی و پیازی که نیاز دارید، انتخاب کنید. جنس، طرح و رنگ سبد را با توجه به دکوراسیون آشپزخانه و میزان استفاده خود انتخاب کنید. خوشبختانه سبدهای سیب زمینی و پیاز در قیمت‌های مختلفی موجود هستند. بودجه خود را در نظر بگیرید و سبدی متناسب با آن انتخاب کنید.

مزایای استفاده از سبدهای سیب زمینی و پیاز مدرن چیست؟

سبدهای مدرن با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، به آشپزخانه شما ظاهری زیبا و جذاب می‌بخشند و شما می‌توانید با کمک آن ها انواع سبزیجات و میوه‌ها را به صورت منظم و مرتب در آشپزخانه خود قرار دهید. اکثر سبدهای مدرن به راحتی قابل شستشو هستند.

سبدهای دیواری یا سبدهایی که روی کابینت قرار می‌گیرند، به شما کمک می‌کنند تا از فضای آشپزخانه به بهترین نحو استفاده کنید. این سبد ها دارای تهویه مناسب هستند که به جریان هوا کمک می‌کند. در نتیجه از تجمع رطوبت جلوگیری می‌کنند همین امر باعث می‌شود که سیب زمینی و پیاز شما تازه و ماندگارتر بمانند.

با انتخاب یک سبد سیب زمینی و پیاز مناسب، می‌توانید هم به سازماندهی بهتر آشپزخانه خود کمک کنید و هم زیبایی آن را افزایش دهید. امیدواریم که مطلب فوق درباره انتخاب سبد سیب زمینی و پیاز برایتان مفید واقع شده باشد.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!