تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

16 روش برای تبدیل خانه‌داری به یک بازی جذاب

یاد گرفتن ترفندهای مختلف به خانم‌های خانه دار کمک می‌کند تا راحت‌تر و در عرض مدت زمانی کوتاه به امور منزل رسیدگی کنند. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با بهترین ترفندهای خانه داری برای بانوان آشنا شوید.

هر خانم خانه دار این ترفندها را باید بداند

از مهم‌ترین ترفندهایی که یک خانم خانه دار باید بداند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- سیاهی قابلمه روی را با آبلیمو از بین ببرید

استفاده طولانی مدت از قابلمه روی یا جوشاندن برخی مواد در این مقابله موجب سیاه شدن آن می‌شود. برای از بین بردن سیاهی قابلمه روی می‌توانید مقداری آب در آن بریزید و بعد ۲ تا ۳ عدد لیمو ترش را به آن اضافه کنید. می‌توانید لیمو را با پوست آن داخل قابلمه بیندازید.

حالا قابلمه را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید ترکیب آب و آبلیمو برای ۲۰ دقیقه بجوشد. در ادامه قابلمه را بشویید تا همه سیاهی‌ها به طور کامل برطرف شوند.

۲- از دم کنی برای پخت حبوبات استفاده کنید

پخت حبوبات معمولا کمی طول می‌کشد و از همین رو اگر عجله داشته باشید، معمولا با مشکل روبرو می‌شوید. برای این که حبوبات سریع‌تر بپزند، می‌توانید روی درب قابلمه را با دم کنی بپوشانید و سپس آن را بپزید. این کار موجب جمع شدن بخار داخل قابلمه می‌شود و در این وضعیت حبوبات نیم ساعته می‌پزد.

۳- با استفاده از فویل تیغه لوازم برقی را تیز کنید

اگر احساس می‌کنید تیغه خرد کن و انواع لوازم برقی‌تان دیگر کارایی گذشته را ندارد و تیز نیست، می‌توانید با یک ترفند ساده دوباره آن‌ها را مثل روز اولشان تیز کنید. برای این کار باید یک تکه فویل را داخل دستگاه قرار دهید و سپس آن را روشن کنید. این کار به طرز شگفت انگیزی موجب تیز شدن تیغه لوازم برقی می‌شود.

۴- برای پف کردن پفیلا، آن‌ها را در فریزر قرار دهید

اگر اهل درست کردن ذرت بو داده در خانه باشید، احتمالا به این مشکل برخورده‌اید که ذرت‌ها به خوبی پف نمی‌کنند یا برخی از آن‌ها به صورت پف نکرده و سفت در کف قابلمه باقی می‌مانند. برای این که پفیلا به صورت یکدست پف کند، می‌توانید ذرت‌ها را برای یک ساعت در فریزر قرار دهید و بعد پفیلا درست کنید.

۵- استیل را با روغن بچه تمیز کنید

اگر هود خانه شما از جنس استیل است یا برخی از لوازم منزلتان از جنس استیل ضد زنگ است و دائما اثر انگشت و لک کثیفی روی آن می‌ماند، می‌توانید مقداری روغن بچه روی یک پارچه میکروفیبر بریزید و بعد لکه‌ها را به راحتی از بین ببرید.

بیشتر بخوانید: خداحافظی با لکه‌های شمع! سطوح خود را مثل روز اول براق کنید

۶- برای تمیز کردن لکه رژ لب از استون استفاده کنید

اگر لکه رژ لب روی سطوح یا پارچه مبل و فرش ایجاد شده است، می‌توانید با کمک مقداری استون آن را از بین ببرید. در این روش باید نوک یک پارچه تمیز و نخی را به استون آغشته کنید و سپس آن را روی لکه بکشید تا از بین برود.

۷- از روغن زیتون برای براق کردن چوب استفاده کنید

اگر دسته مبلمان، میز یا صندلی‌های منزلتان از جنس چوب است، می‌توانید با کمک روغن زیتون جلوه‌ای فوق العاده به آن‌ها ببخشید. در این روش باید یک پارچه را به مقداری روغن زیتون آغشته کنید و بعد آن را روی لوازم چوبی بکشید. روغن زیتون از چوب محافظت می‌کند و موجب براق و تمیز شدن آن می‌شود.

۸- ظروف چدنی را با نمک بشویید

برای از بین بردن غذاها و آلودگی‌های به جا مانده در ظروف چدنی، می‌توانید از مقداری نمک استفاده کنید. در این روش باید مقداری نمک داخل ظرف بریزید و بعد با یک دستمال خشک روی ظرف بکشید. سپس می‌توانید ظرف مورد نظرتان را آبکشی کرده و خشک کنید.

بیشتر بخوانید: ایده‌های خلاقانه با پوست تخم مرغ

۹- برای از بین بردن بوی ماشین ظرفشویی از سرکه استفاده کنید

احتمالا شما هم متوجه شده‌اید که ماشین ظرفشویی پس از مدتی بوی بدی پیدا می‌کند. یکی از بهترین ترفندهای خانه داری برای بانوان استفاده از سرکه برای از بین بردن بوی ماشین ظرفشویی است.

در این روش می‌توانید یک فنجان آب داغ و یک فنجان سرکه سفید را داخل ماشین بریزید و بعد آن را روشن کنید. این کار به حذف کپک‌ها و آهک به جا مانده در ماشین کمک می‌کند و بوی بد آن را از بین می‌برد.

۱۰- از گیاهان خشک برای از بین بردن بید استفاده کنید

اگر نگران این هستید که بید لباس‌هایتان را نابود کند، بهتر است از گیاهان طبیعی برای رفع این مشکل استفاده کنید. استفاده از اسطوخودوس، رزماری، میخک و آویشن، بید را فراری می‌دهد و از لباس‌های شما در برابر بید محافظت می‌کند.

۱۱- برای رفع شوری غذا از سیب زمینی استفاده کنید

اگر ناگهان متوجه شدید که مقدار نمکی که به غذا اضافه کرده‌اید زیاد است و طعم غذا شور شده است، می‌توانید یک عدد سیب زمینی را بشویید و سپس پوست آن را بگیرید.

در ادامه سیب زمینی را به ۲ قسمت تقسیم کنید و در غذا بیندازید. سیب زمینی نمک را به خود جذب می‌کند و طعم متعادل‌تری به غذا می‌بخشد در این روش بعد از مدتی می‌توانید سیب زمینی را از غذا خارج کنید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای قطعی برای پاک کردن لک سوختگی سیگار از مبلمان

۱۲- برچسب ظروف را با سرکه جدا کنید

برای جدا کردن برچسب از ظروف مختلف، می‌توانید ظرف مورد نظر را برای ۱۵ دقیقه داخل سرکه قرار دهید و بعد برچسب را با کمک اسفنج پاک کنید. اگر بعد از یک بار استفاده از این روش، برچسب به طور کامل جدا نشد، می‌توانید این روش را چند بار تکرار کنید.

۱۳- از اسپری مو برای برق شدن کفش استفاده کنید

اگر دوست دارید کفش‌هایتان از تمیزی برق بزند و براق شود، می‌توانید بعد از پاک کردن سطح کفش، مقداری اسپری مو روی آن بریزید. این کار موجب می‌شود تا کفش شما برای مدت زمان بیشتری براق بماند.

۱۴- از نمک برای جلوگیری از شکستن پوست تخم مرغ استفاده کنید

برای جلوگیری از شکستن پوست تخم مرغ در زمان آبپز شدن، می‌توانید مقداری نمک روی پوست تخم مرغ‌ها بریزید. این کار مانع شکستن آن‌ها در زمان جوشیدن می‌شود.

۱۵- از پرزگیر برای تمیز کردن گرد و خاک استفاده کنید

برای این که گرد و خاک روی چراغ خواب‌های پارچه‌ای، طاقچه و قفسه‌ها را تمیز کنید، می‌توانید یک عدد غلطک پرزگیر را روی آن‌ها بکشید تا همه خاک‌ها به غلتک بچسبند.

۱۶- سوراخ‌های دیوار را با خمیر دندان پر کنید

اگر روی دیوار سوراخ‌های ریز و زننده‌ای ایجاد شده یا به دنبال راهی برای از بین بردن ترک دیوار در کمترین زمان ممکن هستید، می‌توانید مقداری خمیر دندان روی دیوار بزنید و بعد با نوک پارچه آن را پخش کنید.

در این مقاله از مجله سبک زندگی تک فانبه ۱۶ مورد از ترفندهای خانه داری برای بانوان اشاره شد. می‌توانید با به کار گرفتن این ۱۶ ترفند هوشمندانه برای تمیزکاری و خانه داری، راحت‌تر به امور منزل رسیدگی کنید و تجربه‌ای جدید از خانه داری را برای خودتان رقم بزنید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!