تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

زبان بدن همسر: زبانی برای ابراز عدم اعتماد او

زبان بدن چیزی است که تمام افکار و احساسات شما را می‌توان به وسیله آن شناخت. اما هر کسی به علم زبان بدن کاملا مسلط نیست و توانایی دیدن نشانه‌های آن را ندارد. در زندگی مشترک شناختن زبان بدن شریک عاطفی بسیار مهم می‌شود چرا که بعضی از مسائل ممکن است به سختی به زبان بیایند، و یا شریک ما به دلیل احساسات ناخوشایند، از گفتگو درباره آن اجتناب کند. یکی از این احساسات می‌تواند بی اعتمادی و در پی آن از بین رفتن علاقه میان شما باشد. ما می‌توانیم حتی بدون گفتگو، از زبان بدن همسرمان متوجه این مشکل بشویم. در این مقاله از مجله اُکالا می‌خواهیم به نشانه‌هایی از زبان بدن همسر، زمانی که به شما بی اعتماد شده است بپردازیم.

نشانه‌هایی از زبان بدن همسر، زمانی که به شما بی اعتماد شده است

نشانه‌هایی از زبان بدن همسر، زمانی که به شما بی اعتماد شده است به شرح زیر است:

او در کنار شما راه نمی‌رود.

زوج‌هایی که ارتباطی قوی باهم دارند، الگوهای راه رفتن همگامی نیز دارند. به نظر می‌رسد که این زوج‌ها با پاهای خود در کنار هم و روی یک خط نامرئی راه می‌روند. زمانی که این الگوی راه رفتن مختل می‌شود، نشان دهنده این است که بین زوجین گسست وجود دارد.

همسرتان به لحاظ فیزیکی از شما دور می‌شود.

منطقه صمیمی ایده آل بین صفر تا نیم متر است. وقتی یکی از شرکا از این صمیمیت خودداری می‌کند یا آن را رد می‌کند، ممکن است نسبت به شما احساسات ناخوشایندی مثل بی اعتمادی داشته باشد.

مردمک چشم‌های همسرتان با دیدن شما کوچک می‌شود.

چشم‌ها داستانی در مورد رابطه فرد می‌گویند. وقتی مجذوب کسی می‌شوید، مردمک چشمانتان در لحظه نزدیکی و دیدن او گشاد می‌شوند. این مسئله در ناخودآگاه اتفاق می‌افتد، بنابراین نشان‌دهنده خوبی از علاقه دیگران به شماست. دفعه بعد که به همسرتان نزدیک می‌شوید چشمان همسرتان را بررسی کنید.

مدل نشستن همسرتان بسته است.

پاهای ضربدری می‌تواند نشان دهد که کسی احساس می‌کند از بودن در آن مکان احساس ناخوشایندی دارد یا بدتر از آن، نسبت به شخصی که در آن مکان است بی علاقه است. اگر پاهای شما بسته باشد، شریک زندگی‌تان حس بی اعتمادی شما را متوجه شده و فقدان اعتماد نیز منجر به سقوط یک رابطه می‌شود.

همسرتان به شما پوزخند می‌زند.

پوزخند زدن به هر کسی – از جمله شریک زندگی – بسیار تحقیر آمیز است. همسرتان با پوزخند زدن به شما، نشان می‌دهد که فکر می‌کند در رابطه برتر از شما است. شما و شریک زندگی تان باید برابر باشید، به این معنی که هر دو باید این نگاه‌های خود را از روی صورت خود پاک کنید. اگر همسرتان نمی‌تواند از پوزخند زدن دست بکشد، شاید در پشت این احساس خود‌برتر‎بینی، حسی از ناکامی و بی اعتمادی را تجربه می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نشانه که همسرتان به شما خیانت می‌کند

همسرتان شما را نادیده می‌گیرد.

وقتی کسی به شریک زندگی‌اش پشت می‌کند، قبل از پایان مکالمه تلفن را قطع می‌کند، یا در میانه مکالمه به سراغ کار دیگری می‌رود، یعنی نمی‌خواهد شما را ببیند. در نظر نگرفتن افکار و دیدگاه شریک زندگی خود یک پرچم قرمز بزرگ است.

شما به پشت هم دست می‌زنید.

زمانی که یک شریک عاطفی به جای در آغوش گرفتن صمیمانه، یک نوازش ملایم را انتخاب می‌کند، سوال برانگیز است. اگر شریک زندگی شما به جای در آغوش گرفتن شما، تنها به دست کشیدن بر پشت شما اکتفا می‌کند، بی میلی خود را نشان می‌دهد. شما و همسرتان تنها تبدیل به هم تیمی شده‌اید، نه شریک زندگی.

در حین مکالمه گردن خود را لمس می‌کند.

در موقعیت‌های عاطفی، همه ما تمایل داریم راه‌هایی برای آرامش خود پیدا کنیم. اغلب لمس کردن گردن یا گلو نشان می‌دهد که کسی چیزی را از شخص دیگری پنهان می‌کند. گلو دروازه کلمات است و بنابراین یکی از آسیب پذیرترین قسمت‌های بدن است.

همسرتان ابروهای درهم کشیده‌ای دارد.

ابروهای درهم، نشانه واضحی از انتقاد است و هیچکس دوست ندارد از او انتقاد شود. وقتی کسی متوجه می‌شود که شریک زندگی خود چشم‌های قضاوت کننده دارد، بلافاصله در حالت تدافعی رفته و دعوا می‌کند این منجر به یک رشته جدید از مسائل می‌شود. قضاوت‌ها معمولا از سر بی اعتمادی شروع می‌شوند.

حواس همسرتان پرت شده است.

هنگامی که شما در مورد مسائل خود صحبت می‌کنید، شریک زندگی شما چگونه واکنش نشان می‌دهد؟ اگر آنها به طور فعال با شما درگیر هستند، شما در روشنی هستید. اما اگر آنها بی قراری می‌کنند، با گوشی خود بازی می‌کنند، یا بدتر از آن، شما را به طور کامل نادیده می‌گیرند، ممکن است چند مشکل برای حل کردن داشته باشید.

بیشتر بخوانید: دروغ‌هایی که همه مردها به همسران خود می‌گویند

شما همدیگر را در درجه دوم قرار می‌دهید.

تغییرات چشمگیر، به ویژه زمانی که صحبت از زمان و توجه به رابطه می‌شود، باعث نگرانی است. زمان یک عمل غیر کلامی است. به عنوان مثال، اگر شریک زندگی شما قبلاً به موقع می‌آمد اما اکنون دیر شده است، پس باید مشکلی وجود داشته باشد.

از دستان خود برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند.

وقتی می‌خواهید نکته‌ای را ثابت کنید، ممکن است حرکات دست لازم باشد. و گاهی اوقات آنها کاملاً خوب هستند، اما گاهی اوقات، نه چندان. حرکات دست‌های متلاطم منجر به ذهنیت “من درست می‌گویم و تو اشتباه کرده‌ای” می‌شوند. همین امر در مورد سایر حرکات سریع مانند دست کشیدن سریع روی بدن یا قدم زدن صدق می‌کند.

حالات چهره شما با هم هماهنگ نیست.

گاهی اوقات مهم است که شرکای زندگی، یکدیگر را متعادل کنند. وقتی یک نفر در رابطه با توجه به موقعیت، واکنش عاطفی درستی از خود نشان نمی‌دهد، ناراحت کننده است. اگر شریک زندگی شما استرس دارد، چهره شما باید آن را منعکس کند. همین امر در مورد هر احساسی که شریک زندگی شما احساس می‌کند نیز صدق می‌کند. وقتی شما اصلا نمی‌دانید که او چرا مضطرب است یعنی مشکلی وجود دارد.

دستان خود را زیاد روی هم می‌گذارد.

گذاشتن دست‌ها به صورت ضربدری، نشانه یکی از راه‌های فاصله گرفتن فوری است. افراد وقتی می‌خواهند از خود دفاع کنند، دست‌هایشان را روی هم می‌گذارند. این یک راه قابل مشاهده برای دیدن حالت تدافعی همسرمان است که البته هرگز چیز خوبی در یک رابطه صمیمی نیست.

بیشتر بخوانید: نشانه‌های مردی که همسرش را دوست ندارد

او حرف شما را قطع می‌کند.

در یک رابطه، شما می‌خواهید صدای شما شنیده شود – نه اینکه توسط شریک زندگیتان کنار گذاشته شود. اگر شریک زندگی‌تان هنگام صحبت کردن، حرف شما را قطع می‌کند، به این معنی است که او به جای گوش دادن به شما، به هر پاسخی فکر می‌کند. در واقع شاید او می‌داند که شما دروغ می‌گویید و نمی‌خواهد به شنیدن حرفهای شما ادامه دهد.

همسر شما مدام چشم‌هایش را می‌چرخاند.

چرخاندن چشم‌ها نشان‌دهنده نارضایتی یا دلخوری از طرف مقابل است. به وضوح در رابطه شما مشکلی وجود دارد اگر همسرتان مدام چشم‌هایش را بچرخاند و نخواهد مستقیم به شما نگاه کند. چرخش چشم گاه به گاه کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد، اما به صورت مداوم و همیشگی، حسی از ناامنی و بی اعتمادی را نشان می‌دهد.

آنچه در این مقاله از مجله سبک زندگی اُکالا گفته شد، برخی از روش‌های شناخت زبان بدن شریک عاطفی بود، زمانی که او احساس ناامنی و بی اعتمادی دارد. اما هر کدام از این رفتارها ممکن است به علت‌های دیگری نیز مربوط باشد، پس نباید صرف داشتن چنین حرکاتی آن هم به صورت گاه به گاه، دست به نتیجه گیری بزنید. آیا شما احساس خاصی از همسر خود را با زبان بدن او متوجه می‌شوید؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: goodhousekeeping

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!