تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

شش خاصیت شگفت‌انگیز لوبیا سبز که هیچ مادری نباید از آن‌ها غافل بماند

لوبیا سبز یکی از مفیدترین انواع سبزیجات است که به خاطر آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی زیادی دارد که دارد به بهبود رشد و سلامت کودکان کمک می‌کند. در این مقاله از بخش سبک زندگی در مجله اکالا می‌توانید با خواص لوبیا سبز برای کودکان آشنا شوید.

فواید لوبیا سبز برای کودکان

لوبیا سبز حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، پروتئین، فیبر، آهن، اسید چرب امگا ۳، ویتامین K و ویتامین C است که مصرف آن هم برای نوزادان و هم کودکان بسیار مناسب است. در ادامه این بخش به مهم‌ترین خواص لوبیا سبز برای کودکان اشاره شده است.

۱- تقویت بینایی

مصرف لوبیا سبز از بروز مشکلات چشمی جلوگیری می‌کند و برای سلامت چشم‌ها مفید است. استفاده از این ماده غذایی خطر ابتلا به مشکلات مربوط به بینایی را کاهش می‌دهد و مانع بروز مشکلات چشمی در بزرگسالی می‌شود.

۲- بهبود رشد استخوان‌ها

لوبیا سبز سرشار از ویتامین K است و مصرف آن به بهبود رشد استخوان‌ها در کودک کمک می‌کند. مصرف لوبیا سبز خطر شکستگی و آسیب‌های استخوانی را کودکان کاهش می‌دهد و برای تقویت استخوان‌ها مفید است.

بیشتر بخوانید: خواص پسته؛ راز افزایش وزن و اشتهای کودکان لاغر

۳- بهبود رشد

لوبیا سبز سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها است که مصرف آن به بهبود رشد کودک کمک می‌کند و برای سلامت کلی کودک نیز مفید است.

۴- تقویت سیستم ایمنی بدن

لوبیا سبز سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است که مصرف آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بیماری‌های عفونی و ویروسی در بدن می‌شود. این ماده غذایی سرشار از نیاسین و تیامین است و از همین رو از بروز عفونت در بدن جلوگیری می‌کند. لوبیا سبز سرشار از ویتامین C، فولات و ویتامین A است و از همین رو مصرف آن برای سلامت کودکان بسیار مفید است.

۵- جلوگیری از یبوست

اگر کودک شما به یبوست مبتلا می‌شود، می‌توانید از لوبیا سبز برای درمان این مشکل استفاده کنید. لوبیا سبز سرشار از فیبر است مصرف آن به بهبود حرکات روده و جلوگیری از سفت شدن مدفوع در کودکان کمک می‌کند.

۶- جلوگیری از کم خونی

لوبیا سبز سرشار از آهن است و از همین رو مصرف آن موجب جلوگیری از کم خونی می‌شود. مقدار آهن موجود در این ماده غذایی تا ۲ برابر بیشتر از اسفناج است. یکی دیگر از مواد مغذی و مفید موجود در لوبیا سبز، اسید فولیک است که در پیشگیری از کم خونی و بهبود رشد کودکان مفید است.

کودک از چه سنتی می‌تواند لوبیا سبز بخورد؟

لوبیا سبز ارزش غذایی زیادی دارد، اما هضم این ماده غذایی معمولا برای نوزادان ۶ ماهه مشکل است. در پاسخ به این سوال که لوبیا سبز برای نوزاد از چند ماهگی مناسب است باید بگوییم که از ۸ ماهگی تا ۱۰ ماهگی می‌توانید از لوبیا سبز در رژیم غذایی کودک استفاده کنید.

نکاتی که باید در مورد مصرف لوبیا سبز برای کودکان بدانید

به هیچ عنوان از لوبیا سبز خام برای کودکان استفاده نکنید، زیرا این لوبیا حاوی ماده‌ای به نام لکتین است که مصرف آن موجب بروز آسیب‌های شدید گوارشی می‌شود.قبل از دادن لوبیا سبز به کودک، حتما حساسیت نوزاد به لوبیا سبز را تست کنید. برای این کار باید مقدار کمی از آن را به کودک خود بدهید و اگر بدن کودک با مشکل مواجه نشد، از آن در رژم غذایی کودک استفاده کنید.برای کودکان ۶ تا ۸ ماهه بهتر است از لوبیا سبز به صورت پوره شده استفاده کنید.کودکانی که به بدن آن‌ها در جذب مواد معدنی مشکل دارد، نباید بدون مشورت با پزشک از این ماده غذایی استفاده کنند.برای کودکان زیر یک سال حتما لوبیا سبز را به صورت پخته و پوره شده به کودک بدهید. درست کردن سوپ لوبیا سبز برای نوزاد نیز یک روش مفید برای تهیه این غذا است. برای کودکان بزرگ‌تر می‌توانید از لوبیا سبز پخته شده در سالاد، سوپ یا خوراک استفاده کنید.اگر کودک شما به بیماری خاصی مبتلا است، قبل از دادن لوبیا سبز به کودک حتما با یک پزشک مشورت کنید.

در این مقاله به مهم‌ترین خواص لوبیا سبز برای کودکان اشاره شد. گنجاندن لوبیا سبز در رژیم غذایی کودک به بهبود رشد کودک و همچنین جلوگیری از کم خونی کمک می‌کند و فواید زیادی برای سلامت کودک دارد.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!