تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

نکته‌های جذاب برای خرید و شور کردن پسته

با شور کردن پسته در خانه نه تنها می‌توانید میزان شوری پسته را مطابق ذائقه خود تنظیم کنید بلکه می‌توانید از طعم‌دهنده‌های مورد علاقه خود برای مزه‌دار کردن پسته استفاده کنید. در این مقاله از مجله اکالا، روش‌های شور کردن پسته در منزل را به شما آموزش می‌دهیم. پس اگر مقدار زیادی پسته خام در خانه دارید و دوست دارید آن‌ها را شور کنید، با ما همراه باشید.

۵ روش شور کردن پسته در منزل

برای شور کردن پسته در خانه، ۵ روش رایج وجود دارد که در ادامه، هر کدام از این روش‌ها را توضیح می‌دهیم.

۱- شور کردن پسته در ماهی‌تابه

برای شور کردن پسته در ماهی‌تابه، ابتدا پسته‌های خام را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در آب خیس کنید. پس از این مدت، پسته‌ها را آبکش کرده و اجازه دهید آب اضافی آن‌ها کاملا گرفته شود. سپس، پسته‌های آبکش شده را درون تابه ریخته و به مقدار دلخواه نمک به آن‌ها اضافه کنید. تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به طور مداوم هم بزنید تا پسته‌ها خشک شوند.

زمانی که حس کردید پسته‌ها خشک شدند، حرارت را خاموش کنید. اگر پس از اتمام کار متوجه وجود رطوبت در پسته‌ها شدید، آن‌ها را در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

۲- شور کردن پسته خام در ماهی‌تابه (روش دوم)

برای تهیه پسته برشته و شور خانگی در ماهی‌تابه به روش دوم، ابتدا باید محلول آب نمک تهیه کنید. سپس، پسته‌های خام را درون تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. حین تفت دادن، مرتبا پسته‌ها را هم بزنید تا به طور یکنواخت حرارت ببینند. این فرآیند را تا زمانی ادامه دهید که رنگ پسته‌ها و بو و مزه آن‌ها کمی تغییر کند.

در این مرحله، محلول آب نمک را روی پسته‌ها بریزید و همچنان به تفت دادن ادامه دهید تا آب نمک به طور کامل جذب پسته‌ها شود و پسته‌ها کاملا خشک شوند.

۳- شور کردن پسته خام در فر

یکی از روش‌های محبوب شور کردن پسته در خانه، استفاده از فر است. در این روش، ابتدا پسته‌ها را به مدت ۲۴ ساعت در آب نمک قرار قرار دهید تا نمک به درون آن‌ها نفوذ کند. پس از گذشت این مدت، پسته‌ها را آبکش کرده و آب اضافی آن‌ها را بگیرید. سپس پسته‌های آبکش شده را روی سینی فر قرار داده و درون فر با حرارت ملایم قرار دهید.

در حین خشک شدن پسته‌ها، چندین بار آن‌ها را هم بزنید تا به طور یکنواخت برشته شوند. در پایان، اگر احساس کردید پسته‌ها هنوز نم و رطوبت دارند، آن‌ها را در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه پسته تازه را خندان کنیم؟

۴- شور کردن پسته در فر (روش دوم)

ابتدا پسته‌ها را با آب سرد شسته و به مدت یک شبانه روز درون محلول آب نمک قرار دهید. پس از ۲۴ ساعت، پسته‌ها را آبکش کرده و اجازه دهید آب اضافی آن‌ها خارج شود. فر را روشن کرده و روی ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا گرم شود. حالا، پسته‌ها را درون سینی فر قرار داده و به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بگذارید.

در طی این ۲۰ دقیقه، هر ۵ دقیقه پسته‌ها را هم بزنید. پس از ۲۰ دقیقه، سینی فر را از فر خارج کرده و ببینید پسته‌ها خشک شدند یا نه. اگر همچنان، پسته‌ها نم داشتند، آن‌‌ها را در محیط باز با جریان هوای آزاد قرار دهید تا آب اضافی آن‌ها تبخیر شود.

۵- شور کردن پسته با بخاری

شور کردن پسته روی بخاری یکی از روش‌های ساده و کاربردی به خصوص در فصل سرد سال است. برای این کار، ابتدا پسته‌ها را مطابق با ذائقه خود آماده کنید. یعنی می‌توانید آن‌ها را با آب نمک، آب لیمو یا مواد دیگر طعم‌دار کنید. سپس، پسته‌های طعم‌دار شده را روی یک سینی سینی روحی قرار دهید و سینی را روی بخاری بگذارید.

مدت زمان خشک شدن پسته‌ها روی بخاری متغیر است اما به طور کلی، حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه کافی است. پس از زمان گفته شده، سینی را از روی بخاری برداشته و یک عدد را امتحان کنید تا از خشک شدن آن‌ها مطمئن شوید.

نکته مهم: برای جلوگیری از سوختن پسته‌ها، پسته‌ها را در اطراف و لبه‌های سینی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: روش‌های نگهداری پسته تازه در خانه با حفظ طعم

فوت و فن‌های شور کردن پسته در خانه

برای داشتن پسته‌ شور خوشمزه و باکیفیت خانگی به نکات زیر توجه کنید:

برای شور کردن پسته به هیچ وجه از حرارت بالا استفاده نکنید. زیرا، حرارت زیاد موجب از بین رفتن ارزش غذایی پسته می‌شود. پس شور کردن پسته را در زمانی انجام دهید که عجله نداشته باشید.در صورت تمایل می‌توانید از مقدار کمی روغن برای تفت دادن و شور کردن پسته‌ها استفاده کنید.علاوه بر نمک می‌توانید از چاشنی‌های مختلفی مثل گلپر، سرکه، آبغوره، آبلیمو یا زعفران دم‌کرده برای طعم‌دار کردن پسته استفاده کنید.

در این قسمت از مجله آشپزی اکالا، شما را با ۵ روش شور کردن پسته خام در منزل به روش بازاری آشنا کردیم. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید به راحتی پسته‌های شور با طعم بازاری تهیه کنید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!