تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رمزهای پنهان زبان بدن زنان: آیا می‌دانید چه اسراری پشت حرکات آنان پنهان است؟

کلمات اولین و مهم‌ترین ابزار ارتباط برقرار کردن میان آدم‌ها هستند. با این حال، گاهی به دلایلی استفاده از این ابزار امکان‌پذیر نیست یا از سایر ابزارها برای برقراری ارتباط به جای آن استفاده می‌شود. حتی ممکن است برخی از آنها غریزی یا ناخودآگاه صورت پذیرد، اما گویای نیت درونی افراد باشد. آشنایی با این ابزارها می‌تواند در درک موقعیت و بهتر عمل کردن به ما کمک کند. یکی از این ابزارها، زبان بدن است. در ادامه این مقاله از مجله اُکالا، به نکات مهمی در ارتباط با زبان بدن زنان اشاره می‌کنیم.

زبان بدن زنان به ما چه می‌گوید؟

در ادامه به توصیف زبان بدن زنان می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

کج کردن سر

کج کردن سر می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که به صحبت‌های آنها گوش می‌دهید یا آنها را تشویق می‌کنید که به صحبت خود ادامه دهند. بسیاری از زنان ممکن است هنگام صحبت با بقیه سر خود را کج کنند. این موضوع به خصوص هنگام صحبت با افرادی اتفاق می‌افتد که حس می‌کنند روی آنها تسلط دارند.

البته، کج کردن سر می‌تواند نشانه‌ای از تسلیم و قرار داشتن در موقعیت پایین‌تر هم باشد. به عنوان مثال، افراد ممکن است در چنین شرایطی حس کنند آن زن به آنان به چشم کسانی که دست بالاتر را دارند، نگاه می‌کند.

ممکن است فرد نخواهد چنین کاری کند اما این چیزی است که از عمل وی برداشت می‌شود. برای نشان دادن اعتمادبه‌نفس هنگام حرف زدن با کسی که دست بالاتر را دارد، بهتر است سر را مستقیم و صاف نگه داشت.

فضای اختصاصی

فضایی که یک شخص به خود اختصاص می‌دهد چیزهای زیادی در مورد نگرش و احساسات وی به ما می‌گوید. بسیاری از زنان ممکن است احساس کنند که باید خودشان را جمع کنند و تا جایی که ممکن است فضای کمتری اشغال کنند.

این موضوع می‎تواند نوعی زبان بدن باشد که در طول نسل‌ها شکل گرفته است. زنان به طور تاریخی نسبت به مردان موقعیت کمتری داشته‌اند مگر آن که صاحب مقام یا موقعیت خاصی بوده‌اند. به همین دلیل هم ممکن است زنان را در موقعیت‌هایی ببینید که فضای کوچکی اشغال کرده‌اند.

از سوی دیگر، صاف ایستادن یا صاف نشستن و عقب دادن شانه‌ها می‌تواند نشانه‌ای از موقعیت خوب باشد. استفاده از این زبان بدن می‌تواند نشان دهد که فرد در موقعیت کنترل شرایط قرار دارد.

ژست‌های آرامش‌بخش

برخی ژست‌ها یا حالت‌هایی که افراد هنگام حرف زدن با دیگران می‌گیرند، نشان دهنده این است که زن عصبی شده یا دچار استرس است. برخی از این ژست‌ها، بازی کردن با موها یا جواهرات یا لمس کردن گردن است. برخی از افراد این نشانه‌ها را اشتباه تفسیر می‌کنند و گمان می‌کنند که این حرکات ناشی از آن است که جذب وی شده‌اند.

درک و شناخت این حرکت در زبان بدن اهمیت زیادی دارد و بسته به محیطی که این کار در آن رخ می‌دهد، آثار متفاوتی دارد. اگر می‌بینید چنین اتفاقی هنگام مکالمه با یک نفر رخ می‌دهد، می‌توانید موضوع مکالمه را تغییر دهید یا کلاً صحبت را به انتها برسانید.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد انرژی زنانه و فواید آن

لبخند زدن

اغلب افراد ممکن است لبخند زدن را نشانه‌ای از دوستی و شادی در نظر بگیرند. با این حال، چیزی که بسیاری از مردم به آن توجهی ندارند و متوجهش نمی‌شوند این است که بسیاری از زنان وقتی که عصبی می‌شوند هم لبخند می‌زنند یا حداقل کاری شبیه به چنین حالتی را انجام می‌دهند.

در واقع ممکن است برخی زنان در موقعیت نامناسبی بیش از حد لبخند بزنند یا بخندند. این موضوع ناشی از عواطفی است که متوجه شدن آن دشوار است.

در بیشتر موارد، گوش دادن به کلمات شخصی که با وی صحبت می‌کنید، بیشتر از توجه کردن به لبخند او اهمیت دارد.

تکان دادن سر

زنان معمولا بیشتر از مردان سر تکان می‌دهند. سر تکان دادن در مردان معمولا به معنای آن است که آنها با چیزی که گفته می‌شود، موافقند. این موضوع در مورد زنان نیز می‌تواند درست باشد. با این حال، سر تکان دادن زنان ممکن است به معنای این هم باشد که آنها به حرف‌های شما گوش می‌دهند یا شما را به ادامه صحبت تشویق می‌کنند.

اگر کسی زیاد سرش را تکان می‌دهد، زبان بدن او می‌تواند گمراه‌کننده باشد و بقیه فکر کنند که با آنها موافق است در حالی که صرفاً در حال گوش کردن به چیزی است که گفته می‌شود.

اگر زنی سرش را هنگام گفتگو تکان می‌دهد، می‌توانید محترمانه از او بپرسید که آیا با چیزی که می‌گویید موافق است یا صرفاً به شما گوش می‌دهد.

خم شدن به جلو

خیلی از زنان هنگامی که مکالمه جدی دارند، به جلو خم می‌شوند. این موضوع می‌تواند اشتباها به عنوان راهی برای جلب توجه تفسیر شود. این دلیل ممکن است درست نباشد. زن‌ها ممکن است در شرایط دیگری هم چنین کاری کنند.

با این حال، این حرکت را باید هنگام حرف زدن مورد توجه قرار داد. به عنوان مثال در یک محیط حرفه‌ای و یک بحث داغ، بیشتر امکان دارد که زنان بیش از هدف جلب توجه، درگیر بحث شده باشند.

بیشتر بخوانید: رازهای مهم زندگی که نباید به هیچکس بگویید

محکم دست دادن

نحوه دست دادن می‌تواند چیزهای زیادی به ما بگوید. آرام دست دادن می‌تواند نشانه خجالت، عصبی بودن، دست پایین را داشتن و موارد دیگری از این قبیل باشد، هرچند ممکن است اینها واقعیت نداشته باشد و صرفاً در آن لحظه چنین اتفاقی افتاده است. برعکس، محکم دست دادن می‌تواند نشانه‌ای از اطمینان و موقعیت بالاتر باشد.

چرخاندن چشم

بسیاری از زنان ممکن است چرخاندن چشم را بارها انجام دهند. این کار نشانه‌ای از بی‌قراری یا خسته شدن است که بسته به محتوای بحث می‌تواند رخ دهد. به عنوان مثال، وقتی زن‌ها چشم خود را به این سو و آن سو می‌چرخانند و حرفی نمی‌زنند، احتمالاً می‌خواهند مودب باشند ولی صبرشان در حال تمام شدن است.

در صورت مواجهه با چنین موردی، بهتر است موقعیت یا مکالمه را تغییر دهید یا کلاً آن را به پایان برسانید.

تماس چشمی

تماس چشمی مستقیم یا نداشتن آن می‌تواند تفسیرهای متفاوتی داشته باشد. تماس چشمی مستقیم زنان را می‌توان نشانه درگیر شدن تمام و کمال آنها در بحث دانست.

آنان ممکن است این کا را بکنند تا شما بدانید به شما توجه می‌کنند. صرف نظر از این موضوع، تماس چشمی مستقیم با یک زن ممکن است نشانه‌ای از داشتن موقعیت پایین‌تر به نظر برسد، حتی اگر در واقعیت این طور نباشد.

عدم تماس چشمی نیز نشانه این است که فرد مایل نیست مزاحمش شوند.

مواردی که در این مقاله در مجله سبک زندگی اُکالا، گفته شد ممکن است برای افراد مختلف، و در شرایط مختلف، تفاسیر متفاوتی نیز داشته باشند. لازم است که در تفسیر زبان بدن زنان، به شخصیت او و شرایط درونی و بیرونی او توجه کنید. شما چه چیزهایی را از زبان بدن زنان متوجه می‌شوید؟ مشتاق خواندن نظرات شما هستیم.

منبع: betterhelp

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!