تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

ناهار امروزت امروز با ما (چهارشنبه 7 شهریور)شیرین تر میشود

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- زردآلو پلو

زردآلو پلو یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار ایرانی است که با ترکیب برنج، زردآلو و مرغ تهیه می‌شود. برای تهیه این غذا، نکات ریز و درشتی وجود دارد که رعایت آن‌ها می‌تواند طعم و کیفیت نهایی غذا را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

مراحل تهیه زردآلو پلو

مراحل تهیه زردآلو پلو به شرح زیر است:

برای تهیه یک زردآلو پلو مجلسی و خوش طعم، ابتدا باید برنج را به مدت دو ساعت در آب ولرم خیس کنید. این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که خیساندن برنج باعث می‌شود، برنج به طور یکنواخت بپزد.پس از اینکه برنج به اندازه کافی خیس خورد، یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر کرده و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید.برنج خیس خورده را به آب جوش اضافه کرده، نمک بپاشید و به آرامی هم بزنید. اجازه دهید برنج حدود ده دقیقه در آب جوش بپزد. پس از آن، برنج را آبکش کنید.برای اطمینان از پخت برنج می‌توانید یک دانه از آن را آزمایش کنید. اگر دانه برنج نرم شده بود، آن را در آبکش ریخته و بشویید تا آب اضافی و نمک آن گرفته شود.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و تابستانی روی لینک طرز تهیه زردآلو پلو کلیک کنید.

۲- قورمه سبزی با غوره

قورمه سبزی با غوره، یکی از غذاهای لذیذ، محبوب و سنتی ایرانی است که طعمی ترش و ملس دارد و به ویژه در فصل تابستان طرفداران زیادی پیدا می‌کند.

مراحل تهیه قورمه سبزی با غوره

مراحل تهیه قورمه سبزی با غوره به شرح زیر است:

پیاز را بشویید و پوست بگیرید، آن را نگینی خرد کنید. در یک قابلمه مناسب روغن بریزید و روی حرارت ملایم گرم کنید. پیازهای نگینی را به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و طلایی شوند.گوشت را بشویید و به قطعات متوسط خرد کنید. گوشت‌های خرد شده را به پیازها اضافه کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد. در صورت تمایل می‌توانید از مقداری دنبه برای خوشمزه‌تر شدن قورمه سبزی استفاده کنید.به گوشت، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر زیره اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. ۴ تا ۵ پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش آید. سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید. به مدت ۱ تا ۲ ساعت، یا تا زمانی که گوشت پخته شود، گوشت را بپزید.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و متفاوت روی لینک طرز تهیه قورمه سبزی با غوره کلیک کنید.

۳- آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده

آلبالو پلو یکی از غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که با ترکیب طعم ترش آلبالو و عطر برنج، یک طعم بی‌نظیر را به وجود می‌آورد. افزودن گوشت چرخ‌کرده به این غذا، آن را کامل‌تر و مغذی‌تر می‌کند.

مراحل تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده

مراحل تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده به شرح زیر است:

پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید. گوشت چرخ‌کرده، پیاز رنده شده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را با هم مخلوط کنید و به خوبی ورز دهید. گوشت را به صورت قلقلی‌های کوچک درآورده و در روغن سرخ کنید.آلبالوها را شسته و هسته آن‌ها را بگیرید. آلبالو، شکر، آب و چوب دارچین را در یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آلبالوها پخته شده و شربت غلیظ شود. سپس چوب دارچین را از شربت خارج کنید. برنج ایرانی باکیفیت مانند طارم یا هاشمی برای پخت این غذا مناسب‌تر است. برنج را از شب قبل خیس کنید. برنج را آبکش کرده و با کمی روغن و نمک مخلوط کنید. ته دیگ دلخواه خود را در کف قابلمه قرار دهید.

برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و خوشرنگ روی لینک طرز تهیه آلبالو پلو با گوشت چرخ کرده کلیک کنید.

۴- ساندویچ بادمجان کبابی

ساندویچ بادمجان کبابی از جمله غذاهای محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان است که به دلیل طعم لذیذ و بافت منحصر به فردش مورد علاقه بسیاری از افراد است.

مراحل تهیه ساندویچ بادمجان کبابی

مراحل تهیه ساندویچ بادمجان کبابی به شرح زیر است:

بادمجان‌ها را بشویید و به صورت حلقه‌ای به ضخامت ۱ تا ۲ سانتی‌متر برش بزنید. حلقه‌های بادمجان را در آب و نمک به مدت ۳۰ دقیقه خیس کنید تا تلخی آن‌ها گرفته شود.بعد از ۳۰ دقیقه، بادمجان‌ها را از آب و نمک خارج کنید و با دستمال آشپزخانه آن‌ها را کاملا خشک کنید. روی هر طرف حلقه‌های بادمجان مقداری روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه بمالید.در این مرحله با توجه به سلیقه و امکاناتی که در دسترس دارید می‌توانید بادمجان‌ها را به دو روش کباب کنید. 

برای ادامه رسپی این غذای ساده و همه پسند روی لینک طرز تهیه ساندویچ بادمجان کبابی کلیک کنید.

۵- لازانیای بدون فر

لازانیا از جمله غذاهای خوشمزه ایتالیایی است که به صورت ورقه‌ای بوده و با مواد میانی مختلف گوشت، مرغ یا حتی سبزیجات و با سس‌های مختلف تهیه می‌شود.

مراحل تهیه لازانیای بدون فر

مراحل تهیه لازانیای بدون فر به شرح زیر است:

برای تهیه لازانیا در ابتدا باید مواد میانی را آماده کنید. برای اینکار پیازها را خرد کرده و در مقدار مناسبی روغن تفت دهید. زمانی که پیازها کمی سبک و شیشه‌ای شدند، هویج‌ها را با رنده‌ی درشت رنده کرده و به آن اضافه کنید. ترکیب پیاز و هویج را با حرارت ملایم تفت دهید تا کمی هویج‌ها نرم شوند.بعد از تفت دادن هویج‌ها، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و با حرارت نسبتا زیاد تفت دهید.هنگام تفت دادن گوشت چرخ کرده با قاشق به صورت مداوم و عمودی به آن ضربه زده و تفت دهید تا گوشت چرخ کرده از هم باز شود و گلوله گلوله نشود‌. 

برای ادامه رسپی این غذای فست فودی مخصوص و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه لازانیای بدون فر کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!