تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

نکته‌های جالب برای خشک کردن لیموترش تحت آفتاب

لیموترش، یک میوه ترش و سرشار ویتامین و مواد مغذی مفید برای بدن است. بهترین راه برای بهره‌مندی از خواص این میوه در تمام طول سال، خشک کردن آن با استفاده از روش‌های مختلف است. یکی از ساده‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و بی‌دردسرترین روش‌های خشک کردن لیموترش، خشک کردن آن در زیر آفتاب است. در این مقاله از مجله اکالا، طرز خشک کردن لیموترش در آفتاب را شرح می‌دهیم.

مراحل خشک کردن لیموترش در آفتاب

لیموترش را هم به صورت درسته و هم به صورت ورقه‌ای می‌توان در زیر نور خورشید خشک کرد. مراحل خشک کردن لیموترش در آفتاب به شرح زیر است:

مرحله اول: آماده‌سازی لیموترش‌ها

قبل از خشک کردن لیموترش‌ها در زیر نور خورشید، ابتدا لیموها را شسته و به مدت یک شبانه روز در آب قرار دهید. طی این مدت، چندین بار آب را عوض کنید تا تلخی پوست لیمو گرفته شود. سپس، لیموها را خشک کنید. اگر می‌خواهید لیموترش‌ها را به صورت ورقه‌ای خشک کنید، ابتدا باید دو سر لیمو را جدا کرده و آن را به صورت ورقه‌‌ای برش دهید.

ضخامت ورقه‌ها به سلیقه شما بستگی دارد اما توجه داشته باشید که هر چه ضخامت ورقه‌ها بیشتر باشد، دیرتر خشک می‌شوند. پس بهتر است لیموها را به صورت ورقه‌های نازک برش بزنید.

مرحله دوم: قرار دادن لیموها در آفتاب

ابتدا روی یک سینی را با یک پارچه‌ تمیز و ترجیحا نخی بپوشانید. سپس، ورقه‌های لیمو را روی پارچه بچینید. اگر دوست دارید لیمو ترش‌ها را به صورت کامل خشک کنید، آن‌ها را بدون برش زدن روی سینی قرار دهید. سپس، سینی را به مدت دو تا سه روز در فضای باز و نورگیر بگذارید. در طول این مدت، چندین بار لیموترش‌ها را زیر و رو کنید تا همه قسمت‌های آن‌ها خشک شود.

بیشتر بخوانید: چگونه لیمو ترش را خشک کنیم که تلخ نشود؟

مرحله سوم: قرار دادن لیموها در محیط خشک و خنک

پس از گذشت دو تا سه روز، سینی را به محیطی خنک و خشک منتقل کرده و به مدت دو تا سه روز دیگر در آنجا نگهداری کنید تا لیموترش‌ها به طور کامل خشک شوند. پس از اینکه لیموترش‌ها کاملا خشک شدند، آن‌ها را در ظرف‌های درب‌دار بریزید.

نکات مهم خشک کردن لیموترش در آفتاب

هنگام خشک کردن لیموترش در آفتاب به نکات زیر توجه کنید:

قرار دادن لیموترش‌ها در فضای باز، آن‌ها را در معرض آلودگی قرار می‌دهد. برای اینکه تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کنید بهتر است شب‌ها، سینی را به خانه برده و روز بعد مجددا در فضای باز و زیر نور خورشید قرار دهید.

بیشتر بخوانید: رازهای پنهان پوست لیمو؛ از خواص شگفت انگیز تا عوارض احتمالی

حتما لیموها را با فاصله روی سینی بچینید. زیرا، اگر فاصله نداشته باشند ممکن است به طور کامل خشک نشوند.برای تهیه لیموترش خشک بهتر است از لیموهایی با پوستی شفاف، صاف و بدون هرگونه لک یا آسیب استفاده کنید. همچنین، بهتر است لیموهایی با اندازه بزرگ و پوستی تقریبا نازک بخرید. لیموهای شیرازی گزینه بسیار مناسبی برای خشک کردن هستند.برای اطمینان از خشک شدن کامل لیموترش‌ها، یک دستمال کاغذی برداشته و روی یک لیمو فشار دهید. اگر دستمال مرطوب شد، نشان می‌دهد که لیموترش‌ها هنوز رطوبت دارند و به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز خشک کردن لیموترش در آفتاب را شرح دادیم. از این لیموهای خشک شده می‌توانید به عنوان یک چاشنی ترش و خوشمزه در غذاها و یا برای تزئین چای استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم که اگر یک فضای باز و آفتاب‌گیر در اختیار دارید درنگ نکنید و با این روش، لیموترش‌ها را خشک کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!