تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

3 روش سحرآمیز برای افزایش عطر گردو در آشپزخانه شما

بو دادن گردو به ۳ روش سریع امکان‌پذیر است ۱-بود دادن گردو در فر ۲- بو دادن گردو در تابه روی اجاق ۳- بو دادن گردو درون ماکروویو. گردوی بو داده عطر و طعمی بی‌نظیر دارد و کافی است یکبار این فرآیند را انجام دهید تا گردوهای آجیلی برای همیشه مهمان خانه شما شوند در این مقاله از مجله اکالا ما کامل‌ترین و بهترین روش‌های بو دادن گردو را به شما آموزش می‌دهیم.

 روش اول: بو دادن گردو بافر

مواد لازم

گردوبه میزان لازمنمکبه مقدار دلخواه

مرحله اول | انتخاب گردو

برای بو دادن گردو بهتر است گردوهای خام یا تر خریداری کنید . تمام پوست گردو و لایه سخت آن را بشکنید اما لایه نازک روی گردوها را نگه دارید. برای مزه‌دار شدن گردوها می‌توانید مقداری نمک روی آن‌ها بپاشید و آن‌ها را به هم بزنید.

مرحله دوم | آماده کردن فر

فر را از قبل گرم نگه دارید. دمای مناسب برای بو دادن گردوها در فر دمای بین ۱۸۰-۱۹۰ درجه سانتیگراد است.

در ظرف فر یک ورقه آلومینیومی را به‌صورت ظرف لبه‌دار طراحی کنید. استفاده از کاغذ روغنی یا کاغذ نچسب نیز می‌تواند کارگشا باشد؛ اما بهتر از برای بو دادن از ورق آلومینیومی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز بو دادن تخمه کدو به روش بازاری؛ با طعم‌های متنوع

مرحله سوم | پهن کردن گردوها

چون گردوها در اثر حرارت یکسان باید برشته شوند سطح مقطع یا سطح تماس آن‌ها در مقابل با حرارت بسیار مهم است. اگر گردوها به‌صورت یکنواخت و هم‌اندازه خورد نشوند ممکن است برخی از آن‌ها زیادی برشته شوند و بسوزند برخی دیگر هنوز خام باشند.

بنابراین گردوها را در سایزهای یکسان و شیک (مثلا نصف هر گردو یا یک چهارم هر گردو سایز مناسبی است) خرد کنید و روی فویل آلومینیومی پخش کنید.

مرحله چهارم | بو دادن گردوها

این مرحله نیاز به دقت بالایی دارد. شما باید به صورت کامل حواستان به فرایند بود دادن باشد. بعد از پهن کردن گردوها و قرار دادن آن درون فر دائما آن‌ها را رصد کنید ممکن است ظرف ۵-۱۰ دقیقه گردوها برشته شوند و اگر زیادی بمانند بسوزند.

شما به محض اینکه بوی گردوها و عطر بو داده آن‌ها را حس کرید درب فر باز کنید، اگر می‌توانید کمی آن‌ها را جابه‌جا کنید یا زیرورو کنید. بعد از این‌که بوی گردوها را حس کردید ۲-۳ دقیقه زمان دهید تا کاملا برشته شوند و بعد به سرعت از فر خارج کنید. زمان کافی به گردوها دهید تا کاملا خنک شوند.

به همین راحتی گردوهای نمکی و بو داده شده آماده شد و می‌توانید آن‌ها را درون ظرف آجیل‌خوری خود بریزید و نوش جان کنید.

روش دوم: بو دادن گردو با تابه روی اجاق‌گاز

بدون اغراق باید بگوییم که بو دادن گردوها در تابه روی اجاق به روش سنتی از بو دادن آن‌ها با فر بهتر است چون شما تسلط بیشتری روی فرایند بو دادن دارید و راحت‌تر می‌توانید متوجه برشته شدن گردوها شوید.

مواد لازم

گردو پوست کندهبه مقدار دلخواهنمکبه مقدار دلخواه

 

مرحله اول: آماده کردن تابه

تابه را روی اجاق قرار دهید. حرارت را متوسط رو به بالا بگذارید تا تابه کاملا داغ شود. توجه کنید که هیچ نیازی به ریختن روغن درون تابه ندارید. خود گردوها در پوست و بافت خود دارای روغن هستند که هنگام بود دادن آزاد شده و مانع از سوختن گردوها می‌شود.

مرحله دوم: پهن کردن گردوها درون تابه

در روش بو دادن روی اجاق شما می‌توانید حتی از خرده گردوها نیز استفاده کنید چون گردوها در دسترس شما هستند و بلافاصله وقتی اطمینان حاصل کردید که برشته شده‌اند می‌توانید آن‌ها را بردارید. بهتر است گردوها هم سایز باشند تا آجیل نهایی شما سروشکل بهتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: طرز بو دادن پسته در منزل؛ ساده و خوشمزه

مرحله سوم: بودادن گردوها

گردوها را درون تابه پهن کنید و شروع به به‌هم‌زدن کنید. هر بار چند ثانیه صبر کنید و مجددا شروع به به هم زدن گردوها کنید. وقتی که بوی گردوها بلند شد و عطر آن را حس کردید می‌توانید مقداری از آن را بچشید.

فرایند بو دادن درون تابه داغ بین ۵-۷ دقیقه زمان نیاز دارد بنابراین مراقب باشید گردوها زیادی برشته نشوند و نسوزند. پس از اتمام فرایند، گردوها سایه قهوه‌ای پررنگ‌تری پیدا می‌کنند و بوی برشتگی می‌دهند.

پس از اتمام، باید بلافاصله آجیل‌ها را از ماهیتابه خارج کنیم در غیر این صورت گرمای فلز تابه ممکن است گردوها را بسوزاند. مغز گردوها را به ظرف یا ظرف مقاوم در برابر حرارت ریخته و اجازه می‌دهیم خنک شوند تا به دمای مورد نظر و مطلوبتان برسند.

روش سوم: بو دادن گردو در ماکروویو

برای بو دادن گردو در ماکروویو، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید. این روش سریع و آسان است و به شما امکان می‌دهد گردوها را به سرعت آماده کنید.

مواد لازم

گردو(به مقدار دلخواه)روغن(اختیاری)نمک(اختیاری)

مرحله اول: آماده‌سازی گردوها

گردوها را پوست بگیرید و مطمئن شوید که تکه‌های گردو تمیز و خشک هستند. گردوها می‌توانند به صورت کامل یا خرد شده باشند.

مرحله دوم: روغن‌زدن گردو (اختیاری)

اگر دوست دارید گردوها کمی تردتر و خوشمزه‌تر شوند، می‌توانید مقدار کمی روغن به آن‌ها اضافه کنید. فقط به اندازه‌ای روغن بریزید که گردوها کمی مرطوب شوند.

گردوها را به طور یکنواخت با روغن مخلوط کنید تا همه آن‌ها پوشش یکنواختی از روغن داشته باشند.

مرحله سوم: قرار دادن گردو در ظرف مناسب

گردوها را در یک ظرف شیشه‌ای یا سرامیکی که مناسب استفاده در مایکروویو است قرار دهید.

بهتر است گردوها را در یک لایه قرار دهید تا به طور یکنواخت حرارت ببینند.

مرحله چهارم: پوشاندن ظرف

یک پوشش مخصوص مایکروویو (مانند درپوش ماکروویو یا پلاستیک مقاوم به حرارت) روی ظرف بگذارید تا گردوها خشک نشوند و از سوختن آن‌ها جلوگیری شود.

اگر از پوشش پلاستیکی استفاده می‌کنید، چند سوراخ کوچک برای خروج بخار در آن ایجاد کنید.

مرحله پنجم: تنظیم زمان و قدرت ماکروویو

مایکروویو را روی قدرت متوسط یا متوسط بالا (حدود ۷۰% تا ۸۰% از توان کامل) تنظیم کنید.

گردوها را به مدت ۲ دقیقه در ماکروویو قرار دهید.

مرحله ششم: بررسی و هم زدن

بعد از ۲ دقیقه، ماکروویو را متوقف کنید و گردوها را هم بزنید تا همه به طور یکنواخت حرارت ببینند.

سپس ظرف را دوباره در ماکروویو قرار دهید و به مدت ۱ دقیقه دیگر حرارت دهید.

مرحله هفتم: تکرار فرآیند

پس از هر دقیقه، گردوها را بررسی کنید و در صورت نیاز مجدداً هم بزنید. مجموع زمان بو دادن گردوها در ماکروویو معمولاً حدود ۴ تا ۶ دقیقه خواهد بود، (بسته به توان مایکروویو و مقدار گردو).

مراقب باشید گردوها نسوزند. وقتی بوی معطر گردوها را حس کردید و آن‌ها کمی طلایی شدند، آماده هستند.

مرحله هشتم: خنک کردن

گردوها را از ماکروویو خارج کنید و بگذارید چند دقیقه در هوای آزاد خنک شوند. آن‌ها هنگام خنک شدن کمی تردتر خواهند شد.

مرحله نهم: اضافه کردن نمک (اختیاری)

اگر دوست دارید می‌توانید کمی نمک به گردوهای بو داده اضافه کنید و آن‌ها را با نمک مخلوط کنید.

در این مقاله تمامی روش‌های بو دادن گردو را به شما آموزش دادیم اما مجدد اشاره می‌کنیم که بود دادن گردو در تابه نتیجه بهتری نسبت به روش‌های دیگر به شما می‌دهد.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!