تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

تجربه لذت بخش یک غذای شامتان در پنج‌شنبه 8 شهریور

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله تک فانپیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خوراک ماهیچه

خوراک ماهیچه یکی از غذاهای سنتی و پرطرفدار ایرانی است که با گوشت گوسفند و ادویه‌های خوش عطر و طعم تهیه می‌شود. این غذا معمولاً در مهمانی‌ها و مجالس سرو می‌شود و به دلیل طعم بی‌نظیرش، طرفداران زیادی دارد.

مراحل تهیه خوراک ماهیچه

مراحل تهیه خوراک ماهیچه به شرح زیر است:

ماهیچه را به تکه‌های متوسط برش بزنید. ماهیچه‌ها را با آب سرد شسته و آبکش کنید. برای گرفتن بوی زهم گوشت، می‌توانید ماهیچه‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در آب و کمی آب لیمو یا سرکه خیس کنید.پیازها را خرد کرده و در روغن و کره تفت دهید تا طلایی رنگ شوند. سیر را رنده یا خرد کرده و به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.ماهیچه‌ها را به پیاز و سیر اضافه کرده و از هر طرف به مدت چند دقیقه تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کند.زردچوبه و فلفل سیاه را به ماهیچه اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و مجلسی روی لینک طرز تهیه خوراک ماهیچه کلیک کنید.

۲- آش کشک

آش کشک یکی از آش‌های خوشمزه ایرانی است که با روش‌های متنوعی و با مواد اولیه ساده‌ای همچون حبوبات، سیزی آش، کشک و ادویه پخته می‌شود.

مراحل تهیه آش کشک

مراحل تهیه آش کشک به شرح زیر است:

در مرحله اول حبوبات را از شب قبل خیس کنید. بلغور، نخود و لوبیا را به همراه ۳ لیوان آب روی حرارت بگذارید تا حدود ۲ الی ۳ ساعت بپزد. بعد از به جوش آمدن آب، زیر آن را کم کنید و قابلمه را نیمه باز بگذارید تا زودتر پخته شود.در یک قابلمه‌ دیگر سبزی آش، برنج شسته شده، سیب زمینی نگینی خرد شده و عدس را به همراه ۲ لیوان آب روی حرارت بگذارید تا بپزند.بعد از این مرحله، کشک را با ۲ لیوان آب رقیق کنید و به همراه لوبیا، نخود و بلغورهای پخته شده به مخلوط عدس، برنج و سیب زمینی اضافه کنید.اجازه دهید تا محتوای درون قابله به مدت ۱ ساعت دیگر روی حرارت بماند تا به خوبی جا بیفتد.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و خاص روی لینک طرز تهیه آش کشک کلیک کنید.

۳- کوفته زرشک و زردآلو

کوفته زرشک و زردآلو یکی از غذاهای محبوب و اصیل ایرانی است که طعم ترش و شیرین آن، هر ذائقه‌ای را به خود جذب می‌کند. برای تهیه این غذا به مواد اولیه ساده‌ای نیاز دارید و با کمی حوصله می‌توانید یک غذای مجلسی و خوشمزه را برای خانواده خود آماده کنید.

مراحل تهیه کوفته زرشک و زردآلو

مراحل تهیه کوفته زرشک و زردآلو به شرح زیر است:

برنج را از قبل بپزید و آبکش کنید. لپه را بپزید و در مخلوط‌کن یا آسیاب ریخته تا کاملاً له شود. پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید. زردآلوها را شسته و خرد کنید.گوشت چرخ‌کرده، برنج پخته، لپه آسیاب شده، پیاز رنده شده، تخم‌مرغ، سبزی معطر، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه ورز دهید تا مواد به خوبی به هم چسبیده و مایه یکدستی حاصل شود. زرشک، گردو و پیازداغ را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید. مقداری از مایه کوفته را برداشته و در دستانتان گرد کنید.وسط هر کوفته را گود کرده و مقداری از مخلوط زرشک و گردو داخل آن قرار دهید. کوفته‌ها را به آرامی گرد کنید.

برای ادامه رسپی این غذای تابستانی لذیذ روی لینک طرز تهیه کوفته زرشک و زردآلو کلیک کنید.

۴- گیلاس پلو

گیلاس پلو یکی از متفاوت‌ترین غذاهای ایرانی است که شباهت زیادی به آلبالو پلو دارد، تنها برای تهیه آن از گیلاس استفاده می‌شود. طعم این پلو مخلوط شیرین‌تر از آلبالو پلو است و برای تهیه آن هم می‌توانید از مرغ و هم گوشت استفاده کنید.

مراحل تهیه گیلاس پلو

مراحل تهیه گیلاس پلو به شرح زیر است:

برای شروع باید گیلاس‌ها را بشویید و هسته آن‌ها را جدا کنید. در ادامه آن‌ها را در یک قابلمه بریزید. سپس شکر را اضافه کنید و قابلمه را برای حدود ۲ تا ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا گیلاس‌ها آب بیندازند.برنج را بشویید و چند بار آب آن را عوض کنید تا کاملا شفاف شود. سپس آن را در یک ظرف آب بریزید و کمی نمک اضافه کنید و اجازه دهد برنج برای حدود ۲ ساعت در آب بماند.در این مرحله باید پیاز را رنده کنید و آب اضافه آن را بگیرید. در ادامه گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید. مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت بزنید و مواد را به خوبی ترکیب کنید.مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. در ادامه کمی از مایه گوشتی را بردارید و با دست به آن شکل دهید تا گرد و قلقلی شود. این کار را برای همه گوشت انجام دهید و سپس کوفته قلقلی ها را در روغن داغ سرخ کنید.

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و همه پسند روی لینک طرز تهیه گیلاس پلو کلیک کنید.

۵- اسنک انبه و مرغ

اسنک مرغ و انبه یک غذای فوری با مرغ است که می‌توانید آن را برای شام آماده کنید.

مراحل تهیه اسنک انبه و مرغ

مراحل تهیه اسنک انبه و مرغ به شرح زیر است:

برای شروع باید انبه را بشویید و پوست آن را جدا کنید. در ادامه هسته انبه را جدا کنید و بعد گوشت و میوه انبه را جدا کنید و در یک ظرف بریزید.تکه‌های انبه را همراه با فلفل چیلی خرد کنید و در مخلوط کن بریزید. سپس دستگاه را روشن کنید تا انبه و فلفل چیلی کاملا میکس و پوره شوند.در این مرحله باید پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید، سپس پوست پیاز را بگیرید و آن را به صورت خلالی نازک یا نگینی ریز خرد کنید. در ادامه سیر را هم رنده کنید و سیر و پیاز را به ترکیب انبه و فلفل اضافه کنید.ران‌های مرغ را بشویید و همراه با مقداری نمک و فلفل سیاه و آب در قابلمه بریزید. در ادامه پوره انبه و فلفل را در قابلمه بریزید و سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید مرغ برای ۳ ساعت روی شعله ملایم بپزد و نرم شود و مزه انبه کاملا به خورد مرغ‌ها برود.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و فوری روی لینک طرز تهیه اسنک مرغ و انبه کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!