تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رازهای خشک کردن بادمجان در منزل: روش‌هایی برای سهولت بیشتر

برای کسانی که بادمجان دوست دارند، داشتن آن در یخچال همیشه جذاب است. خشک کردن بادمجان، یک روش عالی برای نگهداری طولانی مدت آن است. در این بخش از مجله اکالا با ما همراه باشید تا طرز خشک کردن بادمجان و نگهداری آن را به شما آموزش دهیم.

طرز خشک کردن بادمجان به ۳ روش

بادمجان خشک شده را می‌توان به سه روش یعنی در آفتاب، در فر و در دستگاه خشک‌کن تهیه کرد. در ادامه به آموزش این سه روش می‌پردازیم:

خشک کردن بادمجان در آفتاب

برای خشک کردن بادمجان زیر آفتاب، مراحل زیر را طی کنید:

در اولین مرحله باید بادمجان‌ها را انتخاب کنید. بادمجان‌های تازه و سفت بهترین گزینه هستند. بعد از انتخاب باید آن‌ها را به خوبی بشویید.بادمجان‌ها را به صورت یکسان و دلخواه برش بزنید. دقت کنید که برش‌ها خیلی نازک نباشند، زیرا گوشت بادمجان خیلی زود تغییر رنگ می‌دهد.بادمجان‌های برش خورده را به مدت ۳ دقیقه بخارپز یا ۱ دقیقه بجوشانید تا بعد از خشک شدن تغییر رنگ ندهند. بعد از جوشاندن باید بلافاصله آن‌ها را در آب سرد قرار دهید تا پخت متوقف شود.بادمجان‌ها را روی یک سینی که با کاغذ روغنی پوشانده شده است به گونه‌ای بچینید که با هم تماس نداشته باشند.سینی را در مکانی آفتابی قرار دهید و هر روز وضعیت بادمجان‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خشک می‌شوند. بسته به شرایط آب و هوایی، زمان خشک شدن کامل آن‌ها متغیر است.

خشک کردن بادمجان در فر

برای خشک کردن بادمجان در فر، مراحل زیر را طی کنید:

همانند روش قبل باید در اولین مرحله بادمجان‌ها را انتخاب کنید. سپس، آن‌ها را بشویید و خشک کنید.بادمجان‌ها را به صورت دلخواه و یکدست برش دهید. سینی فر را با کاغذی روغنی بپوشانید. ورقه‌ها را روی سینی فر بچینید و فراموش نکنید که بین هر برش کمی فاصله بگذارید تا هوا به خوبی در اطراف آن‌ها جریان پیدا کند.فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۱۲۲ درجه فارنهایت (۵۰ درجه سانتی‌گراد) تنظیم کنید.بعد از گرم شدن فر باید سینی را داخل فر قرار دهید. صبر کنید تا بادمجان‌ها به مدت ۶ تا ۸ ساعت در فر بمانند.پس از گذشت ۴ ساعت، هر ساعت یکبار خشکی بادمجان‌ها را بررسی کنید. اگر فر شما امکان تنظیم جریان هوا را ندارد، برای گردش بهتر هوا می‌توانید در فر را کمی باز بگذارید.

بیشتر بخوانید: روش‌های ساده و آسان برای گرفتن تلخی بادمجان

خشک کردن بادمجان در دستگاه‌ خشک‌کن

برای خشک کردن بادمجان در دستگاه‌ خشک‌کن، مراحل زیر را طی کنید:

برای شروع باید مثل روش‌های قبل، بادمجان‌ها را آماده کنید.برای جلوگیری از تغییر رنگ بادمجان‌ها، می‌توانید آن‌ها را به مدت ۳ دقیقه بخارپز یا ۱ دقیقه آب‌پز کنید. بعد از این مرحله، برش‌ها را سریعا در آب سرد قرار دهید.بادمجان‌های برش خورده را روی سینی خشک‌کن پهن کنید، طوری که بین آن‌ها فاصله کافی وجود داشته باشد تا هوا به خوبی جریان پیدا کند.دمای خشک‌کن را روی ۱۴۰ درجه فارنهایت (۶۰ درجه سانتی‌گراد) تنظیم کنید.بادمجان‌ها را به مدت چند ساعت یا تا زمانی که کاملا خشک شوند در خشک‌کن قرار دهید. هر یک ساعت یکبار به آن‌ها سر بزنید و میزان خشک شدن آن‌ها را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

نگهداری از بادمجان خشک شده

بعد از خشک کردن بادمجان‌ها نوبت به نگهداری آن‌ها می‌رسد. با رعایت نکات زیر می‌توانید از بادمجان‌های خشک شده به مدت یک سال یا حتی بیشتر نگهداری کنید:

استفاده از ظروف در بسته: بادمجان‌های خشک را در ظروف شیشه‌ای یا سفالی با درپوش محکم نگهداری کنید. این ظروف نسبت به کیسه‌های پلاستیکی بهتر می‌توانند از نفوذ هوا و رطوبت به داخل ظرف جلوگیری کنند و باعث حفظ کیفیت و طعم بادمجان‌ها شوندمحل نگهداری مناسب: ظرف حاوی بادمجان خشک را در مکانی خشک، خنک و تاریک قرار دهید. از قرار دادن ظرف در معرض نور مستقیم خورشید یا نزدیک به منابع حرارتی خودداری کنید.فریز کردن: اگر می‌خواهید از بادمجان‌های خشک خود برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنید، می‌توانید آن‌ها را در فریزر قرار دهید. فریزر به دلیل دمای پایین، از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری کرده و باعث می‌شود بادمجان‌ها تازه باقی بمانند.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز خشک کردن بادمجان و نگهداری آن را به شما آموزش دادیم. خشک کردن بادمجان‌ها، روشی ساده و سالم برای نگهداری طولانی مدت آن‌ها است. با استفاده از این روش می‌توانید از خواص بادمجان‌ در طول سال بهره‌مند شوید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!