تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رازی برای حفظ تازگی پوره گوجه فرنگی: استفاده از یخچال یا فریزر

برای نگهداری پوره گوجه فرنگی و جلوگیری از خراب شدن آن راهکارهای متعددی وجود دارد. اما برای نگهداری طولانی مدت از پوره گوجه چه باید کرد؟ در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با روش‌های نگهداری پوره گوجه فرنگی در یخچال و فریزر آشنا شوید.

روش‌های نگهداری پوره گوجه فرنگی

پوره گوجه فرنگی کاربردهای متعددی دارد و معمولا از آن برای تهیه انواع غذاهای ایرانی و بین المللی استفاده می‌شود. اما چطور از پوره گوجه فرنگی در یخچال و فریزر نگهداری کنیم تا خراب نشود؟ در ادامه این بخش می‌توانید با راهکارهای موثر برای نگهداری پوره گوجه فرنگی در یخچال و فریزر آشنا شوید.

۱- نگهداری پوره گوجه فرنگی خام در فریزر

یکی از ساده‌ترین روش‌های نگهداری پوره گوجه فرنگی، قرار دادن آن به صورت خام در فریزر است. در این روش باید گوجه فرنگی‌ها را بشویید و سپس در آبکش بریزید. در ادامه صبر کنید تا گوجه‌ها خشک شوند و بعد آن‌ها را از وسط نصف کنید.

قسمت‌های خراب و سفید گوجه را به طور کامل جدا کنید. سپس آن‌ها را در غذاساز بریزید یا رنده کنید و بعد در کیسه‌های زیپ دار بریزید. در ادامه درب کیسه‌ها را محکم ببندید و آن‌ها را در فریزر قرار دهید.

۲- نگهداری پوره گوجه فرنگی پخته شده در فریزر

در این روش باید گوجه‌های سالم و گوشتی را بشویید و قسمت‌های خراب و سفید آن را جدا کنید. در ادامه گوجه‌ها را با غذاساز یا گوشت کوب برقی میکس کنید. یک قابلمه یا ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید و بعد گوجه‌ها را اضافه کنید.

شعله گاز را روشن کنید و اجازه دهید آب گوجه‌ها تبخیر شود و پوره گوجه غلیظ شود. در ادامه می‌توانید شعله گاز را خاموش و صبر کنید تا پوره گوجه خنک شود.

حالا می‌توانید پوره گوجه فرنگی را در قالب‌های کوچک بریزید و در فریزر قرار دهید. سپس قالب‌ها را در فریزر بگذارید تا منجمد شوند. سپس می‌توانید گوجه‌های منجمد شده را در کیسه زیپ دار بریزید و در فریزر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: روش خشک کردن گوجه فرنگی؛ در آفتاب، فر…

۳- نگهداری پوره گوجه در یخچال

در این روش باید گوجه فرنگی‌ها را بشویید و برای چند دقیقه در یک قابلمه آب جوش بریزید. حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و بعد گوجه‌ها را آبکش کنید. در این مرحله باید پوست گوجه‌ها را جدا کنید و آن‌ها را در غذاساز بریزید و خوب میکس کنید.

گوجه‌های میکس شده را در شیشه بریزید و یک قاشق غذاخوری نمک به آن‌ها اضافه کنید. در یک قابلمه مقداری آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، درب شیشه را ببندید و آن را داخل قابلمه قرار دهید.

اجازه دهید شیشه گوجه فرنگی برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در آب بجوشد. سپس آن را از آب خارج کنید و در آشپزخانه قرار دهید تا خنک شود. می‌توانید این پوره گوجه فرنگی را تا یک سال در یخچال قرار دهید.

نکاتی که باید برای نگهداری پوره گوجه فرنگی در یخچال و فریزر بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی برای نگهداری پوره گوجه فرنگی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای افزایش ماندگاری پوره گوجه فرنگی در یخچال باید مقداری نمک به آن اضافه کنید.برای بهبود کیفیت پوره گوجه فرنگی می‌توانید پوست گوجه را جدا کنید و بعد آن را پوره کنید. برای این که پوست گوجه فرنگی راحت‌تر جدا شود، باید آن را برای ۳۰ ثانیه در آب جوش قرار دهید و سپس داخل آب یخ قرار دهید تا پوست گوجه به راحتی جدا شود.به منظور نگهداری پوره گوجه فرنگی در یخچال باید از شیشه تمیز و خشک استفاده کنید.در صورتی که پوره گوجه فرنگی را می‌جوشانید، حتما شعله گاز را کم کنید و پوره گوجه را مدام هم بزنید تا ته نگیرد.برای این که پوره گوجه فرنگی بعد از انجماد به راحتی جدا شود، حتما آن را به مقدار کم در کیسه‌های پلاستیکی بریزید و خوب پهن کنید.برای نگهداری از گوجه فرنگی در یخچال حتما شیشه را به طور کامل تمیز کنید و بعد از ریختن پوره در شیشه نیز آن را بجوشانید تا ماندگاری آن بیشتر شود.برای نگهداری گوجه رنده شده در یخچال بهتر است آن را در ظرف دربسته بریزید و حداکثر پس از یک روز مصرف کنید، در غیر این صورت بهتر است آن را در شیشه ریخته و در آب بجوشانید تا ماندگاری گوجه بیشتر شود.

در این مقاله از مجله آشپزی تک فانبه بهترین روش‌های نگهداری پوره گوجه فرنگی در یخچال و فریزر اشاره شد. فراموش نکنید که برای تهیه پوره گوجه فرنگی حتما از گوجه فرنگی رسیده و سالم استفاده کنید و آن را به روش درستی در یخچال و فریزر قرار دهید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!