تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راهنمایی برای پرسه زدن به آلمان: چه چیزهایی برای مهاجرت برداشت کنیم؟

مهاجرت به آلمان، به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای کار، تحصیل و زندگی، نیازمند آماده‌سازی‌های دقیق و برنامه‌ریزی مناسب است. یکی از اولین قدم‌های مهم در این مسیر، جمع‌آوری و بسته‌بندی وسایل ضروری برای زندگی در کشور جدید است.

انتخاب صحیح وسایل نه تنها به کاهش هزینه‌های زندگی کمک می‌کند، بلکه فرآیند تطبیق با محیط جدید را هم آسان‌تر می‌سازد. در این مقاله، به بررسی وسایل ضروری و مهمی می‌پردازیم که باید هنگام مهاجرت به آلمان همراه داشته باشید. با هر کدام از راه های مهاجرت به آلمان که وارد این کشور شوید این لیست کاملترین است.

مدارک و اسناد مهم

مدارک شناسایی شخصی یکی از مهمترین موارد در لیست وسایل شما برای مهاجرت به آلمان است. زمانی که مدارکتان در فرودگاه کنترل می شود پایان قضیه نیست بلکه شما مدارک را برای ثبت نام در ایالت مورد سکونت یا ثبت نام دانشگاه باز هم نیاز خواهید داشت. پس مهم است که زمان بگذارید و مدارکتان را قبل از پرواز به آلمان، بسته بندی و مجددا چک کنید. این لیست شامل مدارکی که باید در وسایل خود جا دهید :پاسپورتویزاعکس های بیومتریک در اندازه پاسپورتبیمه مسافرتیبیمه سلامتنامه رسمی پذیرش از دانشگاهگواهی زبان آلمانی و/یا انگلیسیریز نمرات دانشگاه قبلی شماگواهی پایان تحصیلات دبیرستان و/یا کالجگواهی واکسیناسیونگزارش آزمایشات پزشکی و نسخه های پزشکیگواهینامه رانندگیمجوز رانندگی بین المللی

پیشنهاد می‌شود نسخه‌های اصلی مدارک را همیشه در طول سفر در چمدان دستی خود نگه دارید. از هر سند چند کپی تهیه کنید و آنها را در هر چمدان یا کیفی که حمل می کنید نگه دارید، تعدادی کپی را هم در خانه بگذارید. توصیه می‌شود یک فلش/هارد دیسک با کپی‌های اسکن شده از تمام مدارک مهم همراه داشته باشید و همچنین تمام کپی‌های اسکن شده را برای خود ایمیل کنید.

پوشاک و لباس های لازم

لباس نقش مهمی در آمادگی شما برای سفر به آلمان دارد. در نظر داشته باشید که زمستان های آلمان می تواند بسیار سرد و مرطوب باشد و تابستان ها هم نسبتا گرم است. شما باید خود را برای آن آب و هوا و همچنین برای نوع فعالیت هایی که دارید آماده کنید، برای مثال، ورزش یا پیاده روی که هر دو نیاز به لباس خاصی دارند.

نکته مهم: شما می‌توانید تقریباً تمام لباس‌های فهرست شده در زیر را در آلمان بخرید و فقط وسایل ضروری را مطابق با مقدار مجاز چمدان خود حمل کنید، هنگام ورود، لباس‌هایی را که مناسب فصل آلمان هستند، در اولویت قرار دهید.

اجزای کمد لباس خود که احتمالاً در آلمان به آنها نیاز خواهید داشت عبارتند از:

لباس هایی که در دسته جنرال قرار دارند

کفش و ژاکت ضد آب برای روزهای بارانیپوشاک و کفش اصلیکفش پیاده روی راحتلباس و کفش رسمیکمربندکلاهجواهراتلباس خوابلباس زیر

لباس های مناسب برای زمستان

کت گرمروسریکلاه پشمی که گوش ها را نیز می پوشاندچکمهلباس زیر بلندتی شرت و پیراهن آستین بلند

لباس های مناسب برای تابستان

لباس شناشورت، دامن و/یا لباسصندلعینک آفتابیتی شرت و پیراهن آستین کوتاه

ملحفه و لوازم اولیه خواب

در نظر داشته باشید که حتی اگر آپارتمان مبله اجاره کنید، بعید است که تخت خواب در آن وجود داشته باشد. بنابراین، برای چند روز اول یک یا دو سری ملافه همراه خود بیاورید تا بتوانید در ادامه مقداری از وسایلتان را در آلمان بخرید. برای این کار، می توانید موارد زیر را در لیست بسته بندی خود قرار دهید:

ملحفه تختروکش های بالشحوله

لوازم بهداشتی و آرایشی

پیشنهاد ما این است که برای استفاده بهینه از فضا  تمام لوازم آرایش خود را در یک کیسه لوازم بهداشتی قرار دهید. دقت کنید برای لوازم بهداشتی باید مقدار کمی فضا استفاده کنید و از طرفی لوازم مورد نظر تا چند روز دوام داشته باشند. لوازم بیشتر چمدان شما را سنگین تر می کند و حمل این موارد را هم برای شما سخت می کند در حالی که می توانید همان اقلام را در آلمان خریداری کنید.

بنابراین، فقط مواردی را بسته بندی کنید که مطمئن هستید در آلمان پیدا نمی کنید(با قیمت مقرون به صرفه). دقت کنید  اکثر لوازم آرایشی و بهداشتی در آلمان کاملاً ارزان هستند. در زیر لیست لوازم بهداشتی برای بسته بندی به آلمان شامل:

مسواکخمیر دندانصابون / ژل بدنمحصولات مو (شامپو، نرم کننده، روغن مو و غیره)لوسیون بدنمرطوب کنندهدئودورانتعطربالم لبشانهکیت اصلاح / موبرناخن گیرلوازم آرایشی (در صورت وجود)حوله بهداشتی، تامپون و غیره (در صورت وجود)

ظروف

اگر می خواهید ظرفی با خود به آلمان ببرید، فقط ظروف اساسی و اولیه را را بیاورید چرا که به راحتی چند تکه ظرف می تواند چمدان شما را پر کنند. علاوه بر این، لوازم آشپزخانه در آلمان مقرون به صرفه است و ممکن است خرید آنها پس از ورود به آلمان آسان تر و راحت تر باشد. برای چند روز اول اقامت خود در آلمان، چند قلم ظرف مهم را معرفی کردیم که نیازشان در روزهای ابتدایی سکونت در آلمان بسیار ضروری است تا به شرایط با ثباتی برسید. در زیر این ظروف را آوردیم.

یک تابه و قابلمهکارد و چنگالچاقوبشقاب، فنجان و کاسههر وسیله دیگری که برای شما ضروری است

موادغذایی

برای مهاجرت به آلمان، می‌توانید غذاهای مختلفی را در وسایل خود قرار دهید. اما قبل از بسته‌بندی، لازم است به محدودیت‌های ورود برخی از مواد غذایی به این کشور توجه کنید.بنابراین حتما از قبل مقررات گمرکی را بررسی کنید تا دچار مشکل نشوید. بد نیست که غذاهای بومی آلمان را تست کنید و با فرهنگ غذایی این کشور هم آشنا شوید. لیست شما می تواند شامل:

ادویه های مورد علاقه شماتنقلات از کشور خودچای و/یا قهوه (برای چند روز اول)غذاهای خاص برای افراد با نیاز غذایی خاص، به عنوان مثال، مواد غذایی بدون گلوتن برای رژیم لاغری (در چند روز اول)

دارو

اگر داروی خاصی دارید که نیاز دارید حتما مصرف کنید بهتر است نسخه دارو را هم همراه خود داشته باشید تا در صورتی که توسط گمرک دارو شما گرفته شد دچار مشکل نشوید. داشتن نسخه به شما کمک می کند تا در صورت نیاز به دارو در آلمان هم به راحتی بتوانید مجدد دارو را تهیه کنید.

اگر یک بیماری مزمن پزشکی دارید، همراه داشتن نامه ای از پزشکتان که در آن شرح حال پزشکی و برنامه های درمانی لازم را توضیح می دهد، مفید است.

در اینجا لیستی از داروهای دیگری که ممکن است نیازتان شود و شامل:

مسکن های عمومیداروهای رایج برای سرماخوردگی/تبضد عفونی کننده / پماد پوستچسب زخم

برای اطمینان از دسترسی مداوم به داروهایتان و جلوگیری از خطر گم شدن یا سرقت آنها، توصیه می‌شود داروها را در کیف دستی خود حمل کنید. این روش، نسبت به قرار دادن داروها در چمدان، امنیت و دسترسی بیشتری را فراهم می‌کند.

لوازم الکترونیکی

هنگام بسته بندی وسایل الکترونیکی خود، شارژرها و همچنین آداپتورهای دوشاخه را همراه داشته باشید و دقت کنید که ولتاژ استاندارد در آلمان ۲۳۰ ولت و فرکانس استاندارد ۵۰ هرتز است. این چند وسیله الکترونیکی را هم می توانید به لیست بسته بندی خود برای آلمان اضافه کنید:

لپ تاپ و/یا تبلتآداپتورهای دوشاخه جهانیشارژرهاپاور بانکهدفونگوشی هوشمند و سیم کارت پیش پرداخت

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!