تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راه‌های عملی برای از بین بردن پشه و حشرات خاک گلدان + توصیه‌های مهم

یکی از معضلات صاحبان گل و گیاه، از بین بردن حشرات و پشه‌هایی است که روی خاک گلدان رشد میکنند. در این مقاله از مجله اکالا، بهترین روش‌های از بین بردن پشه و حشرات خاک گلدان را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.

روش‌های از بین بردن پشه و حشرات خاک گلدان

روش اول: خاک گلدان را مرطوب نگه ندارید

یکی از دلایل به وجود آمدن پشه محیط مرطوب در گلدان است. بنابراین برای از بین بردن آنها، باید از مرطوب نگه داشتن خاک گلدان جلوگیری کنید. برای این کار باید ابتدا نوع گیاه خود را کاملا بشناسید تا بتوانید به میزان لازم آن را آبیاری کنید.

آبیاری بیش از نیاز خاک و گیاه، باعث میشود تا سطح خاک همیشه مرطوب بماند و محیطی مناسب برای رشد حشرات شود.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم گل نیاز به آب دارد؟ روش‌های برای تشخیص زمان آبیاری

روش دوم: خاک را ضدعفونی کنید

در این روش شما میتوانید به صورت طبیعی خاک را ضدعفونی کنید. ابتدا خاک را مقداری بیش از اندازه معمول مرطوب کنید. سپس یک کیسه پلاستیکی را دور گلدان بکشید و آن را به مدت یک ماه تا یک ماه و نیم در معرض آفتاب قرار دهید.

با این کار تمام پشه‌ها و حشراتی که در خاک گلدان وجود دارند از بین میروند و خاک سالم میشود.

روش سوم: روی خاک شن بریزید

بستر رشد بسیاری از حشرات در عمق نیم‌سانتی خاک است. پشه‌‌ها و حشرات دیگر روی خاک مرطوب گلدان شروع به تخم‌گذاری میکنند. بنابراین با ریختن شن روی سطح خاک به میزان یک سانتی‌متر، خاک گلدان خشک به نظر میرسد و دیگر حشرات آن را مناسب تخم‌گذاری نمی‌بینند.

روش چهارم: گلدان را زهکشی کنید

زهکشی گلدان به این معنی است که شرایطی را فراهم کنیم که آب اضافی خاک گلدان در سریعترین حالت از گلدان خارج شود و رطوبت را در خود نگه ندارد. برای زهکشی گلدان بهترین روش استفاده از سنگریزه و شن در ته گلدان است.

همچنین بهتر است سوراخی که ته گلدان وجود دارد را با یک تکه از گلدان شکسته سفالی بپوشانید. این کار باعث میشود که هنگام خروج آب اضافه از زیر گلدان، خاک و املاح مفیدی که در خاک است، خارج نشود

بیشتر بخوانید: راهکارهای جلوگیری از زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی

روش پنجم: با سیب‌ زمینی دام درست کنید

همانطور که گفته شد، رطوبت عامل اصلی به وجود آمدن پشه و حشرات در خاک گلدان است. از آنجایی که سیب زمینی رطوبت را در خود نگه میدارد، میتوانید از آن به عنوان تله برای از بین بردن حشرات خاک گلدان استفاده کنید.

برای این کار ابتدا چند سیب‌ زمینی بزرگ را با قطر ۲ تا ۳ سانتی‌متر به شکل دایره برش دهید و آن را در یک کاسه آب به مدت چند ساعت قرار دهید تا کاملا آبدار شوند. سپس سیب زمینی‌ها را در جاهای مختلفی از سطح خاک قرار دهید.

از آنجایی که حشرات برای تخمک‌گذاری به دنبال محیطی مرطوب هستند، سیب زمینی را برای رشد تخم‌ها انتخاب میکنند. بعد از ۲ یا ۳ روز سیب زمینی‌هایی که حشرات روی آنها تخم‌گذاری کردند را دور بریزید و سیب زمینی‌های جدید را جایگزین کنید.

نکاتی که باید در حین خرید گلدان و گیاه باید به آن توجه کنید

هنگام خرید گلدان، دقت کنید که حشره ای اطراف گلدان پرواز نکند.با یک وسیله خاک گلدان را کمی وارسی کنید تا مطمئن شوید حشره‌ای در خاک نیست.حتما گیاه را به گیاه‌پزشک نشان دهید تا از سلامت آن مطمئن شوید.حتما گیاه را متناسب با آب و هوا و نور محیط خود انتخاب کنید.حتما در نظر داشته باشید که گیاه را در فصل مناسب تهیه کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

در این مقاله از مجله تک فانتلاش کردیم تا ساده‌ترین و کارآمدترین روش‌های از بین بردن پشه و حشرات خاک گلدان را توضیح دهیم. امیدواریم با این مقاله کمکی کرده باشیم تا گیاهان سرحال و خاک سالم داشته باشید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!