تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چالش‌های نگهداری آبغوره در برابر تابش مستقیم خورشید

نگهداری آبغوره در مقابل نور مستقیم خورشید نه تنها باعث تغییر رنگ، بو و مزه آن می‌شود بلکه می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی ما داشته باشد. در این مقاله از مجله اکالا، خطرات نگهداری از آبغوره در مقابل نور مستقیم خورشید را معرفی می‌کنیم. اگر تا به حال آبغوره‌های خود را در مکانی آفتاب‌گیر قرار می‌دادید، حتما این مقاله را مطالعه کنید تا از خطرات این کار مطلع شوید.

خطرات نگهداری آبغوره در مقابل نور مستقیم خورشید

در ادامه، خطراتی را که نگهداری آبغوره در مقابل نور مستقیم خورشید دارد را شرح می‌دهیم.

۱- آزاد شدن فتالات و عنصر آنتیموان (Sb)

نگهداری آبغوره در معرض نور مستقیم خورشید می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد. نور خورشید و گرما می‌تواند باعث آزاد شدن مواد شیمیایی مضری از ظرف مانند فتالات و آنتیموان و ورود آن‌ها به آبغوره می‌شود. فتالات‌ها موادی هستند که می‌توانند به سیستم‌های مختلف بدن از جمله کلیه‌ها و کبد آسیب برسانند.

از سوی دیگر، آنتیموان نیز یک عنصر سمی و سرطان‌زا است که می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی مانند اختلالات قلبی، بیماری‌های ریوی، مشکلات گوارشی شدید مانند اسهال و استفراغ و حتی زخم معده شود.

بیشتر بخوانید: با آبغوره کپک زده چه باید کرد؟

۲- کاهش مقدار ویتامین C

یکی دیگر از معایب نگهداری آبغوره در مقابل نور خورشید، کاهش مقدار ویتامین سی موجود در آن است. ویتامین C به شدت به نور خورشید و گرما حساس بوده و وقتی در معرض نور خورشید و حرارت از بین می‌رود. بنابراین، قرار دادن آبغوره در معرض نور مستقیم خورشید موجب از بین رفتن بخش زیادی از ویتامین C موجود در آن شده و ارزش غذایی آن را کاهش می‌دهد.

نکته: اگر آبغوره را در ظرف پلاستیکی بریزید و در مقابل نور خورشید قرار دهید، خطر آن برای سلامتی دو برابر می‌شود. پس به هیچ وجه از ظروف پلاستیکی برای نگهداری مواد اسیدی از جمله آبغوره استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: علائم خراب شدن آبغوره؛ نکات مهم جلوگیری ار فاسد شدن آن

بهترین مکان برای نگهداری آبغوره

برای حفظ کیفیت و سلامت آبغوره برای مدت طولانی بهتر است آن را درون ظروف شیشه‌ای تیره و درب‌دار ریخته و در مکانی خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید. به عنوان مثال، یخچال می‌تواند گزینه مناسبی برای نگهداری از آبغوره باشد.

در این بخش از مجله دانستنی تک فانبه شما گفتیم که چرا نباید آبغوره را در مقابل نور مستقیم خورشید نگه‌داری کنید. پس اگر تا به حال این اشتباه را مرتکب می‌شدید و آبغوره‌های خود را در معرض نور خورشید قرار می‌دادید، از این لحظه به بعد این روش را فراموش کنید و به شیوه درست از آبغوره نگهداری کنید تا خطری سلامتی شما و عزیزانتان را تهدید نکند.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!