تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راه‌های متنوع آماده سازی بادمجان کبابی: از گاز تا منقل + ترفندهای مهم

بادمجان کبابی پایه بسیاری از غذاهای پرطرفدار مانند کشک بادمجان، میرزاقاسمی یا بورانی است. در این مقاله از بخش آشپزی در مجله اکالا، ۳ روش تهیه بادمجان کبابی همراه با نکات تکمیلی را به شما آموزش میدهیم.

روش‌های کبابی کردن بادمجان به شرح زیر است:

روش اول: روی گاز کبابی کنید

در این روش ابتدا بادمجان‌ها به خوبی بشویید، چون قرار است آنها را با پوست کبابی کنید (بهتر است بادمجان‌هایی چاق و بی‌دانه را برای کبابی کردن انتخاب کنید). با یک چاقوی تیز، برش‌های سطحی و عمودی روی بادمجان‌ها بزنید تا حین کبابی کردن مغز‌پخت شوند.

یک شعله پخش کن یا توری فلزی روی گاز قرار دهید و بادمجان‌ها را روی آن بچینید. هرچند دقیقه یکبار آنها را بچرخانید تا بادمجان‌ها به شکل یکدست کبابی شوند. خشک و جمع شدن پوست بادمجان نشانه پخته شدن آن است.

به این نکته توجه داشته باشید که شعله گاز باید متوسط باشد. اگر حرارت شعله بالا باشد، سطح رویی بادمجان‌ها میسوزد و داخل آن نپخته میماند.

برای پوست کندن بادمجان‌ها، ابتدا اجازه دهید تا در دمای محیط خنک شوند. سپس به کمک یک کاسه آب و با دست پوست بادمجان‌ها را جدا کنید. هرچند دقیقه یک‌بار دست خود را داخل کاسه آب کنید و تمام پوست‌های  سیاهی که به بادمجان‌ها چسبیده است را جدا کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ساندویچ بادمجان کبابی خوشمزه؛ با پنیر موزارلا

روش دوم: داخل فر کبابی کنید

از آنجایی که بادمجان‌ها با پوست کبابی میشوند ابتدا آنها را خوب بشویید و اجازه دهید تا خشک شوند. یک چنگال بردارید و حدود ۵ تا ۶ بار در قسمت‌های مختلف بادمجان‌ها فرو کنید (میتوانید مقدار کمی روغن روی پوست بادمجان‌ها بمالید).

داخل سینی فر یک کاغذ روغنی پهن کنید و بادمجان‌ها را داخل آن بچینید. فر را روشن کنید و در دمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد بگذارید. سینی بادمجان‌ها را به مدت ۴۵ دقیقه داخل فر قرار دهید و هر چند دقیقه یکبار آنها را بچرخانید تا بادمجان‌ها به صورت یکدست پخته شوند (با توجه به نوع و سایز بادمجان‌ها ممکن است مدت زمان پخت متغیر باشد).

بعد از اینکه بادمجان‌ها داخل فر کبابی شدند، سینی فر را خارج کنید و بادمجان‌ها را در ظرف دیگری منتقل کنید تا خنک شوند. بعد از سرد شدن بادمجان‌ها به راحتی میتوانید پوست آنها را جدا کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو بادمجان با بادمجان کبابی

روش سوم: روی منقل و آتش کبابی کنید

کبابی کردن بادمجان‌ها روی منقل و با ذغال یک روش سنتی است. این روش از ۲ روش گفته شده، سخت‌تر است ولی بادمجان کبابی روی ذغال عطر و طعم خاص‌تری دارد.

برای درست کردن بادمجان کبابی به این روش ابتدا منقل را آماده و ذغال‌ها را روشن کنید. سپس ذغال‌ها را به صورت یکدست روی منقل پخش کنید. بادمجان‌هایی که از قبل شسته و خشک کردید را داخل سیخ کبابی قرار دهید (میتوانید به پوست بادمجان‌ها کمی روغن بمالید).

هرچند دقیقه یک‌بار سیخ‌ها را بچرخانید تا همه قسمت‌های بادمجان‌ کبابی شود. بعد از اینکه پخت بادمجان ها به میزان دلخواه رسید، آنها را از سیخ خارج کنید و بگذارید تا خنک شوند. بعد از سرد شدن بادمجان‌ها، با کمک یک کاسه آب پوست آنها را جدا کنید.

برای تهیه بادمجان کبابی بهتر است نکات زیر را بدانید

کبابی کردن بادمجان در فر بسیار راحت‌تر و تمیزتر از دست کردن آن روی گاز است، اما این نکته را فراموش نکنید که بادمجان شما در فر آن عطر دودی را نخواهد داشت.اگر برای پوست کردن بادمجان آن را زیر آب بگیرید باعث میشود تا طعم و عطر بادمجان کم شود.بادمجان‌های کبابی را میتوانید برای مدت طولانی در فریزر نگه‌داری کنید، پس سعی کنید با کبابی کردن بادمجان‌ها در حجم بالا و فریز کردن آنها، در وقت خود صرفه جویی کنید.برای پوست کندن بادمجان‌های کبابی، بهتر است اجازه دهید تا در دمای محیط خنک شوند.برای راحتی کار میتوانید از کنسرو بادمجان هم استفاده کنید.اگر بادمجان را در فر کباب کردید میتوانید به آن اسانس دود اضافه کنید تا عطر بهتری بگیرد.استفاده از روغن برای کبابی کردن بادمجان‌ها داخل فر توصیه نمیشود، زیرا باعث دود و بوی بد میشود.

با توجه به زمان و حوصله‌ای که دارید میتوانید بادمجان‌ها را با یکی از ۳ روشی که در این مقاله از مجله تک فانگفته شد، کبابی کنید و با آن غذاهای خوشمزه درست کنید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!