تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

7 جادوی کاغذی که گیاهان آپارتمانی شما را شگفت زده می‌کند

کاغذ قابلیت بهبود رشد گیاهان آپارتمانی را به صورت چشم‌گیری بالا میبرد. در این مقاله از مجله اکالا با ما همراه باشید تا چند ترفند برای رشد بهتر گیاهان آپارتمانی با استفاده از کاغذ به شما آموزش دهیم.

معجزه جالب کاغذ در رشد گیاهان آپارتمانی

در ادامه به چند تاثیر کاغذ در رشد گیاهان آپارتمانی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- جلوگیری از خیسی خاک

یکی از مواردی که عمر گیاهان آپارتمانی را کم میکند، رطوبت بیش از اندازه خاک گلدان است. زمانی که رطوبت خاک گلدان بیشتر از نیاز گیاه و خاک باشد، ریشه گیاه پوسیده میشود. همچنین شرایط تخم‌گذاری را برای حشرات فراهم میکند.

شما به راحتی با استفاده از چند تکه کاغذ میتوانید باعث رشد بهتر گیاه شوید. برای این کار باید چند تکه کاغذ را در کف گلدان قرار دهید.

بعد از آبیاری گیاه، اگر رطوبت خاک بیش از اندازه شود، آب اضافی آن جذب کاغذها میشود. کاغذ در عین حالی که خاک را مرطوب نگه میدارد، آب اضافی آن را مانند اسفنج جذب خود میکند.

۲- از کاغذ به عنوان خاک‌پوش استفاده کنید

خاک‌پوش پوشش نرم و سبک سطح خاک است.  برای استفاده از این راهکار، چند کاغذ را به اندازه‌های کوچک برش دهید و آنها را روی سطح خاک پخش کنید.

کاغذهای روی سطح خاک باعث میشوند تا خاک گلدان خشک نشود و رطوبت کافی را در خود حفظ میکنند. همچنین خاک‌پوش کاغذی روند تبخیر آب خاک را کاهش میدهد.

۳- به گیاه آرامش دهید

هنگامی که گلدان گیاه را میخواهید عوض کنید، در این فرایند جابجایی ریشه گلدان دچار شوک میشود. دلیل این شوک، میزان کاهش ناگهانی رطوبت است. برای اینکه گیاه در آرامش باشد، یک کاغذ را آغشته به آب کنید و دور ریشه آن بپوشانید. با این کار از وارد شدن شوک به گیاهان جلوگیری میکنید.

بیشتر بخوانید: مکان‌های مرگبار در خانه برای قرار دادن گیاهان آپارتمانی

۴- تهویه مناسب بسازید

رشد گیاهان به اندازه قابل توجهی به تهویه مناسب خاک بستگی دارد. اگر کاغذ را به تکه‌های ریزی برش دهید و آن را با خاک گلدان مخلوط کنید، یک تهویه کم هزینه و مناسب برای خاک گیاه خود ساخته‌اید. وجود کاغذ مخلوط در خاک، باعث ایجاد محفظه‌هایی در آن میشود که کار تهویه را انجام میدهند.

۵- PH خاک را تنظیم کنید

اگر خاک گیاهی که دارید نیاز به PH خاصی دارد، میتوانید برای تنظیم آن از کاغذ استفاده کنید. بعضی از کاغذها از مواد بازیافتی تهیه میشوند که این نوع از کاغدها برای تنظیم PH خاک مناسب‌تر است.

برخی از گیاهان نیازمند خاک با PH قلیایی دارند و برخی دیگر به PH اسیدی نیازمند هستند. سعی کنید دانش کافی نسبت به نوع گیاهی که نگهداری میکنید داشته باشید تا بهترین شرایط را بتوانید فراهم کنید.

بیشتر بخوانید: راهکارهای جلوگیری از زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی

۶- دوستدار محیط زیست باشید

آیا تا به حال به این فکر کردید که با ساخت گلدان‌های کاغذی میتوانید به محیط زیست کمک کنید و گیاه هم رشد بهتری خواهد داشت؟

برای این کار بهتر است از کاغذهایی استفاده کنید که بدون رنگ و جوهر باشند.

۷- رشد علف‌های هرز را متوقف کنید

با قرار دادن یک لایه کاغذ بر روی سطح خاک گلدان، میتوانید رشد علف‌های هرز را متوقف کنید. با جلوگیری از رشد علف‌های هرز، به رشد گیاه کمک میکنید.

کاغذ یک ماده بسیار ساده و ارزانی است که در هر خانه‌ای پیدا میشود. شما میتوانید با به کارگیری ترفندهایی که در این مقاله از مجله دانستنی تک فانگفته شد، گیاه زیباتر و سالم‌تری پرورش دهید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!