تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

6 راه آسان و بدون خطر برای جمع آوری شیشه های کوچک

شکستن لیوان و ظروف شیشه‌ای و سرامیکی یکی از حوادث رایجی است که ممکن است برای شما پیش آمده باشد. جمع‌آوری خرده شیشه ها کار سخت و دشواری است و نیازمند دقت و استفاده از روش‌های اصولی است؛ زیرا خرده شیشه‌ها بسیار تیز هستند و مشاهده آن‌ها با چشم کمی دشوار است. در این مقاله از مجله اکالا ۶ روش‌ بسیار ساده و کاربردی برای جمع‌ آوری خرده شیشه را به شما آموزش خواهیم داد.

۶ روش کاربردی جمع آوری خرده شیشه

پیش از شروع جمع آوری خرده‌شیشه ها از روی زمین درها و پنجره‌ها را ببندید تا از پراکنده شدن خرده شیشه‌ها به سایر مکان‌ها جلوگیری شود.افراد و حیوانات خانگی را از محل دور کنید.سعی کنید نور کافی تأمین کنید تا تمام خرده شیشه‌ها مشخص شوند.هرگز با دست خالی خرده شیشه را جمع‌آوری نکنید. از دستکش استفاده کنید و با احتیاط خرده شیشه‌های بزرگ را ابتدا جمع آوری کنید.

روش‌‌های بی‌خطر برای جمع کردن خرده شیشه به شرح زیر است:

۱- استفاده از چراغ قوه

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای جمع‌ آوری‌ کردن و مشاهده خرده شیشه‌ها استفاده از یک لامپ قوه یا چراغ قوه است.

برای کمک گرفتن از این روش نور چراغ قوه را از فاصله کمتری روی سطحی که خرده شیشه ها ریخته است بگیرید و تمام گوشه‌ها و کناره‌ها را به دقت بررسی کنید.

کمی دستتان را تکان دهید. شیشه‌های شکسته اغلب با شکست نوری که در آن‌ها ایجاد می‌شود می‌درخشند و شما به راحتی می‌توانید آن ها را مشاهده و جمع آوری کنید.

این روش برای پیدا کردن خرده شیشه‌های ریز در مکان‌های تاریک بسیار کاربردی است.

۲- استفاده از نوار چسب

برای جمع‌آوری خرده شیشه‌های بسیار ریز، از نوار چسب استفاده کنید.

برای این کار بهتر است از نوار چسب های پهن استفاده کنید.

پس از پوشیدن دستکش نوار چسب را به اندازه کافی ببرید و دور انگشتانتان بپیچید. به گونه‌ای که سطح چسبنده آن با سطح زمین یا همان خرده شیشه ها تماس داشته باشد.

با احتیاط و به آرامی به صورت منظم نوار چسب را روی خرده شیشه ها گذارید. با این کار حتی ریزترین قسمت‌های خرده شیشه به سادگی جمع آوری می‌شود.

بیشتر بخوانید: لیبل و برچسب روی شیشه رو چجوری پاک کنیم؟

۳- استفاده از جارو برقی

برای جمع آوری شیشه‌های شکسته روی زمین می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید. اما پیش از استفاده از آن توجه کنید که برای جلوگیری از آسیب دیدن جاروبرقی، ابتدا کیسه جاروبرقی را خالی کرده و از فیلتر مناسب استفاده کنید.

هنگام جارو کردن، جاروبرقی را روی بالاترین قدرت قرار دهید و پس از جارو کردن حتما کفپوش را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ خرده شیشه‌ای باقی نمانده است.

۴- استفاده از جارو و خاک روب

روشی ساده و سریع که در جمع کردن خرده شیشه‌ها کاربردی است استفاده از جارو دستی و خاک‌روب است.

با کمک جارو دستی محل را به دقت جارو کنید تا مطمئن شوید هیچ خرده شیشه‌ای باقی نمانده است. تمامی خرده شیشه ها را بدون اینکه به آن ها دست بزنید با کمک جارو در خاک روب بریزید.

۵- استفاده از نان

نان بافت نرم و پنبه ای شکلی دارد و خرده شیشه‌ها را به خود جذب می‌کند. برای جمع آوری خرده شیشه‌های نسبتاً ریز می‌توانید از تکه‌ای نان کمک بگیرید. نان را روی سطح خرده شیشه ها به آرامی بکشید تا خرده شیشه ها به نان بچسبند.

بیشتر بخوانید: چگونه رنگ و لکه زردچوبه را از انواع سطوح پاک کنیم؟

۶- استفاده از گل

یکی دیگر از روش های جمع آوری خرده شیشه استفاده از گل است. گل به دلیل داشتن بافت نرم، می‌تواند خرده شیشه‌ها را به خود بچسباند.
اگر در محیط بیرون شیشه‌ای شکسته برای جمع آوری آن می‌توانید از این روش کمک بگیرید.

کافی است که مقداری گل را که بافتی شبیه به خمیر دارد در دست بگیرید و به آرامی روی سطحی که شیشه ریخته است بکشید. تمام خرده شیشه های کوچک به گل می چسبند.

پس از جمع آوری خرده شیشه‌ها با هر کدام از روش‌های ذکر شده در این مطلب از مجله سبک زندگی تک فانخرده شیشه‌ها را داخل یک کیسه زباله بریزید و محکم ببندید. کیسه زباله حاوی خرده شیشه را درون کیسه‌ای دیگر گذارید تا پلاستیک توسط خرده شیشه پاره نشود. سپس کیسه زباله را در سطل زباله گذارید.

اگر خرده شیشه‌ها به درستی جمع‌آوری نشوند، ممکن است باعث آسیب به پاهای برهنه افراد، حیوانات خانگی و همچنین آلودگی محیط زیست شوند. خرده شیشه‌ها می‌توانند به کف‌پوش، فرش و سایر وسایل آسیب برسانند. پس جمع آوری اصولی آن‌ها را جدی بگیرید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!