تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

8 راهکار ساده و اقتصادی برای ابروهای جذاب در منزل

لیفت ابرو یکی از روش‌های پرطرفدار برای حالت دادن به ابروها است. اما متاسفانه بالا بودن هزینه لیفت ابرو در آرایشگاه‌ها باعث شده که بسیاری از افراد نتوانند ابروهای خود را لیفت کنند. ما در این مقاله از مجله اکالا، ۸ راهکار آسان و‌ کم‌‌هزینه برای لیفت ابرو در خانه را آموزش می‌دهیم. پس اگر دوست دارید طریقه لیفت ابرو در خانه را یاد بگیرید، با ما همراه باشید.

آموزش لیفت ابرو در خانه؛ انواع روش‌های لیفت کردن ابرو

در ادامه، لیفت ابرو در خانه به ۸ روش مختلف را آموزش می‌دهیم.

۱- لیفت ابرو با استفاده از ژل ابرو

یکی از روش‌های آسان برای لیفت کردن ابروها و حالت دادن به آن‌ها، استفاده از ژل ابرو است. برای استفاده از ژل ابرو، ابتدا ابروهای خود را با برس ابرو در جهت دلخواه شانه کنید. سپس، مقدار کمی از ژل را به برس ابرو زده و با حرکات رو به بالا روی ابروها بکشید تا موهای ابرو در جای خود ثابت شوند. پس از استفاده از ژل، چند لحظه صبر کنید تا خشک شود.

توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد ژل می‌تواند ظاهری مصنوعی به ابروها بدهد و حتی باعث ایجاد لکه‌های سفید روی آن‌ها شود. همچنین، به خاطر داشته باشید که ژل ابرو نمی‌تواند برای مدت طولانی ابروها را لیفت شده نگه دارد.

۲- لیفت ابرو با عصاره‌های گیاهی

یکی از روش‌های آسان و کم‌هزینه برای لیفت ابرو، استفاده از عصاره‌های گیاهی است. عصاره گیاهانی مانند اسطوخودوس علاوه بر لیفت ابرو به تقویت و رشد آن‌ها نیز کمک می‌کند. برای تهیه این لیفت ابروی خانگی، ابتدا نصف قاشق غذاخوری ژلاتین را در آب گرم حل کنید تا کاملا شفاف شود. سپس، چهار قطره عصاره یا روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کرده و به مدت ۱۲ ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا سفت و ژله‌ای شود. در صورت عجله می‌تواند در یخچال نیز قرار دهید.

پس از آماده شدن ژل، آن را با استفاده از یک برس تمیز روی ابروهای خود بمالید و اجازه دهید خشک شود. اگر عصاره اسطوخودوس در دسترس ندارید، می‌توانید از روغن‌های گیاهی دیگری مانند روغن هسته انگور، روغن مریم گلی، روغن رزماری و یا روغن نارگیل استفاده کنید.

توجه: ماندگاری این ترکیب در دمای اتاق حداکثر یک ماه است و پس از این مدت بهتر است از آن استفاده نکنید.

۳- لیفت ابرو در خانه با کتیرا

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌های لیفت ابرو در خانه، استفاده از کتیرا است. برای استفاده از این روش کافی است، مقدار کمی کتیرا (در حدود ۱ بند انگشت) را با مقدار کمی آب مخلوط کنید. سپس، بلافاصله این ترکیب را با استفاده از یک برس ابرو یا فرچه تمیز ریمل روی ابروهای خود بکشید و به سمت بالا فرم دهید. ماندگاری این روش در حد چند ساعت است.

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای آرایش چشم گود که باید بدانید!

۴- لیفت ابرو با صابون

اگر عجله دارید و باید خیلی زود ابروهای خود را لیفت کنید، صابون را امتحان کنید. ابتدا صابون را کمی خیس کنید تا مرطوب شود ولی کف نکند. سپس با استفاده از یک برس تمیز، مقدار کمی از صابون را برداشته و با حرکات رو به بالا روی ابروها بکشید تا فرم دلخواهتان را بگیرند. برای لیفت ابرو با صابون بهتر است از صابون‌های لیفت ابرو استفاده کنید، اما در صورت عدم دسترسی به این نوع صابون می‌توانید از صابون‌های مخصوص صورت استفاده کنید.

توجه داشته باشید که استفاده مداوم از صابون برای لیفت ابرو می‌تواند باعث ریزش ابرو شود. بنابراین، جز در مواقع ضروری از این روش استفاده نکنید.

۵- لیفت ابرو در خانه با عسل

برای لیفت ابرو در خانه با استفاده از عسل، ½ قاشق چای‌خوری عسل را با دو قاشق چای‌خوری تفاله قهوه یا قهوه خیس شده و یک قاشق چای‌خوری پودر کاکائو ترکیب کنید. سپس دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و مقدار اندکی ژل آلوئه ورا را به این ترکیب اضافه کرده و خوب هم بزنید.

برای استفاده از این ماسک لیفت خانگی، آن را به مدت ۵ دقیقه روی ابروهایتان قرار داده و با استفاده برس به ابروهایتان حالت دهید. بعد از گذشت ۵ دقیقه، ابروها را بشویید.

۶- لیفت ابرو با عسل و موم گرانولی

ابتدا مقداری عسل را با چند قطره روغن نارگیل یا روغن کرچک درون یک ظرف ریخته و مخلوط نمایید. سپس، موم گرانولی را آب کرده و به ترکیب اضافه کنید. پس از ترکیب کامل مواد، اجازه دهید تا خنک شود. سپس، با استفاده از یک برس ابرو، این ترکیب را روی ابروهای خود بمالید و به سمت بالا حالت دهید. پس از چند دقیقه نیز ابروهای خود را بشویید. برای تقویت ابروها می‌توانید چند قطره روغن ویتامین E را نیز به این ترکیب اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: نکات جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما

۷- استفاده از آلوئه ورا برای لیفت ابرو

یکی دیگر از روش‌های لیفت ابرو در خانه، استفاده از آلوئه ورا است. برای لیفت ابرو با آلوئه ورا، یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا را با چند قطره روغن‌های گیاهی مانند روغن اسطوخودوس و رزماری ترکیب کرده و با استفاده از یک برس ابرو، مخلوط را روی ابروهای خود بمالید و حالت دهید.

۸- لیفت ابرو در خانه با وازلین

یکی از ساده‌ترین روش‌های لیفت ابرو در خانه، استفاده از وازلین است. برای این کار کافی است مقداری وازلین را با استفاده از یک برس ابرو روی ابروها بمالید و آن‌ها را به سمت بالا شانه کنید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از وازلین می‌تواند به مرور زمان باعث ریزش ابروها شود. بنابراین توصیه می‌شود که از این روش به صورت مداوم استفاده نکنید.

در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا، ۸ راهکار آسان و‌ کم‌‌هزینه برای لیفت ابرو در خانه را معرفی کردیم. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید بدون پرداخت هزینه زیاد و در کمترین زمان، ابروهای خود را لیفت کرده و از داشتن ابروهایی خوش فرم و مرتب لذت ببرید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!