تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رازهای شخصیت شما که از عطر مورد علاقه شما برمی آید

اگر تاکنون به اطرافیان خود دقت کرده باشید، حتما مشاهده کرده‌اید که سلیقه متفاوتی برای انتخاب عطر دارند و از رایحه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. شخصیت‌های گوناگون عطرهای متنوعی می‌پسندند و هر رایحه‌ای بخشی از شخصیت کسی که آن را می‌زند، بازگو می‌کند.

اهمیت عطر آنجا خود را نشان می‌دهد که وقتی آن را بو می‌کنید، احساسی که تجربه کرده‌اید در مغز ثبت می‌شود. به همین دلیل هم وقتی دوباره با آن روبرو شوید و دوباره چنین بویی را تجربه کنید، انگار دوباره به اولین باری که با آن بو مواجه شده بودید، پرتاب می‌شوید. اما چطور می‌شود از روی عطر مورد علاقه شخصیت افراد را شناخت؟ در این مطلب از مجله اُکالا به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

ارتباط شخصیت و عطر

دلایل زیادی وجود دارند که چرا عطری انتخاب می‌شود. این انتخاب تا حدودی نشان دهنده جنبه خارجی شخصیت افراد است. البته باید به این نکته هم توجه کرد که نوع عطر البته با لباسی که انتخاب می‌شود یا جایی که در آنجا حضور داریم هم ممکن است فرق کند، هر چند شخصیت در تمام این موارد یکسان است.

به عنوان مثال، عطری که برای رفتن به سر کار زده می‌شود ممکن است با عطری که برای رفتن به یک مهمانی خانوادگی یا جمع دوستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت باشد. با این حال، در هر مورد، عطر انتخاب شده نشان دهنده شخصیت است و تصویری که به بقیه ارائه می‌شود.

معیارهای انتخاب عطر با توجه به شخصیت

برای این که ارتباط عطر و شخصیت را بهتر درک کنید، بهتر است ترجیحات و اولویت‌هایی در ذهن داشته باشید:

سبک لباس پوشیدن و انتخاب مد: برخی از افراد سبک کلاسیک و شیک را می‌پسندند در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند لباس‌هایشان جسورانه و راحت‌تر باشد. بسته به این موضوع عطر مورد استفاده نیز تفاوت دارد.رایحه‌های مورد علاقه: برخی عطرها طبیعتا افراد را به سوی خود جذب می‌کند و تمایل دارند تا از آنها استفاده کنند. به همین دلیل هم ممکن است افراد عطرهای گل، چوب، اورینتال، شیرین، میوه‌ها یا موارد دیگر را به کار ببرند.سبک زندگی و علایق: افراد بسته به نوع زندگی که دارند، تفریحاتی که می‌کنند و محیط‌هایی که در آن حضور دارند، عطر می‌زنند. کسانی که جذب طبیعت می‌شوند یا کسانی که ماجراجو هستند، سلیقه متفاوت دارند.خاطرات و عواطف و احساسات: عطرها می‌توانند تداعی کننده خاطرات و احساسات نیز باشند. بسیاری از مردم از رایحه‌هایی استفاده می‌کنند که برای آنها معنادار است یا خاطراتی را به یاد آنان می‌آورد.قدرت عطر: بعضی از افراد عطری را دوست دارند که قوی باشد، اما برخی دیگر از چنین عطری استفاده نمی‌کنند.

شخصیت شناسی با عطر

در ادامه برخی از عطرها را که با برخی ویژگی‌ها و روحیات شخصیتی ارتباط دارند، معرفی می‌کنیم.

عطر گل‌ها

عطر گل‌ها مانند یاسمن، شکوفه پرتقال، گل سرخ و موارد دیگری مانند آن را می‌توان همیشه استفاده کرد. این عطرها زنانه هستند و برای کسانی مناسبند که شخصیت رمانتیکی داشته و شیک‌پوش هستند. آنها حس طرافت، پیچیدگی و لطافت را منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: شخصیت‌شناسی براساس گروه خونی

عطر چوب‌ها

عطر چوب‌ها گرم و احساس‌برانگیز هستند و حس اعتماد بنفس و قدرت را نشان می‌دهند. آنها اغلب از سوی کسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که شخصیتی پیچیده و قدرتمند دارند.

عطرهای اورینتال

ویژگی خاص عطرهای اورینتال احساس برانگیزی آنها است. این عطرها از کهربا و وانیل استفاده می‌کنند و حس جذابیت و مجلل بودن را انتقال می‌دهند.

بیشتر بخوانید: رازهای پنهان در امضای شما؛ شخصیت شناسی از روی شکل امضا

عطرهای شیرین

عطرهای شیرین که حاوی مرکبات و ترنج، آهک و چای سبز هستند، حسی نیروبخش و انرژی دهنده با خود دارند. این نوع عطرها بیشتر برای کسانی مناسب است که شخصیتی سرزنده و شاداب و پرانرژی دارند و در زندگی در حال تکاپو هستند.

پوشش کلاسیک و نوع عطر

برخی افرادی که در دنیای کسب‌وکار و شرکت‌ها فعالند، معمولا از لباس‌های سبک کلاسیک و مد خاص آن استفاده می‌کنند. این نوع شخصیت‌ها معمولا تمیز و اتوکشیده‌اند، ساختار دارند و دارای قدرت هستند. این دسته افراد معمولا از عطرهای آلدهید استفاده می‌کنند. عطرهای آلدهید ترکیبی از دو رایحه هستند، مثلا ترکیب رایحه میوه لیمو و گل یاس. برخی از افراد با سبک لباس پوشیدن کلاسیک از عطر گل‌ها نیز استفاده می‌کنند.

عطر مربوط به سبک شخصیتی با لباس راحت

نوع لباس پوشیدن آسوده و اصطلاحا ریلکس یکی از سبک‌هایی است که بین جوانان طرفدار دارد. این افراد معمولا از عطرهایی استفاده می‌کنند که به زمین نزدیک‌ترند و طبیعی و تازه به نظر می‌رسند. این افراد عطرهای آروماتیک را بیشتر به کار می‌برند. این عطرها ترکیباتی از بوهایی تازه، تند و خنک دارند، مثل اسطوخودوس، نعنا و چوب صندل.

عطر مربوط به شخصیت و مدل دراماتیک

سبک لباس پوشیدن برخی افراد دراماتیک است. افرادی که این سبک لباس پوشیدن را انتخاب می‌کنند، معمولا رنگ‌های روشن می‌پوشند و عناصر بزرگی از اکسسوری‌های مختلف یا طراحی‌های گوناگون را در آن رعایت می‌کنند. این دسته افراد هیجان بالایی هم دارند. عطر انتخابی این دسته افراد اورینتال است. اورینتال که معروف به رایحه شرقی است، از ترکیباتی گرم و شیرین تشکیل می‌شود، مثل ترکیبی از ترنج، وانیل و زنبق.

عطر مربوط به شخصیت‌های خلاق

نوع دیگری از شخصیت که در شیوه لباس پوشیدن افراد نیز منعکس می‌شود، خلاق بودن است. افرادی که این گونه مد را دوست دارند، کمی متفاوت هستند. آنها معمولا عطری با رایحه گرین یا سبز می‌زنند، یعنی عطرهای سرد و خنک و تلخ.

عطر مربوط به شخصیت‌های طغیان‌گر

سبک شخصیتی طغیان‌گر نیز یکی دیگر از شخصیت‌هایی است که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم. این دسته از افراد معمولا در پوشاک و ظاهر خارجی خود به نوعی غیرمرسوم و نامتداول بودن و عدم تطابق با بقیه را نشان می‌دهند و بر آن تاکید دارند. آنها از شیوه‌های مرسوم و سنتی تبعیت نمی‌کنند.

عطری که این دسته شخصیت‌ها استفاده می‌کنند، معمولا عطر چرمی یا در واقع عطر با بوی چرم است. نت‌های این عطر دامنه وسیعی دارد و می‌تواند عسل، تنباکو، چوب و چرم تا مواردی مانند وانیل را هم در بر بگیرد.

عطرهای زنانه‌محور

از جمله عطرهایی که نشان دهنده شخصیت و مد زنانه هستند، عطر مربوط به گل‌ها است. البته غیر از عطر گل‌ها، عطر پودری نیز برای این افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. عطر پودری بیشتر شبیه به بوی لوازم آرایشی است.

عطر شخصیت‌های شیک‌پوش

آخرین دسته‌ای که در اینجا به بررسی آنها می‌پردازیم، شخصیت‌های شیک‌پوش هستند. شخصیت‌های شیک‌پوش ممکن است از عطرهای زیادی استفاده کنند اما برخی از این افراد از عطر چیپر استفاده می‌کنند. این عطر شامل مرکبات، خزه، بلوط و چند مورد دیگر است. عطر چیپر را معمولا همراه با لباس‌های گرانبها مورد استفاده قرار می‌دهند.

آنچه در این مقاله از مجله اُکالا خواندید، ارتباط انتخاب عطر و ویژگی‌های شخصیتی افراد بود اما این لزوما به معنای تحقق یافتن صد در صدی این موضوع نیست، چرا که افراد در شرایط و موقعیت‌های مختلف از عطرهای متفاوتی استفاده می‌کنند. شما از چه رایحه‌ای استفاده می‌کنید؟ آیا عطر مورد استفاده شما با ویژگی‌های گفته شده در شما تطابق دارد؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: ۱۶styletypes

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!