تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

شارژ کردن خانه با انرژی مثبت گیاهان دارویی؛ محیطی پاک و طبیعی

استفاده از گیاهان دارویی یک راهکار ساده برای ضدعفونی کردن فضای خانه است که به از بین بردن عوامل بیماری زا، گرد و خاک، کپک و آلاینده‌های شیمیایی کمک می‌کند. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با روش‌های ضدعفونی کامل خانه با گیاهان دارویی آشنا شوید.

۱۰ ضدعفونی کننده طبیعی خانه

برخی از گیاهان دارویی خاصیت ضدعفونی کنندگی دارند و می‌توانید از آن‌ها برای از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌ها و همچنین کاهش عوامل آلرژی زا استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهد که در هوای خانه بیشتر از ۳۴۰ نوع باکتری وجود دارد که دائما در حال تکثیر هستند.

دود کردن گیاهان دارویی یا قرار دادن برخی گیاهان در فضای خانه می‌تواند این باکتری‌ها را از بین ببرد و به پاکسازی هوای خانه کمک کند. در ادامه این بخش به ۱۰ ضدعفونی کننده طبیعی خانه اشاره شده است.

۱- اسپند

دود کردن اسپند از زمان‌های قدیم یکی از رایج‌ترین راهکارها برای ضدعفونی کردن فضای داخل خانه و تصفیه هوا محسوب می‌شود. این کار به تسکین اعصاب، از بین بردن آلودگی‌های ویروسی و همچنین دفع انرژی‌های منفی کمک می‌کند و برای از بین بردن ویروس‌های بیماری‌زای موجود در هوا مفید است.

۲- کندر

دود کردن کندر برای پاکسازی هوا مفید است و موجب درمان سینوزیت، رفع سردرد و بهبود سرفه می‌شود. کندر هوا را ضدعفونی می‌کند و خواص درمانی زیادی دارد. استنشاق دود کندر برای درمان بیماری‌های تنفسی مفید است و خس خس سینه را برطرف می‌کند.

۳- عنبر نسارا

عنبر نسا خاصیت ضدعفونی کننده دارد و دود کردن آن هوا را ضدعفونی می‌کند. استنشاق عنبر نسا موجب دفع حشرات می‌شود و مصرف آن برای درمان سردردهای عصبی، سینوزیت، میگرن و دردهای عضلانی مفید است.

۴- سیر

سیر خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و بخور آن موجب پاکسازی هوای منزل می‌شود. جوشاندن سیر با مقداری آب موجب می‌شود تا هوای منزل شما از باکتری‌ها و میکروب‌ها پاکسازی شود.

بیشتر بخوانید: خواص ضدعفونی کننده لیموترش که نمی‌دانستید

۵- اکالیپتوس

اکالیپتوس یک گیاه شگفت انگیز برای ضدعفونی کردن هوا و از بین بردن میکروب‌ها است. بخور اکالیپتوس سردرد را درمان می‌کند و برای بهبود سرماخوردگی و رفع سرفه مفید است.

۶- بابونه

بابونه یکی دیگر از گیاهان ضدعفونی کننده و ضد میکروب است که استنشاق بوی آن اضطراب و استرس را کاهش می‌دهد و برای بهبود بی‌خوابی مفید است. سوزاندن این گیاه یا بخور آن هوای داخل منزل را ضدعفونی می‌کند.

بیشتر بخوانید: گیاهانی که آلودگی هوای خانه را کم می‌کنند

۷- مریم گلی

بخور مریم گلی برای ضدعفونی کردن فضا مفید است و به از بین بردن انرژی‌های منفی کمک می‌کند. این گیاه خاصیت آنتی باکتریال دارد و دود کردن آن نیز به درمان عفونت و رفع آلودگی‌ها کمک می‌کند. سوزاندن مریم گلی انرژی‌های منفی، آلودگی‌های محیطی، باکتری‌ها، ویروس‌ها و عوامل بیماری زا را از بین می‌برد.

۸- گل داوودی

گل داوودی گیاهی برای ضدعفونی محیط است که هوا را تصفیه می‌کند و مواد سمی و خطرناک موجود در هوا را از بین می‌برد و برای پاکسازی هوای خانه مفید است.

۹- آویشن

برای ضدعفونی خانه از ویروس سرماخوردگی و همچنین از بین بردن باکتری‌های بیماری زا می‌توانید از آویشن استفاده کنید. آویشن حاوی ترکیباتی به نام تیمول و کارواکرول است که دود کردن یا بخور آن هوا را از باکتری‌ها، عوامل بیماری زا و آلودگی‌ها تمیز می‌کند. برای ضدعفونی هوا هم می‌توانید از آویشن معمولی و هم آویشن کوهی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ راه‌ ضدعفونی کردن سبزیجات با آسان‌ترین روش‌ها

۱۰- آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی دیگر از گیاهان ضدعفونی کننده خانه است که شب‌ها اکسیژن زیادی تولید می‌کند. سازمان فضایی آمریکا (ناسا) تاکید می‌کند که در خانه از گیاه آلوئه ورا استفاده کنید تا هوای منزل شما به طور کامل پاکسازی شود. بخور عصاره آلوئه ورا نیز به پاکسازی هوا و درمان بیماری‌های تنفسی کمک می‌کند و برای بهبود آسم و کرونا نیز مفید است.

نکاتی که باید در مورد ضدعفونی کامل خانه با گیاهان دارویی بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی در مورد ضدعفونی کامل خانه با گیاهان دارویی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای پاکسازی هوای خانه حتما روزانه چند بار درب و پنجره‌ها را باز کنید تا جریان هوا افزایش پیدا کند و هوای داخل خانه عوض شود.برای پاکسازی هوا می‌توانید گیاهان دارویی را بسوزانید یا از آن‌ها برای تهیه بخور استفاده کنید.استفاده از گیاهان دارویی برای از بین بردن ویروس‌ها، باکتری‌ها، کپک، قارچ و همچنین پاکسازی هوای منزل بسیار موثر است.نگهداری از گیاهان تصفیه کننده هوا در منزل یک راهکار ساده برای ضدعفونی کردن هوا است که به افزایش تولید اکسیژن و جذب آلاینده‌ها کمک می‌کند.برای پاکسازی هوا می‌توانید در کنار گیاهان دارویی از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید.به منظور جلوگیری از آلودگی فضای خانه بهتر است همه سطوح را ضدعفونی و تمیز کنید و حتما روزانه چند ساعت درب و پنجره‌ها را باز کنید.برای ضدعفونی کردن هوای خانه با پیاز می‌توانید پیاز را بجوشانید و تا بخار پیاز در فضای خانه پخش شود و باکتری‌ها و ویروس‌ها از بین بروند.

در این مقاله از مجله سبک زندگی تک فانبه روش‌های ضدعفونی کامل خانه با گیاهان دارویی اشاره شد. اگر تجربه استفاده از گیاهان دارویی ضدعفونی کننده هوا را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!