تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه پخته‌هایی برای ناهار شنبه 10 شهریور بپزم؟

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کباب تابه‌ای دو رنگ

کباب تابه دو رنگ، ترکیبی بی‌نظیر از رنگ‌ها و طعم‌هاست. با هر لقمه، طعم لذیذ گوشت قرمز و مرغ در کنار هم یک انفجار طعم در دهان شما ایجاد می‌کند. اگر به دنبال یک غذای مجلسی و خاص برای مهمانی‌هایتان هستید، کباب تابه‌ای دو رنگ بهترین انتخاب است.

مراحل تهیه کباب تابه‌ای دو رنگ

مراحل تهیه کباب تابه‌ای دو رنگ به شرح زیر است:

۲ عدد از پیازها را بشویید و پوست بگیرید. پیازها را با کمک رنده ریز یا میکسر کاملا له و پوره کنید.پیازهای رنده شده را درون صافی کوچکی بریزید و به خوبی آب آن‌ها را بگیرید. ۱ حبه از سیرها را بشویید و پس از پوست گرفتن با رنده ریز رنده کنید و به پوره پیاز بیفزایید.گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، سیر رنده شده، زعفران، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و دارچین را با هم مخلوط کرده و به خوبی با دست ورز دهید تا مایه گوشتی شما کاملا یک دست شود.برای اینکه کباب‌ها نرم‌تر شوند، می‌توانید به گوشت چرخ کرده کمی خرده نان یا آرد سوخاری اضافه کنید.روی ظرف را بپوشانید و مایه گوشت را به مدت حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم‌ها به خورد هم بروند. این کار موجب انسجام کباب شما در زمان سرخ کردن می‌شود.

برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و مجلسی روی لینک طرز تهیه کباب تابه‌ای دو رنگ کلیک کنید.

۲- لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده و هویج

آیا به دنبال یک غذای ایرانی خوشمزه و مقوی هستید؟ طعم بی‌نظیر ترکیب لوبیا، گوشت و هویج در لوبیا پلو، هر کسی را به خودش جذب می‌کند. لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده و هویج، غذایی است که تهیه آن بسیار آسان است. با چند ماده ساده می‌توانید یک غذای کامل و مغذی داشته باشید.

مراحل تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده و هویج

مراحل تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده و هویج به شرح زیر است:

لوبیا سبزها را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. با کمک چاقو سر و ته آن ها را ببرید و لوبیا سبز را به ابعاد دلخواه و یکسانی برش زنید. لوبیاسبزهای خرد شده را در ظرف مناسبی بریزید و به سراغ مرحله بعد روید.پیاز را بشویید و پوست بگیرید. با کمک چاقو آن را نگینی خرد کنید. در تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت گذارید. پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شوند.گوشت چرخ کرده را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. زردچوبه، نمک و فلفل را به گوشت اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا عطر ادویه ها آزاد شود. برای طعم دار کردن بیشتر لوبیا پلو، می‌توانید از ادویه‌هایی مانند دارچین، زیره یا جوز هندی استفاده کنید.

برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و اصیل روی لینک طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده و هویج کلیک کنید.

۳- مرغ سوخاری با لوبیا سبز و برنج

آیا به دنبال یک غذای جدید و خوشمزه با مرغ هستید؟ مرغ سوخاری با لوبیا سبز و برنج را امتحان کنید! این غذا نه تنها خوشمزه و سیر کننده است بلکه مواد مغذی مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند.

مراحل تهیه مرغ سوخاری با لوبیا سبز و برنج

مراحل تهیه مرغ سوخاری با لوبیا سبز و برنج به شرح زیر است:

برای تهیه مرغ سوخاری با لوبیا سبز و برنج، ابتدا باید برنج را آماده کنید. برای این کار، برنج را خوب بشویید. سپس به مقدار لازم آب، نمک و روغن به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. بعد از جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید و اجازه دهید برنج به آرامی بپزد.پیاز را شسته و خرد کنید. سپس، درون یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. زمانی که روغن داغ شد، پیازها را اضافه کرده و تفت دهید.پس از اینکه پیاز نرم شد، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به طور یکسان پخش شوند. سپس، لوبیا سبز را که از قبل شسته و خرد کرده‌اید، به پیاز اضافه کنید و زمان دهید تا بپزد.در حین پخت لوبیا سبز، فیله‌ها را آماده کنید. ابتدا فیله‌ها را با کمی نمک و فلفل مزه‌دار کنید. سپس، فیله‌ها را کنار بگذارید تا طعم مواد به خوردشان برود.

برای ادامه رسپی این غذای جدید و جذاب روی لینک طرز تهیه مرغ سوخاری با لوبیا سبز و برنج کلیک کنید.

۴- مُدَربَل بادمجان

مدربل بادمجان یک نوع خورشت عربی است که اصالت آن به تونس برمی‌گردد. این غذا از ترکیب گوشت، بادمجان و نخود آبگوشتی تشکیل شده است. اگر علاقه‌ای به گوشت ندارید یا گیاهخوار هستید می‌توانید گوشت را از مواد حذف کنید و همچنان یک غذای تونسی خوشمزه نوش جان کنید.

مراحل تهیه مدربل بادمجان

مراحل تهیه مدربل بادمجان به شرح زیر است:

ابتدا باید پیاز سفید بزرگ را به صورت نگینی خرد کنید و با روغن مایع یا زیتون آن را تفت دهید. بهتر است برای اینکه غذای سالم تری داشته باشید برای پخت و پز از روغن زیتون استفاده کنید. پیازها را در حدی تفت دهید که از حالت خامی خارج شده و رنگشان طلایی شود. در این مرحله باید گوشت گوساله یا گوسفندی را به تکه های دلخواه خرد کنید.سپس گوشت را به پیاز داغ اضافه کنید و پس از یک دقیقه تفت دادن، زردچوبه، فلفل سیاه و دارچین را به مواد اضافه کنید. به مدت ۳ الی ۴ دقیقه گوشت را همراه با ادویه ها تفت دهید.

برای ادامه رسپی این غذای تونسی خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه مدربل بادمجان کلیک کنید.

۵- کوکو گردو

آیا شما تا به حال کوکو گردو خانگی درست کرده‌اید؟ کوکو گردو، یکی از غذاهای محبوب ایرانی است که بافت نرم و لطیف و طعم بی‌نظیرش شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

مراحل تهیه کوکو گردو

مراحل تهیه کوکو گردو به شرح زیر است:

پیاز و سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید. با کمک رنده ریز آن‌ها را رنده کنید. سیب زمینی و پیاز رنده شده را درون صافی کوچکی بریزید و به خوبی فشرده کنید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. گرفتن آب سیب زمینی و پیاز رنده شده موجب انسجام بهتر کوکو شما می‌شود. برای بالاتر رفتن سرعت کار می‌توانید از میکسر یا خردکن برای خرد کردن سیب زمینی و پیاز کمک بگیرید. تخم مرغ‌ها را در کاسه بزرگی بشکنید و خوب هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند. سیب زمینی رنده شده، پیاز رنده شده، گردوی آسیاب شده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به ظرف اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و فوری روی لینک طرز تهیه کوکو گردو کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!