تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چگونه باید واکنش نشان دهیم وقتی کسی پیام ما را نخوانده است؟

متاسفانه باید این واقعیت را قبول کنیم، که وقتی کسی به پیام شما پاسخ نمی‌دهد، بد است. و اگر نسبت به آن شخص احساساتی داشته باشید، خیلی بدتر می‌شود. اکثر آدم‌ها در چنین شرایطی مورد حمله افکار منفی قرار می‌گیرند: حتما او از من بدش می‌آید، شاید حرف بدی زده‌ام، شاید او با فرد دیگری سرگرم است، من برای او اهمیت ندارم و … . این کاملا طبیعی است که بعد از ارسال پیامی که بی پاسخ می‌ماند، خودتان را مورد چالش قرار دهید و سوالات زیادی ذهنتان را پر کند. اما رفتار ما باید چگونه باشد؟ در این مقاله از مجله اُکالا می‌خواهیم این موضوع را بررسی کنیم که وقتی کسی جواب پیام ما را نداد، چگونه باید رفتار کنیم که احساسات ما مانع تصمیم‌های درست و باعث خراب شدن رابطه‌ها نباشد.

چرا وقتی کسی جواب پیام ما را نمی‌دهد، آشفته می‌شویم؟

جواب این سوال آسان است: وقتی احساس می‌کنیم نادیده گرفته می‌شویم، اضطراب زیادی را تجربه می‌کنیم که در نهایت ذهن ما برای تخلیه این اضطراب، از تخیلات ما استفاده می‌کند تا انواع داستان‌ها برای آنچه پیش آمده را مرور کند. هر چند که این داستان‌ها همه اشتباه باشند.

در غیاب اطلاعات، ما اغلب فرضیه‌هایی را در ذهنمان مطرح می‌کنیم که عموما مضر و منفی هستند؛ بنابراین، قبل از رسیدن به بدترین سناریو، بهترین کار این است که آنچه اتفاق افتاده را به طور منطقی مشاهده کنیم و احساسات خود را ببینیم. وقتی شریک زندگی ما به ما پاسخ نمی‌دهد، تسلیم شدن در برابر اضطراب و آسیب و شروع داستان‌گویی برای ما آسان است.

این داستان‌سرایی اغلب هم به ما و هم به رابطه‌مان آسیب بیشتری می‌زند. پس مهم است که بدانید، هیچ فرضیه منطقی و صد در صدی وجود ندارد، و شما تنها به دلیل تجربه احساسات ناخوشایند، این فرضیات را دارید.

حالا باید بپردازیم به اینکه چگونه می‌توانید این چرخه را قبل از شروع آن متوقف کنید؟ هیچ راه یکسانی برای مهار افراط اندیشی و تخیل‌های منفی وجود ندارد. اما، قبل از اینکه اجازه دهید اضطراب ارسال پیامک و نگرفتن جواب، شما را از بین ببرد یا باعث رفتارهای هیجانی بشود، این سه مرحله را امتحان کنید.

زمان بدهید و صبور باشید.

قبل از اینکه به کسی برچسب‌های ناخوشایند بزنید، سعی کنید حداقل برای چند ساعت صبر کرده و احتمال مشکلاتی را بدهید که از آنها بی خبر هستید. اگر پیام اولیه شما به آنها یک پیام فوری نبود، مهم است که به آنها زمان بدهید تا پاسخ دهند. دلایل زیادی وجود دارد که آنها ممکن است فوراً با شما تماس نگیرند.

ممکن است در محل کار مشغول باشند، در حال و شرایط ذهنی مناسبی برای پایم دادن و گفتگو نباشند، یا حتی آنتن تلفن همراهشان کم شده باشد. ضمن اینکه نباید انتظار داشته باشیم که افراد در شرایط‌های متفاوت که ما از آنها بی خبریم، به تلفن همراه خود چسبیده باشند و بلافاصله پیام ما را دیده و جواب بدهند.

سطحی از اضطراب ممکن است اجتناب ناپذیر باشد، اما نمی‌توانید تمام اضطراب خود را به دیگران نسبت دهید و آنها را مقصر به وجود آوردن این احساسات کنید. به دوستان یا نزدیکان خود کمی زمان دهید تا زندگی فراتر از تلفن خود داشته باشند و سر فرصت پاسخ درستی به شما بدهند. صبر در اینجا کلیدی است.

بیشتر بخوانید: با این ۹ تکنیک، یک ارتباط موفقیت‌آمیز را تجربه کنید

شرایط طرف مقابل را در نظر بگیرید.

ممکن است وقتی شما پیامک می‌فرستید، دیگران در وسط کاری بوده باشند. در این مورد، آنها به هیچ وجه شما را نادیده نمی‌گیرند، آنها فقط مشغول کارها یا مسئولیت‌های دیگر هستند. به احتمال زیاد به محض اینکه کارهایشان تمام شد، با شما تماس خواهند گرفت.

همچنین ممکن است آنها به خود بگویند که پس از اتمام وظایف خود به شما پاسخ دهند، اما سپس فراموش کرده‌اند که این کار را انجام دهند. سعی کنید به عنوان یادآوری، یک متن کوتاه دیگر برای آنها بنویسید.

می‌تواند چیزی به همین سادگی باشد، «ببین فقط می‌خواستم مطمئن بشم پیام من رو دیدی؟»

اگر این شخص معمولاً به پیام‌های شما پاسخ می‌دهد و استثنائاً این بار پیام شما بی جواب مانده، سعی کنید به آنها کمک کنید تا سوء تفاهم برطرف شود. آنها به احتمال زیاد فقط یک روز شلوغ دارند.

با این حال، اگر آنها شروع به جواب ندادن چندین پیام پشت سر هم کنند، این یک پرچم قرمز است. این می‌تواند نشانه این باشد که باید به وضعیت و فضای خودتان و طرف مقابل، رسیدگی کنید.

یک متن تکمیلی ارسال کنید.

اگر به آنها زمان داده‌اید تا پاسخ دهند (حداقل ۲۴ ساعت) و هنوز چیزی نشنیده‌اید، ارسال متن بعدی می‌تواند به روشن شدن موضوع کمک کند. هنگامی که تصمیم می‌گیرید وقتی کسی متن شما را نادیده می‌گیرد چه بگویید (یا اگر اصلاً باید چیزی بگویید)، شرایط و موقعیت اهمیت دارد.

به عنوان مثال، اگر آنها یک سوال مستقیم شما را نادیده گرفتند، بهتر است به گفتگو خاتمه دهید و دیگر هیچ پیامی نفرستید. دنبال کردن دیگران برای برای دریافت پاسخ کار جالبی نیست.

با این حال، اگر مکالمه به نقطه توقف طبیعی‌تری رسید، پیگیری می‌تواند راه خوبی برای ارزیابی علاقه آنها و نشان دادن علاقه شما باشد. اگر مکالمه‌ای دارید و این مکالمه تمام می‌شود، خیلی خوب است که یک سؤال باز برای پیگیری بپرسید.

بیشتر بخوانید: نکات طلایی موثر در تقویت روابط اجتماعی

بعد از این سه مرحله چه کنیم؟

متاسفانه اگر فردی پیام‌های شما را به طور نسبتا منظم، نادیده می‌گیرد، می‌تواند نشانه‌ای باشد که این شخص یا علاقه‌ای به صحبت با شما ندارد یا انسان خودشیفته و خودبزرگ بینی است. در هر صورت، شما بدون آنها بهتر زندگی می‌کنید.

رو به رویی با این وضعیت قطعا با دل‌شکستگی همراه است، اما باید بدانید که شما به آن‌ها فرصت و زمان کافی داده‌اید تا با شما صحبت کنند، بنابراین سکوت آن‌ها را همان چیزی که هست در نظر بگیرید: نشانه‌ای از عدم علاقه‌شان. کسی که به شما علاقه‌مند باشد، به طور معمول نباید پیام شما را بی جواب بگذارد. شما لایق کسی هستید که بخواهد با شما صحبت کند و نباید به کمتر از آن راضی باشد.

همان‌طور که در این مقاله از مجله سبک زندگی اُکالا خواندید، اینها بهترین حدس‌های و قانع کننده‌ترین مراحلی است که می‌تواند از بروز سوء تفاهم جلوگیری کند. وقتی کسی فوراً به متن شما پاسخ نمی‌دهد، همیشه کمی آزاردهنده است، اما همیشه هم این کار یک توهین عمدی نیست. اگرچه تمایز قائل شدن بین آنچه که توهین است و آنچه که اتفاقی و بی قصد بوده، دشوار است، اما باید با یک دید کلی به ارتباط بین خودتان نگاه کنید. آیا او همیشه و در بسترهای دیگر هم شما را نادیده می‌گیرد؟
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: elitedaily

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!