تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

قدرت ناوگان نیروی هوایی ایالات متحده در سال ۲۰۳۰؛ تعداد جنگنده ها و بمب افکن ها

ناوگان بمب افکن

در حال حاضر، B-21 Raider یک برنامه موفق به نظر می رسد. برنامه این بمب افکن تامین مالی شده و اکنون در مرحله تولید با نرخ پایین قرار دارد. انتظار می رود اولین B-21 Raider در چند سال آینده (شاید در سال ۲۰۲۷) وارد خدمت شود. بنابراین، تا سال ۲۰۳۰، احتمالا تعداد محدودی از Raider ها در خدمت خواهند بود.




هواپیماهای رزمی که تا سال ۲۰۳۰ بازنشسته می شوند
توضیحات


بمب افکن های B-1 Lancer
آخرین فروندها احتمالاً تا اوایل دهه ۲۰۳۰ بازنشسته می شوند


A-10 Warthog
آخرین فروندها در سال ۲۰۲۸ یا ۲۰۲۹ بازنشسته خواهند شد


F-16C
مدل های پیش از Block 40 و Block 50 بازنشسته خواهند شد


F-15C/D
F-15EX Strike Eagle ها و احتمالاً F-15E همچنان در سرویس خواهند بود

انتظار می‌رود بمب افکن های B-52 ساخت بوئینگ دستکم تا دهه ۲۰۵۰ در خدمت باقی بمانند، در حالی که انتظار می‌رود بمب افکن های B-2 Spirit حدود ۷ میلیارد دلار برنامه بروزرسانی در میانه حیاتشان ​​دریافت کنند و احتمالاً تا دهه ۲۰۳۰ خدمت خواهد کرد. از سوی دیگر، نیروی هوایی قصد دارد تا اواخر دهه ۲۰۲۰ یا اوایل دهه ۲۰۳۰ بمب افکن های B-1 Lancer باقی مانده را بازنشسته کند. بنابراین، تا سال ۲۰۳۰، ممکن است نیروی هوایی ایالات متحده چهار نوع بمب افکن استراتژیک را عملیاتی کند – با B-21 و B-1 در تعداد محدود. یک مقاله اخیر در National Interest می گوید که نیروی هوایی ایالات متحدهد قصد دارد B-1 ها را در اواخر دهه ۲۰۲۰ و قبل از آماده شدن بمب افکن ریدر بازنشسته کند.

هواپیماهای تهاجمی

اگر چه به نظر نمی رسد در حال حاضر برنامه ای برای بازنشستگی جنگنده های AC-130 وجود داشته باشد، جنگنده های A-10 Warthog در حال بازنشستگی هستند و انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل از سرویس خارج شوند. واشنگتن با درخواست نیروی هوایی برای بازنشستگی ۵۶ فروند A-10 در سال مالی ۲۰۲۵ موافقت کرده است و انتظار می رود آخرین آنها تا سال ۲۰۲۸ یا ۲۰۲۹ بازنشسته شوند.

جت های جنگنده نسل چهارم

اکثر جت های جنگنده نیروی هوایی آمریکا در سال ۲۰۳۰ احتمالاً جنگنده های نسل ۴.۵ خواهند بود. Strike Eagle تنها جت جنگنده نسل ۴.۵ است که در حال خرید توسط نیروی هوایی است. تا سال ۲۰۳۰، نیروی هوایی آخرین F-15 سفارشی خود را دریافت خواهد کرد (مجموعاً ۱۰۴ فروند F-15EX Strike Eagle II) و آن زمان، خط تولید F-15 احتمالاً تعطیل خواهد شد. تنها خط تولید نسل چهارم جت های جنگنده که احتمالاً هنوز در سال ۲۰۳۰ فعال است، خط F-16 (فقط برای صادرات) خواهد بود.




درخواست بازنشستگی برای سال مالی ۲۰۲۵
تعداد
درخواست خرید برای سال مالی ۲۰۲۵
تعداد


F-22A Raptor
۳۲ فروند (رد شد)
F-15EX Eagle II
۱۸ فروند


F-15C/D Eagle
۶۵ فروند
F-35A Lightning II
۴۲ فروند


F-15E Strike Eagle
۲۶ فروند (رد شد)
 
 


F-15C/D Fighting Falcon
۱۱ فروند
 
 


A-10C Thunderbolt II
۵۶ فروند
 
 

تا سال ۲۰۳۰، همه F-15C/Dها و همچنین بسیاری از F-15Eها احتمالاً بازنشسته خواهند شد. نیروی هوایی احتمالاً F-16 های کمتری در آشیانه های خود خواهد داشت؛ با این حال، قصد دارد تا مدل های جدیدتر Block 40 و Block 50 فایتینگ فالکون را تا دهه ۲۰۴۰ نگه دارد. به ادعای Aviationist، نیروی هوایی ایالات متحده در مجموع دارای ۶۰۸ فروند F-16 Block 40 و Block 50 بوده و قرار است اینها از طریق پروژه Post Block Integration Team (PoBIT) بروز شوند. در سال مالی ۲۰۲۳، نیروی هوایی در مجموع حدود ۷۰۳ فروند F-16C و ۱۳۹ فروند F-16D در خدمت داشت.

در سال مالی ۲۰۲۵، نیروی هوایی مجوز بازنشستگی ۶۵ فروند F-15C/D Eagle و ۱۱ فروند F-16C/D Fighting Falcon را دریافت کرده است. این نیرو همچنین خواستار بازنشستگی ۲۶ فروند F-15E Strike Eagle شد، اما به نظر می رسد واشنگتن این درخواست را رد کرده است.

جت های جنگنده نسل پنجم

با توجه به دانسته های موجود، انتظار می رود نیروی هوایی تا سال ۲۰۳۰ دو نوع هواپیمای نسل پنجم را به کار گیرد. تعداد F-22 Raptor های در حال خدمت احتمالاً به این بستگی خواهد داشت که آیا واشنگتن به نیروی هوایی اجازه بازنشستگی ۳۲ فروند F-22 مازاد از نسخه Block 20 که برای اهداف آموزشی ساخته شده اند را می دهد یا خیر. در این صورت، در مجموع حدود ۱۵۰ فروند F-22 برای نیروی هوایی باقی خواهد ماند.




انواع هواپیماهای رزمی جدید در سال ۲۰۳۰
توضیحات


B-21 Raider (بمب افکن استراتژیک)
انتظار می رود اولین فروندها در اواخر دهه ۲۰۲۰ وارد سرویس شوند


هواپیمای رزمی اشتراکی
انواع مختلفی از پهپادهای وینگمن وفادار احتمالا، در سال ۲۰۳۰ وارد سرویس شوند


جنگنده سرنشین دار NGAD
اگر تاریخ جاه طلبانه ورود به سرویس در سال ۲۰۳۰ محقق شود

نیروی هوایی ایالات متحده در سال مالی ۲۰۲۵ درخواست خرید ۴۲ فروند F-35A را داده است و قرار است با آن موافقت شود. انتظار می رود نیروی هوایی ایالات متحده در نهایت حدود ۱,۷۶۳ فروند F-35 خریداری کند و اگر این میزان خرید را حفظ کند، ممکن است تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۵۰ فروند F-35A دیگر وارد خدمت شوند.

CCA ها و جنگنده های نسل ششم

کار بر روی توسعه هواپیماهای رزمی مشترک (CCA) که به عنوان هواپیماهای بال همراه بدون سرنشین وفادار نیز شناخته می شود، به سرعت در حال پیشرفت است. اولین نمونه های اولیه مانند Kratos XQ-58 Valkyrie و General Atomics XQ-67A در حال حاضر در حال پرواز هستند و احتمالاً اولین فروندهای آنها در چند سال آینده وارد خدمت خواهند شد. در مجموع، انتظار می‌رود که نیروی هوایی حدود ۱,۰۰۰ فروند CCA تهیه کند تا NGAD، B-21 Raider ها و جت‌های جنگنده موجود را همراهی کنند. هنوز مشخص نیست که نیروی هوایی چه پهپادهایی را خریداری خواهد کرد.

جنگنده سرنشین دار نسل ششم نیروی هوایی ملقب به NGAD احتمالاً در پیشرفته ترین وضعیت توسعه در میان تمامی پروژه های مربوط به جنگنده های نسل ششم قرار دارد. در حال حاضر، برنامه این است که NGAD تا سال ۲۰۳۰ وارد خدمت شود، اما این زمانبندی بسیار خوشبینانه است (با فرض اینکه به طور کامل لغو نشود). بنابراین، نیروی هوایی ایالات متحده ممکن است اولین هواپیمای نسل ششم خود را تا سال ۲۰۳۰ به پرواز درآورد، اما چنین چیزی بعید به نظر می رسد.

 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!