تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

تاثیر مثبت لیموترش بر آسم: راهکاری طبیعی برای بهبود عارضه‌های آسم

آیا می‌دانستید که لیموترش می‌تواند به بهبود آسم کمک کند؟ ترکیبات موجود در لیموترش با کاهش التهاب در راه‌های هوایی می‌تواند به تسکین علائم آسم کمک کند. در این بخش از مجله اکالا با ما همراه باشید تا به بررسی اینکه لیموترش چگونه به بهبود آسم کمک می‌کند، بپردازیم.

چگونه لیموترش به بهبود آسم کمک می‌کند؟

وجود التهاب، یکی از دلایل اصلی حملات آسم است. لیموترش غنی از ویتامین C است و می‌تواند به کاهش التهاب در راه‌های هوایی کمک کند. همچنین، لیموترش حساسیت راه‌های هوایی به مواد حساسیت‌زا را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. به این معنا که بدن بهتر می‌تواند با عوامل محرک آسم مانند گرد و غبار، گرده و ویروس‌ها مقابله کند.

خاصیت ضدعفونی‌کنندگی لیمو ترش به مقابله با میکروب‌ها کمک می‌کند که این خود از عوامل مهم تشدید آسم است. علاوه بر این، اسید سیتریک موجود در لیمو به پاکسازی ریه‌ها و بهبود تنفس ما کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی ممنوعه برای مبتلایان به آسم

آیا لیمو ترش واقعا برای بهبود آسم مفید است؟

اگرچه استفاده از لیموترش به عنوان یک درمان خانگی برای آسم در فرهنگ عامیانه رایج است اما تا به حال، مطالعات علمی کمی در این زمینه انجام شده است. یکی از این مطالعات نشان می‌دهد که استنشاق لیمونن (ماده اصلی موجود در روغن اسانس مرکبات) ممکن است از بروز علائم آسم در حیوانات آزمایشگاهی پیشگیری کند.
با این حال، این یافته‌ها هنوز به طور کامل در انسان‌ها مورد تایید قرار نگرفته‌اند و نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه وجود دارد. با وجود اینکه لیموترش سرشار از ویتامین C و سایر ترکیبات مفید برای سلامتی است و به طور کلی برای بدن مفید است، اما نمی‌توان آن را به عنوان یک درمان قطعی برای آسم در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: علل و درمان تنگی نفس در خواب

در این بخش از مجله دانستنی تک فانبه بررسی اینکه لیموترش چگونه به بهبود آسم کمک می‌کند، پرداختیم. شما می‌توانید با افزودن آب لیموی تازه به رژیم غذایی روزانه خود از بروز حملات احتمالی آسم پیشگیری کنید. ولی مهم است بدانید که آب لیموترش جایگزین داروهای تجویز شده برای آسم نیست.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!