تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راهنمای خرید “چرخ خیاطی ایده‌آل” برای آغاز کار – از طریق مجله تصویر زندگی

خرید چرخ خیاطی از مهم ترین تصمیماتی که باید قبل از شروع یادگیری خیاطی، گرفته شود. اگر شما نیز قصد شروع خیاطی را دارید، باید بدانید که خرید چرخ خیاطی اولین اولویت شما خواهد بود.  بهتر است افراد مبتدی از دستگاه هایی با کاربری آسان شروع کنند. البته که انتخاب چرخ خیاطی مناسب برای شروع کار، از بین مدل ها و برندهای مختلف در بازار، کمی چالش برانگیز و دشوار خواهد بود. چرا که نوع چرخ انتخابی شما، می تواند در طول یادگیری شما تاثیر مثبت یا منفی بگذارد. اما جای نگرانی نیست! ما در ادامه، به معرفی و بررسی برندهای معروف تولید کننده چرخ خیاطی می پردازیم تا به شما در انتخابتان کمک کنیم. همچنین نکات مهمی که باید هنگام خرید چرخ خیاطی در نظر داشته باشید را بررسی خواهیم کرد.

۴ برند معروف تولید کننده چرخ خیاطی

برندهای زیادی در جهان انواع مدل های چرخ خیاطی را برای افراد مبتدی تا پیشرفته تولید کرده اند. در میان این برندها، کاچیران، مارشال، ژانومه و زوجی از جمله برندهای معروفی هستند که دستگاه هایی با کیفیت و دوام بالا تولید کرده اند. برخی از چرخ خیاطی های ساخته شده توسط برندهای ساخته شده، به دلیل کاربری آسانی و عملکرد فوق العاده ای که دارند، گزینه ای مناسب برای افراد تازه کار و مبتدی محسوب می شوند.

کاچیران

کاچیران یکی از برندهای معتبر تولید کننده چرخ خیاطی ایرانی است که همواره سعی بر ارتقای کیفیت و نوآوری خود داشته است. شرکت کاچیران در ایران با تولید چرخ هایی با کیفیت ساخت بالا، تبدیل به تنها تولید کننده چرخ خیاطی خانگی خاورمیانه شد. برند کاچیران تا به امروز، ۲۵ مدل چرخ خیاطی را برای نیازهای مختلف کاربران از مبتدی تا پیشرفته تولید کرده و با قیمت های مناسب به بازار ایران و سایر کشورها عرضه کرده است. با وجود ضمانت نامه و خدمات پس از فروشی که این برند ارائه می دهد، مشتریان می توانند با اطمینان کامل چرخ خیاطی کاچیران را خریداری کنند.

مارشال

برند مارشال، برندی ساخت کشور تایوان است که بیش از ۴۰ سال سابقه در زمینه تولید انواع مدل های چرخ خیاطی دارد. شهرت بالای چرخ خیاطی های برند مارشال به دلیل کیفیت ساخت و طول عمر بالای آنها می باشد. چرخ خیاطی های مارشال، به ویژه دسته خانگی این برند، وزن سبک و کاربری آسانی دارند، به همین دلیل گزینه ای مناسب برای افراد مبتدی محسوب می شوند. طراحی چرخ ها به گونه ای است که قابل حمل هستند و به راحتی جا به جا می شوند.

ژانومه

ژانومه برندی ساخت ژاپن است که انواع مدل های مکانیکی، برقی، صنعتی، کامپیوتری و… چرخ خیاطی را تولید کرده است. ژانومه به دلیل اینکه کیفیت بالا و نوآوری را اولویت خود قرار داد، سریعا به برندی محبوب و پرطرفدار تبدیل شد. اما نکته قابل توجه اینجاست که انواع چرخ خیاطی ژانومه حدود ۵۰ سال پیش وارد ایران شده اند و در حال حاضر به صورت استوک در بازار موجودند. البته ناگفته نماند که چرخ خیاطی های استوک این برند، حتی از دستگاه های اصل برخی برندهای دیگر باکیفیت و بادوام تر هستند.

زوجی

چرخ خیاطی های برند زوجی، ساخت کشور چین است و سابقه ای بیش از یک دهه در ساخت چرخ های صنعتی دارد. این برند انواع چرخ خیاطی های راسته دوز، میان دوز، سردوز، دینام سرخود، اتوماتیک و… برای نیازهای مختلف کاربران خود تولید می کند. چرخ خیاطی های زوجی با توجه به کیفیت ساخت و دوخت بالایی که دارند، قیمت مناسبی دارند. درنهایت چرخ خیاطی زوجی به دلیل قیمت مناسب، کاربری ساده، طراحی مدرن و…، گزینه بسیار مناسبی برای کاربرانی است که به تازگی شروع به یادگیری خیاطی کرده اند. حتی اگر حرفه ای هستید و مصارف نیمه صنعتی دارید، می توانید از چرخ های زوجی استفاده کنید.

نکات مهم هنگام خرید چرخ خیاطی

همانطور که گفته شد انتخاب چرخ خیاطی مناسب از بین مدل های متنوع در بازار برای مبتدیان، انتخابی دشوار خواهد بود. به همین دلیل در این بخش، به بررسی نکات مهمی می پردازیم که باید هنگام خرید چرخ خیاطی به آنها توجه لازم را داشته باشید و بهترین تصمیم را بگیرید.

نوع دوخت های مورد نیاز

قبل از خرید چرخ خیاطی، باید سبک خیاطی یا به عبارتی نوع دوخت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

دوخت های ساده: اگر قصد یادگیری خیاطی برای انجام کارهای ساده و روزمره خود دارید، بهتر است از چرخ های ساده و با امکانات کمتر استفاده کنید.دوخت های تزیینی: اگر به دنبال چرخی برای انجام کارهای پیشرفته تر هستید و قصد ایجاد دوخت های تزئینی و زیبا دارید، باید چرخ خیاطی هایی را انتخاب کنید که این امکانات را برای شما فراهم می کنند. کاربران برای این منظور معمولا از چرخ خیاطی های گلدوزی استفاده می کنند.

بودجه

بودجه از مهم ترین عوامل و نکاتی است که هنگام خرید چرخ خیاطی باید به آن توجه کنید. در واقع بهتر است قبل از خرید، بودجه خود را تعیین کنید تا دستگاهی متناسب با نیاز و مهارت خود انتخاب کنید. طبیعتا چرخ هایی با امکانات و قابلیت های بیشتر و پیشرفته تر، قیمت بالاتری دارند.

ویژگی های اضافی

علاوه بر گفته شده، داشتن برخی ویژگی های اضافی در چرخ خیاطی ها، در یادگیری شما تاثیر مثبت گذاشته و باعث استفاده راحت تر و لذت بخش تر شما از دستگاه می شود.

سوزن نخ کن اتوماتیک: سوزن نخ کن اتوماتیک در برخی چرخ خیاطی ها، باعث نخ کردن سریع و دقیق سوزن چرخ خیاطی می شود. این قابلیت برای افرادی که سوزن نخ کردن برایشان فرآیندی وقت گیر است، بسیار مناسب و کاربردی است.جا دکمه زن اتوماتیک: با این قابلیت می توانید به راحتی و به صورت خودکار، جا دکمه بدوزید. جا دکمه زن اتوماتیک، سرعت کار شما را در خیاطی افزایش می دهد؛ چرا که دیگر نیازی به زمان گذاشتن برای درآوردن جادکمه نخواهید داشت.تنظیم کشش نخ خودکار: کشش نخ باید به گونه ای تنظیم شود که حین دوخت مشکلاتی مانند دوخت نامنظم، پرش دوخت یا… رخ ندهد. قابلیت تنظیم کشش نخ خودکار، با تنظیم دقیق و درست کشش نخ متناسب با نوع پارچه، از موارد این چنینی جلوگیری می کند.پایه های اضافی: وجود پایه های مختلفی مانند زیپ دوزی، دکمه دوزی، جا دکمه دوزی، گلدوزی و…، به انجام انواع دوخت ها کمک می کند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!