تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راه‌های موثر برای درمان حساسیت به بادمجان را بیاموزید!

حساسیت به بادمجان ممکن است یک حساسیت شایع نباشد ولی در برخی مواقع می‌تواند منجر به بروز واکنش‌های شدیدی در بدن شود. در این مقاله از مجله اکالا، بهترین و سریعترین راه‌های درمان حساسیت به بادمجان را بررسی میکنیم. برای درمان حساسیت به بادمجان، به روش‌های مختلفی به شرح زیر میتوانید اقدام کنید. با ما همراه باشید.

آنتی هیستامین بخورید

بهترین و سریعترین راه درمان حساسیت به بادمجان خوردن آنتی‌هیستامین است. وقتی دچار حساسیت و آلرژی می‌شوید، بدن شروع به آزاد کردن ترکیباتی به نام هیستامین می‌شود. هیستامین ها باعث خارش، عطسه و آبریزش چشم و بینی می‌شوند.

با خوردن آنتی هیستامین، گیرنده هیستامین‌ها مسدود میشود و علائم حساسیت به سرعت کاهش می‌یابد. پرهیز از آلرژن یک درمان استاندارد برای غذاهای آلرژیک است.

به این معنا که باید از خوردن هرگونه مواد غذایی که به آن آلرژی دارید اجتناب کنید. اما ممکن است گاهی اوقات به طور تصادفی غذاهایی را که به آنها حساسیت دارید را مصرف کنید.

زمانی که دچار آلرژیک جزئی شدید، سریعترین راه درمان آن خوردن آنتی‌هیستامین است. دیفن هیدرامین یا لوراتادین هم جزو داروهایی است که میتوانید مصرف کنید.

سردی بخورید

بادمجان جزو صیفی‌جات گرم و خشک است. بنابراین زمانی که دچار حساسیت به بادمجان می‌شوید، خوردن سردیجات مانند ماست یا دوغ خنک میتواند تا حد قابل توجهی علائم آلرژی را مانند خارش و گلو درد از بین ببرد. خوردن ماست روی بادمجان مانند آب روی آتش عمل میکند و اثر آن را کاهش میدهد.

بیشتر بخوانید: لیمو ترش چگونه به بهبود آسم کمک می‌کند؟

به پزشک مراجعه کنید

اگر پس از مصرف بادمجان، علائم آنافیلاکسی را مشاهده کردید، باید حتما به پزشک مراجعه کنید. آنافیلاکسی وضعیت تهدید کننده زندگی است که به صورت تنگی نفس، ورم گلو، ورم زبان، نبض ضعیف، تورم صورت و استفراغ بروز پیدا میکند.

بعد از مشاهده علائم آنافیلاکسی، باید فورا به پزشک مراجعه کنید زیرا واکنش آنافیلاکسی بسیار خطرناک است. اگر درمان‌ و مراقبت‌های ویژه به موقع صورت نگیرد، میتواند کشنده باشد.

معده را اسیدی کنید

زمانی که اسید کافی در معده برای تجزیه درست غذا وجود نداشته باشد، سیستم گوارشی بدن به خطر می‌افتد. بالا بردن سطح اسید معده برای از بین بردن آلرژی غذایی لازم و ضروری است.

پزشکان توصیه میکنند کسانی که با کمبود تولید اسید مواجه هستند، از بتائین هیدروکلراید به عنوان منبع مکمل اسید هیدروکلریک استفاده کنند. با مصرف این مکمل، دستگاه گوارش میتواند تجزیه مواد غذایی را بهتر انجام دهد.

بیشتر بخوانید: آیا سیر حساسیت‌ زاست؟ علائم حساسیت به سیر

با دقت غذا بخورید

اگر به بادمجان حساسیت دارید باید مراقب وعده‌های غذایی خود باشید. حتما دقت کنید که غذایی که مصرف میکنید شامل بادمجان نباشد. اگر در رستوران یا در میهمانی هستید، حتما درباره مواد تشکیل دهنده غذا سوال بپرسید.

در برخی غذاها از شکل ظاهری آنها نمیتوان تشخیص داد که بادمجان جزو مواد تشکیل دهنده است یا خیر. بنابراین برای حفظ سلامتی خود، حتما از آشپز بخواهید تا شما را راهنمایی کند.

در این مقاله از مجله آشپزی تک فانراه‌های درمان حساسیت به بادمجان را معرفی کردیم. لازم است بدانید، حساسیت‌های غذایی در اکثر مواقع خطرناک نیستند ولی اگر این حساسیت‌ها به دفعات زیادی تکرار میشود، حتما به پزشک مراجعه کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!