تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رمزی برای لذت بیشتر: گردو را به تنهایی نخورید، این شکلی بخورید!

مصرف مغز گردو به تنهایی میتواند باعث زیر سوال رفتن خاصیت فراوان این آجیل پرطرفدار شود. با مجله اکالا همراه باشید تا بهترین روش مصرف گردو با بیشترین تاثیرگذاری را توضیح دهیم.

همراهان گردو را فراموش نکنید

گردو یکی از پرمصرف‌ترین خشکباری است که در سبد غذایی روزانه اکثر خانواده‌ها وجود دارد. اما بهتر است بدانید طبع گردو گرم و خشک است و مصرف آن به تنهایی ممکن است عوارضی مانند ناراحتی گوارشی به همراه داشته باشد.

بهترین حالت مصرف گردو، ترکیب آن با سایر مواد خوراکی است. این ترکیبات با گردو باعث افزایش اثربخشی آن در بدن میشود که در ادامه به توضیح هریک میپردازیم. با ما همراه باشید.

۱- ترکیب گردو و شیره انگور

خوردن گردو با شیره انگور باعث درمان کم خونی میشود. همچنین ترکیب این دو، به ضعف بدنی کمک میکند و باعث قدرت جسمانی بیشتر میشود.

۲- ترکیب گردو و خرما

اگر میخواهید حافظه خوبی داشته باشید حتما گردو را با خرما بخورید. علاوه بر این ترکیب گردو و خرما از سردی معده جلوگیری میکند. افزایش روند خون‌سازی هم یکی دیگر از خواص این ترکیب است.

۳- ترکیب گردو و عسل

یکی از پرخاصیت‌ترین ترکیبات گردو، ترکیب گردو با عسل است. این ترکیب چربی خون را کنترل میکند و کلسترول خون را به صورت اصولی کاهش میدهد. همچنین درمان زخم معده، درمان یبوست و حفظ سلامت استخوان‌ از دیگر خواص این ترکیب است.

۴- ترکیب گردو با سکنجبین

اگر گردو را با سکنجبین بخورید، از گرفتگی رگ‌ها راحت میشوید. این ترکیب، تولید کننده خون لطیف است و خلط‌ها را از بین میرد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه حریره گردو برای نوزاد؛ خواص شگفت‌انگیز آن

۵- ترکیب گردو با پنیر

ترکیب گردو با پنیر یکی از شناخته شده‌ترین ترکیبات با گردو است. ترکیب این دو یک منبع غذایی غنی سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم است. همچنین سلامت پوست و مو و تقویت حافظه را تضمین میکند.

۶- ترکیب گردو و برگه زردآلو

اگر از مشکلات روده و یبوست رنج میبرید، حتما گردو را با برگه زردآلو بخورید. این ترکیب به دلیل ملین بودن، حرکات روده را آسان و به درمان یبوست کمک زیادی میکند. علاوه بر این یک منبع از ویتامین A است که باعث بهبود بینایی میشود.

۷- ترکیب گردو و انار ترش

یکی از مصلح‌های گردو، انار ترش است. ترکیب این دو طبع را به حالت اعتدال میرساند. وجود آنتی‌اکسیدان قابل توجه، درمان التهاب و کاهش سرعت رشد سلول‌های سرطانی از دیگر خواص ترکیب گردو و انار ترش است.

بیشتر بخوانید: خواص و مزایای گردو برای کبد چرب

۸- ترکیب گردو و مغز خیار

معمولا مصرف گردو به تنهایی باعث افزایش وزن میشود اما مصرف آن با خیار میتواند تعادل را برقرار کند. حدود ۹۶ درصد خیار از آب تشکیل شده است و مصرف آن به تنهایی باعث کاهش وزن میشود. ترکیب گردو و مغز خیار متعادل کننده وزن است. علاوه بر آن، سرشار از آنتی اکسیدان است و قند خون را کاهش میدهد.

همانطور که در این مقاله از مجله دانستنی تک فانخواندید، ترکیبات با گردو خواص بیشماری دارند که این خواص را در خوردن گردو به تنهایی پیدا نمکنید.
این نکته را هم فراموش نکنید با اینکه گردو یک منبع غذایی غنی به شمار میرود اما، مصرف بیش از اندازه آن بدن را از حد تعادل خارج و دچار مشکل میکند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!