تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سه خاصیت شگفت‌انگیز آبغوره برای کبد چرب: نحوه‌ی استفاده و اثرات آن

آبغوره فواید زیادی برای بدن دارد و یکی از مهم‌ترین خواص آن کمک به درمان کبد چرب است. اما مضرات آبغوره برای کبد نحوه مصرف آبغوره برای کبد چرب چگونه است؟ در این مقاله از بخش آشپزی در مجله اکالا می‌توانید با خواص آبغوره برای کبد چرب و روش استفاده از آن آشنا شوید.

۳ خاصیت آبغوره برای کبد چرب

بهتر است بدانید که مزاج کبد گرم و تر است و زمانی که طبع آن تغییر پیدا کند و سرد شود، در دفع و تجزیه چربی‌ها دچار مشکل می‌شود. این موضوع موجب تجمع چربی در کبد می‌شود و در این شرایط فرد به کبد چرب مبتلا می‌شود.

آبغوره فواید زیادی در تقویت کبد و جلوگیری از بروز کبد چرب دارد. استفاده از آن به صورت منظم، موجب کاهش چربی‌های اضافه کبد و بهبود عملکرد کبد می‌شود. در ادامه به مهم‌ترین خواص آبغوره برای کبد چرب اشاره شده است.

۱- کاهش التهاب کبد

آبغوره حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که مصرف آن موجب کاهش التهاب در کبد می‌شود. این ویتامین از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌های کبد جلوگیری می‌کند و برای حفظ سلامت کبد و همچنین بهبود کبد چرب اهمیت زیادی دارد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف آبغوره می‌تواند از بروز آسیب‌های کبد جلوگیری کند و التهاب را در کبد کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: خواص و مزایای گردو برای کبد چرب + بهترین زمان مصرف

۲- افزایش چربی سوزی

آبغوره فواید زیادی برای کاهش وزن و لاغری دارد و مصرف آن موجب افزایش سوخت و ساز چربی در بدن می‌شود. اضافه کردن مقداری آبغوره به رژیم غذایی روزانه، موجب می‌شود تا راحت‌تر وزن خود را کاهش دهید و متابولیسم چربی‌ها در بدن سریع‌تر اتفاق بیفتد. از طرف دیگر این نوشیدنی سرشار از ویتامین C است و مصرف آن موجب کاهش چربی خون و جلوگیری از افزایش کلسترول بد می‌شود.

۳- کمک به تشخیص کبد چرب

جالب است بدانید که استفاده از آبغوره یک راهکار ساده برای تشخیص کبد چرب است. برای تست کبد چرب با آبغوره باید یک فنجان آبغوره بنوشید و سپس حدود ۵۰ ثانیه صبر کنید. در صورتی که دهان شما بعد از خوردن آبغوره خشک شد، یعنی مشکلی در کبدتان وجود دارد. البته به خاطر داشته باشید که این روش قطعی نیست و می‌تواند جایگزین مراجعه به پزشک و آزمایش‌های مختلف شود.

بیشتر بخوانید: کبد چرب را با آلو درمان کنید؛ خواص شگفت‌انگیز آلو برای کبد چرب

روش مصرف آبغوره برای کبد چرب

برای درمان کبد چرب و جلوگیری از بروز این مشکل می‌توانید از آبغوره برای مزه دار کردن سالاد استفاده کنید یا آن را با کمی آب ترکیب کرده و بعد یا قبل از غذا بنوشید. به خاطر داشته باشید که مصرف آبغوره به صورت ناشتا به سیستم گوارش آسیب وارد می‌کند و برای سلامت مضر است.

مضرات آبغوره برای کبد

هر چند آبغوره برای کبد مفید است، اما مصرف زیاد آن موجب سرد شدن کبد و بروز اختلال در عملکرد آن می‌شود. برای سلامت کبد بهتر است از آبغوره به اندازه و با توجه به نیاز بدنتان استفاده کنید. به خاطر داشته باشید افرادی که به بیماری خاصی مبتلا هستند یا از دارو استفاده می‌کنند، نباید آبغوره مصرف کنند. مصرف زیاد آبغوره در افرادی که به کم خونی دچار هستند نیز توصیه نمی‌شود.

خانم‌های باردار نباید به مقدار زیاد از آبغوره استفاده کنند، زیرا این کار موجب سقط جنین می‌شود. از طرف دیگر مصرف زیاد آبغوره موجب ایجاد نفخ، دل پیچه، زخم معده، سرد شدن طبع بدن، التهاب روده و همچنین آسیب به کبد می‌شود.

در این مقاله به مهم‌ترین خواص آبغوره برای کبد چرب و همچنین روش استفاده از آن برای پاکسازی کبد اشاره شد. به خاطر داشته باشید که برای درمان کبد چرب باید در کنار مصرف آبغوره، رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، ورزش کنید و در صورت نیاز زیر نظر پزشک از داروهای کمکی استفاده کنید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!