تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

وداع با بوی ناخوشایند سطل زباله؛ راه حل های برتر برای حفظ بهداشت

برای از بین بردن بوی سطل زباله راهکارهای متعددی وجود دارد. جمع شدن آب زباله در سطل و همچنین باقی ماندن ذرات مواد غذایی در سطل زباله موجب بد بو شدن سطل زباله آشپزخانه می‌شود. اما سریع‌ترین روش برای از بین بردن بوی بد سطل آشغال چیست؟ در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با بهترین راهکارهای از بین بردن بوی بد سطل زباله آشنا شوید.

بهترین راهکارهای از بین بردن بوی سطل زباله

اگر سطل زباله منزلتان بد بو شده است و به دنبال راهی برای از بین بردن آن هستید، بهتر است در ادامه این بخش با ما همراه باشید.

۱- از لیمو کمک بگیرید

راهکار بعدی برای از بین بردن بوی بد سطل زباله، استفاده از لیمو است. لیمو بوی بد را به خود جذب می‌کند و به خاطر خاصیت اسیدی که دارد، به از بین بردن بوی نامطبوع و همچنین پاکسازی سطل زباله کمک می‌کند.

برای اینکه بوی بد سطل زباله را از بین ببرید، می‌توانید آب یک یا ۲ عدد لیمو را بگیرید و همراه با آب در سطل زباله بریزید. سپس سطل را با این ترکیب بشویید تا بوی بد آن از بین برود.

۲- از وایتکس استفاده کنید

به طور کلی سطل‌های پلاستیکی بو را به خود جذب می‌کنند و پس از مدتی بسیار بد بو می‌شوند. برای از بین بردن بوی بد سطل آشغال می‌توانید از وایتکس استفاده کنید. در این روش باید ۱/۴ پیمانه وایتکس را با ۴ لیتر آب ترکیب کنید. در ادامه سطل زباله را با این ترکیب بشویید تا جرم و آلودگی و همچنین بوی بد از سطل آشغال پاک شود.

۳- زباله‌های تر و خشک را جدا کنید

برای از بین بردن بوی بد سطل زباله و همچنین جلوگیری از ایجاد بوی بد، بهتر است از سطل‌های مجزا استفاده کنید. در زمان جمع کردن زباله‌ها باید زباله‌های خشک را در یک سطل و زباله‌های تر را در سطل جداگانه بریزید. برای از بین بردن بوی بد سطل زباله نیز می‌توانید به صورت هفتگی یا هر چند روز یک بار سطل زباله مخصوص زباله‌های تر را بشویید و خوب خشک کنید.

بیشتر بخوانید: دلایل بوی بد کولر گازی؛ روش‌های برطرف کردن آن

۴- از سرکه استفاده کنید

سرکه یکی دیگر از مواد ضد عفونی کننده قوی برای از بین بردن آلودگی و بوی بد سطل زباله است. شستشوی سطل زباله با سرکه باکتری‌ها و قارچ‌های سطل زباله را از بین می‌برد و برای پاکسازی سطل بسیار موثر است.

برای از بین بردن بوی سطل زباله می‌توانید یک پیمانه سرکه را در سطل زباله بریزید و بعد از نیم ساعت سطل را با آب ولرم بشوید تا بو و آلودگی‌ها از بین بروند.

۵- از جوش شیرین برای سطل زباله استفاده کنید

روش بعدی برای از بین برنده بوی بد سطل آشغال استفاده از جوش شیرین است. در این روش باید یک پیمانه جوش شیرین را در یک ظرف بریزید و بعد ۳/۴ لیوان آب به آن اضافه کنید.

در ادامه ۱۵ تا ۲۰ قطره اسانس دلخواه به این محلول اضافه کنید و یک قالب یخ بزرگ در آن بیندازید. حدود ۲۴ ساعت صبر کنید تا مواد خشک شوند. سپس می‌توانید مواد را در سطل زباله بیندازید و به سادگی از شر بوی بد سطل زباله خلاص شوید.

راهکار بعدی برای تمیز کردن سطل زباله با جوش شیرین آن است که سطل را به طور کامل بشویید و تمیز کنید. در ادامه مقداری جوش شیرین داخل سطل بریزید تا بوی آن برطرف شود. جوش شیرین بوی بد سطل را به خود جذب می‌کند و از طرف مانع بد بو شدن سطل زباله می‌شود.

۶- از کیسه زباله استفاده کنید

برای از بین بردن بوی سطل زباله و جلوگیری از ایجاد بوی بد بهتر است سطل زباله را به طور کامل بشویید و تمیز کنید. سپس داخل سطل یک کیسه زباله قرار دهید تا سطل دوباره آلوده نشود. با این روش بوی بد آشغال‌ها به سطل جذب نمی‌شود و سطل شما برای مدت زمان طولانی‌تری تمیز باقی می‌ماند.

۷- از پودر قهوه کمک بگیرید

پودر قهوه عطر فوق‌العاده‌ای دارد و به خوبی بوها را جذب می‌کند. برای از بین بردن بوی بد سطل زباله می‌توانید مقداری دانه قهوه یا تفاله قهوه داخل سطل زباله بریزید و بعد از یک روز داخل سطل را بشویید و تمیز کنید. با این روش بوی بد سطل از بین می‌رود و سطل زباله کاملا تمیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: ترفندهای فوری برای خلاص شدن از شر بوی بد غذا در خانه

۸- از نعنا فلفلی استفاده کنید

راهکار بعدی برای رفع بوی بد سطل آشغال استفاده از لیمو فلفلی است. در این روش باید سطل زباله را بشویید و بعد مقداری نعنا فلفلی در آن بریزید. درب سطل را ببندید اجازه دهید نعناها برای چند ساعت در سطل بمانند. اگر به نعنا فلفلی خشک یا تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از اسانس نعنا نیز برای خوشبو کردن سطل استفاده کنید.

۹- از روزنامه استفاده کنید

ترفند بعدی برای از بین بردن بوی سطل زباله این است که چند عدد روزنامه قدیمی را بردارید و ته سطل زباله قرار دهید. این کار موجب جذب آب و بوی اضافه سطل زباله می‌شود و از بد بو شدن سطل جلوگیری می‌کند. بهتر است قبل از ریختن زباله در سطل چند عدد روزنامه داخل آن قرار دهید تا رطوبت زباله‌ها را جذب کند و سطل زباله بد بو نشود.

۱۰- از عصاره وانیل استفاده کنید

برای رفع بوی بد سطل زباله می‌توانید عصاره وانیل استفاده کنید. در این روش باید سطل را بشویید و خشک کنید. سپس یک تکه را به مقداری عصاره وانیل آغشته کنید و داخل سطل قرار دهید. یک شب تا صبح صبر کنید تا بوی بد سطل از بین برود.

در این مقاله از مجله سبک زندگی تک فانبه روش‌های از بین بردن بوی بد و گندزدایی سطل زبانه اشاره شد. شما از چه راهکارهایی برای از بین بردن بوی نامطبوع سطل زباله استفاده می‌کنید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!