تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه طعمی داره؟ منوی شام یکشنبه 11 شهریور

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله تک فانپیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- شنیسل مرغ

شنیسل یا شنیتسل مرغ (chicken schnitzel) یک غذای بین المللی و خوشمزه است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. شنیسل را می‌توانید به راحتی و بدون دردسر در منزل تهیه کنید و در وعده شام سرو کنید.

مراحل تهیه شنیسل مرغ

مراحل تهیه شنیسل مرغ به شرح زیر است:

اگر برای تهیه شنیسل مرغ از سینه مرغ استفاده می‌کنید باید سینه مرغ را بدون استخوان کنید و بعد فیله مرغ را بسته به بزرگی و کوچکی به صورت سه لایه یا دو لایه برش بزنید. روی صفحه کار یک نایلون فریزر قرار دهید و تکه‌های مرغ را روی آن بچینید.سپس روی مرغ‌ها یک نایلون دیگر قرار دهید و با استفاده از بیفتک کوب کمی ورقه‌های مرغ را بکوبید. (برای کوبیدن مرغ از قسمت میخی بیفتک کوب استفاده کنید)چون گوشت مرغ لطیف است؛ نیازی نیست ضربه‌های خیلی محکمی وارد کنید. همین که ورقه‌های مرغ کمی مسطح‌تر شود کافی است.اگر ورقه های مرغ را زیاد بکوبید و خیلی نازک شود، بعد از پخت به جای ترد شدن خشک می‌شود. می‌توانید طرف دیگر ورقه‌های مرغ را هم به کمک نایلون برگردانید و کمی با بیفتک کوب بکوبید.

برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و خوشمزه روی لینک طرز تهیه شنیسل مرغ کلیک کنید.

۲- مرغ و قیسی

مرغ و قیسی یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که ترکیبی دلپذیر از طعم شیرین و ترش دارد. این غذا معمولاً با برنج زعفرانی سرو می‌شود و برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها بسیار مناسب است.

مراحل تهیه مرغ و قیسی

مراحل تهیه مرغ و قیسی به شرح زیر است:

مرغ را تمیز کرده و به تکه‌های متوسط خرد کنید. پیاز را نیز پس از شستن و پوست گرفتن، نگینی خرد کنید. برای طعم بهتر، می‌توانید از مرغ محلی استفاده کنید.در یک قابلمه مناسب، روغن را گرم کنید و پیاز را تفت دهید تا طلایی شود. سپس مرغ را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و بوی خامی مرغ گرفته شود.زردچوبه و دارچین را به مرغ اضافه کرده و به مدت چند دقیقه تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.آب جوش را به قابلمه اضافه کنید به طوری که روی مرغ را بگیرد. اجازه دهید خورش با حرارت ملایم به مدت یک ساعت بپزد تا گوشت مرغ کاملا پخته شود.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و مخصوص روی لینک طرز تهیه مرغ و قیسی کلیک کنید.

۳- گردو پلو همدانی با مرغ

اگر به دنبال یک غذای سنتی و لذیذ هستید که عطر و طعم اصیل ایرانی را به خانه‌تان بیاورد، گردو پلو همدانی با مرغ یک پیشنهاد فوق‌العاده به شما است.

مراحل تهیه گردو پلو همدانی با مرغ

مراحل تهیه گردو پلو همدانی با مرغ به شرح زیر است:

سینه مرغ را بشویید و درون صافی قرار دهید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. با کمک چاقو مرغ را به قطعات کوچک‌تری برش زنید و درون ظرف مناسبی بریزید.پیاز و سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را با کمک رنده یا میکسر پوره کنید و به مرغ‌ها بیفزایید.زردچوبه، فلفل سیاه و مقداری زعفران دم کرده را به ترکیب درون کاسه اضافه کنید و همه مواد را در حد مخلوط شدن به هم زنید. برای طعم دار کردن بیشتر مرغ می‌توانید از ادویه‌هایی مانند دارچین یا هل استفاده کنید.درب ظرف را ببندید و به مدت حداقل ۱ ساعت ظرف را در یخچال قرار دهید تا به خوبی مرغ مزه دار شود.درون تابه مناسبی مقداری کره بریزید و تابه را روی حرارت گذارید. مرغ‌های مزه دار شده را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه ای تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کند.

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و مخصوص روی لینک طرز تهیه گردو پلو همدانی با مرغ کلیک کنید.

۴- رولت گوشت و پسته

رولت گوشت و پسته، یک شاهکار آشپزی است که با ترکیبی از گوشت نرم، پسته خوش عطر و سسی دلچسب، هر ذائقه‌ای را فتح می‌کند. این رولت انتخابی عالی برای مهمانی‌ها و مناسبت‌های خاص است؛ زیرا هم ظاهر زیبایی دارد و هم طعم بی‌نظیر.

مراحل تهیه رولت گوشت و پسته

مراحل تهیه رولت گوشت و پسته به شرح زیر است:

پیاز را بشویید و پوست بگیرید. با کمک رنده ریز پیاز را رنده کنید. پوره پیاز را درون صافی یا آبکش کوچکی بریزید و به خوبی آب پیاز را بگیرید. گرفتن آب پیاز موجب انسجام بهتر رولت شما می‌شود. برای پوره کردن پیاز از خردکن یا میکسر نیز می‌توانید استفاده کنید.گوشت چرخ‌کرده، پیاز رنده‌شده، تخم‌مرغ و ادویه‌ها را با هم مخلوط کنید. برای طعم بهتر، می‌توانید از ادویه‌های دلخواه مانند دارچین، آویشن یا پودر کاری استفاده کنید.همه مواد را به خوبی با دست ورز دهید تا مایه یکدست و یکنواختی حاصل شود.توجه داشته باشید برای تهیه یک رولت مجلسی‌تر، بهتر است از گوشت راسته گوساله استفاده کنید؛ زیرا گوشت گوساله در زمان پخت انسجام بیشتری دارد و کمتر تغییر حجم می‌دهد.برای تهیه مواد میانی باید زرشک را بشویید و در آب گرم خیس کنید. با توجه به ذائقه و سلیقه غذایی‌تان می‌توانید به جای زرشک از کشمش یا آلو نیز استفاده کنید.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و لذیذ روی لینک طرز تهیه رولت گوشت و پسته کلیک کنید.

۵- سوپ لوبیا سبز

سوپ لوبیا سبز یکی از سوپ‌های محبوب و مقوی است که علاوه بر طعم خوب، سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این سوپ با طعم دلپذیر و رنگ سبز جذابش، یک وعده‌ غذایی سبک و سالم به حساب می‌آید.

مراحل تهیه سوپ لوبیا سبز

مراحل تهیه سوپ لوبیا سبز به شرح زیر است:

لوبیا سبز را خوب بشویید و سر و ته آن را جدا کنید. لوبیا سبزهای شسته شده را به ابعاد دلخواه برش زنید. در تهیه این سوپ شما می‌توانید از لوبیا سبز تازه یا منجمد استفاده کنید.پیاز را بشویید و پوست بگیرید. پیاز را نگینی خرد کنید و در قابلمه‌ای که قصد طبخ سوپ را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت گذارید. پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند. سپس سیر را رنده یا پوره کنید و به پیاز بیفزایید. چند دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.در همین مرحله زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. برای طعم بهتر، می‌توانید از سبزیجات معطر مانند آویشن یا رزماری استفاده کنید.

برای ادامه رسپی این غذای سبک و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه سوپ لوبیا سبز کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!