تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

۱۰ روش رایگان برای لذت بردن از زندگی و خوشگذرانی

شاید این آخر هفته با یک کیف پول خالی روبرو هستید و باید هزینه‌های سرگرمی خود را کاهش دهید. شاید برای پیش پرداخت خانه پس انداز می‌کنید. یا شاید شما فقط به چند ایده برای برای پر کردن تعطیلات تابستانی یا زمستانی بچه‌ها نیاز دارید.

در هر شرایطی که هستید، در این مقاله از مجله اُکالا کارهای سرگرم کننده‌ای را نام می‌بریم که باعث داشتن اوقاتی خوش برای شما می‌شوند و در عین حال برای شما هزینه زیادی ندارند.

۱. به پیک نیک بروید.

پیک نیک با خانواده یا دوستان راهی برای تفریح بدون خرج کردن پول است و می‌توانید به مکان مورد علاقه خود در فضای باز بروید یا از آن به عنوان فرصتی برای کشف مکان جدید استفاده کنید. از روی نقشه، مکان‌های سبز اطراف محل سکونت خود را پیدا کنید و ببینید برای پیک نیک مناسب است یا نه.

پیک نیک یک انتخاب عالی است چرا که کاملا رایگان است، به خصوص اگر در حال پیاده روی یا دوچرخه سواری به سمت مقصد خود هستید (و از ماشین استفاده نمی‌کنید) و سبد خود را پر کرده‌اید از وسایلی که از قبل در انبار یا یخچال خود داشته‌اید.

۲. به روزهای رایگان موزه و باغ وحش بروید.

اگر در منطقه خود موزه یا باغ وحش دارید، وب سایت آنها را بررسی کنید تا ببینید آیا روزهایی را ارائه می‌دهند که بتوانید بدون پرداخت هزینه از آن بازدید کنید. نقطه ضعف این کار در این است که این روزها می‌توانند نسبتاً محبوب و شلوغ باشند، اما اگر سعی می‌کنید کارهای سرگرم کننده‌ای برای انجام دادن و بدون خرج کردن پول با دوستان و خانواده پیدا کنید، این بررسی ارزشش را دارد.

۳. در یک گشت شهری تاریخی شرکت کنید.

اگرچه می‌توان با بودجه کم سفر کرد و از مکان‌های تاریخی رایگان یا کم‌هزینه در سراسر کشور بازدید کرد، اما احتمالاً مکان‌های نزدیک‌تری به خانه نیز دارید. با خانواده به بافت تاریخی شهرتان بروید و آنچه در این سال‌ها بر آن مکان گذشته را مرور کنید. بچه‌ها عاشق خاطرات هستند.

بیشتر بخوانید: چگونه ارزان سفر کنیم؟ ۷ نکته طلایی

۴. به کمپینگ بروید.

هنگامی که به دنبال راه‌هایی برای تفریح بدون صرف پول هستید، باید به فکر پیدا کردن یک ماجراجویی در فضای باز باشید. در حالی که برخی از کمپ‌ها هزینه دریافت می‌کنند، یافتن سایت‌های رایگان نیز امکان پذیر است. برای مثال می‌توانید در بیشتر زمین‌های جنگلی ملی بدون هزینه کمپ بزنید که به آن کمپینگ پراکنده می‌گویند.

برای اینکه فکر نکنید کمپینگ فقط برای افرادی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند ممکن است، به خاطر داشته باشید که می‌توان مناطق کمپینگ پراکنده – و همچنین کمپ‌های دیگر را با حداقل هزینه – در نزدیکی بسیاری از شهرهای بزرگ پیدا کرد. ایده خوبی است که قبل از حرکت با اداره محلی یا منطقه‌ای مدیریت زمین، خدمات جنگلی، یا اداره پارک‌های کشور مشورت کنید.

۵. یک چالش عکاسی انجام دهید.

احتمالاً وقتی در تعطیلات نیستید عکس‌های زیادی می‌گیرید، اما چرا وقتی در خانه هستید عکس‌های زیادی نگیرید؟ اگر به دنبال تقویت مهارت‌های عکاسی خود هستید، انجام یک چالش عکاسی به شما این امکان را می‌دهد که گوشه‌ها و بریده‌های پنهان شهر خود را کشف کنید.

بیشتر بخوانید: راه‌های افزایش هورمون شادی؛ شادی را به زندگی‌تان دعوت کنید

۶. کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی را بررسی کنید.

بازدید و خواندن کتاب از کتابخانه‌های عمومی، فعالیت‌های بسیار خوبی است که نیازی به پول ندارد. خواندن کتاب با فرزندان به ویژه وقتی کتاب درباره موضوعی باشد که همگی به آن علاقه دارید، نه تنها لذت بخش است، بلکه باعث رفتن اطلاعات و آگاهی خواهد شد. ضمن اینکه ارتباط شما با فرزندانتان را نزدیک‌تر خواهد کرد.

۷. در کارهای مورد علاقه خود داوطلب شوید.

شاید ندانید که کارهای داوطلبانه یکی از سرگرم کننده‌ترین فعالیت‌هایی است که نیازی به پول ندارد. سازمان‌های زیادی در منطقه شما وجود دارند که می‌توانند از کمک شما در حال حاضر استفاده کنند. از یک غیرانتفاعی محلی مانند خیریه فقرا یا مرکز توانبخشی سالمندان سؤال کنید یا از یک وب سایت داوطلبانه برای جستجوی فرصت‌ها استفاده کنید.

می‌توانید با دوستان جدیدی ملاقات کنید، از کمک به ساکنان شهر خود احساس خوبی داشته باشید و حتی مهارت‌های جدیدی را در خود توسعه دهید.

۸. یک گروه برای بازی درست کنید.

بازی کردن یکی از شادترین و مفرح‌ترین کارهایی است که می‌توانید به صورت دسته جمعی انجام داده و از آن لذت ببرید. از دوستان و نزدیکان‌تان دعوت کنید که بازی‌های جدید را پیدا کنند و آنها را باهم اجرا کنید. این کار نه تنها بسیار لذت بخش و هیجان آور است بلکه در بسیاری موارد می‌تواند به کودکان در تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک در آینده کمک کند.

۹. به تماشای پرندگان بروید

حتی اگر شما یک متخصص پرندگان نیستید، با چک لیست تمام پرندگانی که تا به حال دیده‌اید، پرنده نگری می‌تواند یک سرگرمی جدید و بسیار لذت بخش باشد که تا کنون از آن بهره‌ای نبرده‌اید.

هر کجا که هستید پرندگان وجود دارند (حتی در بزرگ‌ترین شهرها)، و تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید یک کتاب یا اپلیکیشن پرنده و چند دوربین دوچشمی است. ببینید چند پرنده را می‌توانید در شهر خود ببینید. نگاه کردن به پرنده‌ها، دیدن رفتار آنان و خواندن در مورد آنها، یک فعالیت نشاط آور بدون هزینه است.

بیشتر بخوانید: سرگرمی خانوادگی در تعطیلات تابستانی

۱۰. پیاده روی کنید

پیاده روی ترکیبی عالی از طبیعت و ورزش است، حتی اگر در یک شهر بزرگ زندگی می‌کنید. برای یافتن مسیرهای نزدیک خود، از روی اپلیکیشن‌های نقشه، مسیر پیاده‌روی را بررسی کنید، عکس‌های مسیر را ببینید و نظرات بقیه را در مورد آن مسیر بخوانید. می‌توانید برای صرفه‌جویی در مصرف بنزین با دوستان خود همراه شوید و حتی پیاده‌روی را با فعالیت‌های سرگرم‌کننده در فضای باز مانند تماشای پرندگان یا پیدا کردن گیاهان ترکیب کنید.

لازم نیست که سرگرم کردن خود و خانواده‌تان را به کارهای پر هزینه و تفریحات خاص منوط کنید. گاهی اوقات این ساده‌ترین گشت و گذارها لذت بخش ترین و به یاد ماندنی‌ترین تفریحات ما هستند.

چه بخواهید برای کوتاه مدت اندکی پول پس انداز کنید یا بودجه خود را مجدداً تغییر دهید تا روی اولویت‌های دیگر تمرکز کنید، این ایده‌های گفته شده در مجله اُکالا به شما کمک می‌کند کارهای جدید و سرگرم کننده‌ای برای انجام بدون خرج کردن پول با دوستان و خانواده پیدا کنید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!