تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

از هرگز مایکروویو برای گرم کردن این غذاها استفاده نکنید!

گرم کردن برخی غذاها در مایکروویو به هیچ عنوان مجاز نیست و خطر مسمومیت را افزایش می‌دهد. زمانی که غذا را در مایکروویو گرم می‌کنید، برخی از قسمت‌های آن داغ می‌شود و برخی قسمت‌ها سرد باقی می‌ماند و در این شرایط غذا به دمای مناسب نمی‌رسد. اما کدام غذاها را نباید در مایکروویو گرم کنید؟ در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با غذاهایی که نباید در مایکروویو گرم کنید آشنا شوید.

۸ غذایی که نباید در مایکروویو گرم کنید

برخی از غذاها را نباید در مایکروویو گرم کنید، زیرا این کار موجب آسیب به بافت غذا می‌شود و برای سلامت مضر است. در ادامه به لیست غذاهای غیر مجاز برای گرم کردن در مایکروویو اشاره شده است.

۱- شیر خشک یا شیر مادر

یکی از مهم‌ترین غذایی نباید در مایکروویو گرم کنید، شیر خشک یا شیر مادر است. گرم کردن شیر در مایکروویو موجب می‌شود تا شیر تنها در برخی از قسمت‌ها داغ شود و در این شرایط شیر به صورت ناهماهنگ داغ می‌شود. مصرف این شیر موجب سوختن دهان کودک می‌شود.

۲- مرغ شکم پر

اگر از مایکروویو برای گرم کردن مرغ شکم پر استفاده کنید، ممکن است قسمت‌های داخل مرغ به صورت سرد باقی بماند و تنها قسمت‌های بیرونی آن گرم شود. در این شرایط ممکن است باکتری‌های مضر در شکم مرغ باقی بماند و خطر بروز بیماری‌های مختلف افزایش پیدا کند.

۳- غذاهای مانده

اگر یک غذا بیشتر از یک هفته یا بیشتر در یخچال باقی بماند، به هیچ عنوان نباید آن را در مایکروویو گرم کنید. گرم کردن این غذاها موجب رشد کپک‌ها و باکتری‌ها می‌شود و خطر بروز بیماری‌های مختلف را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ۹ غذای مونده که هیچ وقت نباید دوباره مصرف شود

۴- تخم مرغ آب پز درسته

تخم مرغ آب پز از آن غذاهایی است که نباید آن را در مایکروویو گرم کنید. به هیچ عنوان تخم مرغ آب پز را چه با پوست و چه بدون پوست نباید در مایکروویو گرم کنید.

گرم کردن تخم مرغ در مایکروویو موجب افزایش بخار آب در تخم مرغ و منفجر شدن آن می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید تخم مرغ را قبل از قرار دادن در مایکروویو خرد کنید یا از روش دیگری برای گرم کردن آن استفاده کنید.

۵- گوشت‌های فرآوری شده

گوشت‌های فرآوری شده حاوی مواد شیمیایی و مواد نگهدارنده هستند و از همین رو اگر این گوشت‌ها را در مایکروویو قرار دهید، کلسترول موجود در آن‌ها اکسید می‌شود. اکسیداسیون کلسترول موجود در این گوشت‌ها موجب بروز بیماری‌های قلبی و مشکلات مختلف می‌شود و برای سلامتی بسیار مضر است.

بیشتر بخوانید: یک هفته مصرف غذای فوق‌فرآوری شده چه بلایی سر بدن می‌آورد؟

۶- برنج

بهتر است بدانید که گرم کردن برنج در مایکروویو موجب مسمومیت غذایی می‌شود. در واقع زمانی که برنج نیمه آماده را در مایکروویو گرم می‌کنید، باکتری‌هایی در آن فعال می‌شوند که سبب بروز اسهال و استفراغ می‌شوند.

بهتر است برنج را به طور کامل روی گاز بپزید و در صورتی که آن را در مایکروویو گرم می‌کنید، حتما یک درب روی ظرف قرار دهید و چندین بار آن را هم بزنید تا برنج در تمام قسمت‌ها به خوبی گرم شود.

۷- سبزیجات برگ سبز

بهتر است بدانید که سبزیجات برگ سبز نباید بعد از پخته شدن دوباره گرم شوند. گرم کردن مجدد سبزیجاتی مثل کلم، کرفس و اسفناج موجب تبدیل نیترات به نیتروزامین در سبزیجات می‌شود و به شدت برای سلامت مضر است. مصرف این سبزیجات خطر بروز انواع سرطان را افزایش می‌دهد و برای سلامت مضر است.

۸- فلفل تند

فلفل تند سرشار از ماده‌ای به نام کپسایسین است که گرم کردن آن در مایکروویو موجب منفجر شدن آن می‌شود. بهتر است برای گرم کردن فلفل تند، آن را در ماهیتابه بریزید و با حرارت ملایم گرم کنید.

در این مقاله از مجله آشپزی به ۸ غذایی که نباید در مایکروویو گرم کنید، اشاره شده است. به خاطر داشته باشید که گرم کردن برخی غذاها موجب آسیب به بافت غذا و بروز باکتری‌های بیماری زا می‌شود.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!