تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز پاکی یافتن؛ حرفه‌ای شدن در شستن خیار و سیب

همه ما عادت داریم قبل از خوردن میوه و سبزیجات، آن‌ها را بشوییم. اما آیا این کار برای از بین بردن تمام آلودگی‌ها کافی است؟ تحقیقات جدید نشان می‌دهند که شستن میوه و سبزیجات به خصوص سیب و خیار به اندازه کافی برای از بین بردن همه خطرات نیست. در این بخش از مجله اکالا با ما همراه باشید تا به اینکه چرا شستن کافی نیست، باید خیار و سیب را پوست بگیرید، پاسخ دهیم.

چرا شستن میوه‌ها کافی نیست؟

متخصصان چینی «دانشگاه کشاورزی آن‌هویی» با استفاده از فناوری پیشرفته، موفق به شناسایی آثاری از مواد شیمیایی خطرناک در میوه‌ها و سبزیجاتی شدند که حتی با شستشوی کامل نیز از بین نمی‌روند.

در این تحقیق که نتایج آن در مجله معتبر “نانو لترز” منتشر شده است، محققان این دانشگاه با بررسی سیب، خیار، میگو و برنج به وجود بقایای آفت‌کش‌هایی پی بردند حتی پس از شست‌وشو، غلظت پایین این مواد همچنان روی محصولات باقی می‌ماند و می‌تواند برای کبد خطرناک باشد.

آیا پوست کندن میوه‌ها تنها راه از بین بردن سموم است؟

مطالعات نشان می‌دهد که پوست میوه‌ها و سبزیجات، سموم را جذب می‌کند و حتی شست‌وشو نیز نمی‌تواند این سموم را به طور کامل از بین ببرد. به همین دلیل، دانشمندان توصیه می‌کنند برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناک باید پوست میوه‌هایی مانند خیار و سیب را جدا کنید.

علاوه‌ بر این، سعی کنید تا حد امکان از محصولات ارگانیک استفاده کنید که بدون استفاده از سموم شیمیایی کشت شده‌اند. برای میوه و سبزیجاتی که امکان پوست کندن ندارند، شستشو با آب فراوان و محلول‌های ضدعفونی‌کننده‌ مخصوص می‌تواند کمک‌کننده باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی ۷ میوه استوایی شگفت‌انگیز؛ همراه با خواص آن‌ها

خطرات جدی آفت‌کش‌ها برای سلامتی

آفت‌کش‌هایی که در این تحقیق شناسایی شده‌اند، خطرات جدی برای سلامتی انسان دارند. این مواد شیمیایی با عوارضی مانند سرطان کبد، مشکلات رشد در نوزادان، تحریک پوستی، سردرد، سرگیجه، تهوع و مشکلات حرکتی مرتبط هستند. حتی برخی مطالعات نشان می‌دهند که تاثیر آفت‌کش‌ها بر برخی سرطان‌ها از سیگار کشیدن نیز بیشتر است.

در این بخش از مجله دانستنی تک فانبه بررسی اینکه چرا شستن میوه‌ها کافی نیست و باید آن‌ها پوست بگیریم، پرداختیم. با توجه به مطالعات جدید بهتر است برای کاهش خطرات مرتبط با مواد شیمیایی، میوه‌ها را پوست بگیرید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!