تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سرکله هیجان انگیز: راز تهیه کوکو عدس و مرغ، طعمی که همه را مجذوب می‌کند

کوکوی عدس و سینه مرغ یکی از خوشمزه‌ترین انواع کوکو است که می‌توانید آن را برای وعده شام یا ناهار تهیه کنید. برای درست کردن این کوکو تنها به مقداری عدس و سینه مرغ نیاز دارید. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با طرز تهیه کوکو عدس و سینه مرغ و همه فوت و فن‌های درست کردن این کوکوی خوشمزه آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کوکو عدس و مرغ

مواد لازم برای تهیه کوکو عدس و مرغ به شرح زیر است:

عدس۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارسینه مرغ آبپز شده۱/۲ یک سینهتخم مرغ۲ عددپیاز رنده شده۱ عددنمک و فلفل سیاهبه مقدار لازمپاپریکا، پودر سیر، زردچوبه، پودر تخم گشنیز و پودر لیموبه مقدار لازمآرد سوخاری۲ قاشق غذاخوریجعفری خرد شده۱ قاشق غذاخوریروغن سرخ کردنیبه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه کوکو عدس و سینه مرغ

آماده کردن مواد اولیه این کوکو حدود ۱۰ دقیقه و پخت آن حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. هر ۱۰۰ گرم از این کوکو حاوی ۶۰ کالری است. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن کوکو عدس و سینه مرغ آشنا شوید.

مرحله اول: عدس را بپزید

برای شروع باید عدس را در یک ظرف آب بریزید و اجازه دهید برای یک شب در آب بماند. در ادامه عدس را همراه با کمی آب در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا عدس‌ها بپزند و نرم شوند.

مرحله دوم: سینه مرغ را بپزید

در این مرحله باید سینه مرغ را همراه با مقداری آب و ادویه در قابلمه بریزید و بپزید. سپس مرغ را از قابلمه خارج کنید و ریش ریش یا خرد کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو گردو

مرحله سوم: پیاز را رنده کنید

پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. در ادامه آن را به صورت ریز رنده کنید. آب پیاز را بگیرید و از خود پیاز برای طعم دادن به کوکو استفاده کنید.

مرحله چهارم: مواد کوکو را ترکیب کنید

عدس پخته شده را آبکش کنید و در یک ظرف بریزید. در ادامه مرغ‌های پخته شده را اضافه کنید. با گوشت کوب مواد را هم بزنید تا کاملا له شوند. سپس می‌توانید پیاز رنده شده، ادویه، جعفری، آرد سوخاری و تخم مرغ را اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا مایه کوکو آماده شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکوی هویج گیاهی

مرحله پنجم: مواد کوکو را در روغن سرخ کنید

مقداری از مایه کوکو را بردارید و با دست به آن فرم دهید. کمی روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس کوکوها را یکی یکی آماده کنید و در روغن داغ بیندازید تا سرخ شوند.

۲ طرف کوکوها را سرخ کنید و سپس آن‌ها را روی کاغذ جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافه‌شان گرفته شود. کوکوی خوشمزه شما آماده است و می‌توانید آن را همراه با کاهو، خیارشور، گوجه فرنگی و نان باگت میل کنید.

نکات و فوت و فن‌های تهیه کوکو عدس و سینه مرغ

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه کوکو عدس و سیب زمینی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه این کوکو می‌توانید بنا به سلیقه خودتان از سینه یا ران مرغ پخته شده استفاده کنید.اگر چسبندگی مایه کوکو کم است، می‌توانید از تخم مرغ بیشتری در آن استفاده کنید.قبل از اضافه کردن پیاز به مایه کوکو حتما آب آن را جدا کنید تا مایه کوکو شل نشود.اگر مایه کوکو شل شد، می‌توانید از آرد سوخاری یا آرد نخودچی استفاده کنید.در برخی رسپی‌ها برای تهیه این کوکو از پودر نان و پودر جو پرک به جای آرد سوخاری استفاده می‌شود.برای طعم دار کردن این کوکو می‌توانید یک عدد فلفل دلمه‌ای سبز را رنده و به مواد اضافه کنید.می‌توانید این کوکو را با انواع سس مثل سس کچاپ یا سس مایونز میل کنید.برای افزایش انسجام مایه کوکو بهتر است آن را برای چند دقیقه ورز دهید و سپس در روغن فراوان سرخ کنید.برای تهیه این کوکو به صورت رژیمی می‌توانید از مقدار کمی روغن زیتون استفاده کنید. اما در این روش کوکوی شما بافت نرم‌تری پیدا می‌کند.به منظور تهیه این کوکو می‌توانید مرغ پخته شده را در غذاساز میکس یا در چرخ گوشت چرخ کنید و سپس با عدس میکس شده و سایر مواد ترکیب کنید.برای مزه دار کردن این کوکو باید از پودر سیر یا مقداری سیر رنده شده استفاده کنید.

در این مقاله از مجله آشپزی تک فانبه بهترین روش درست کردن کوکو عدس و سینه مرغ اشاره شد. این کوکو بسیار خوش طعم و مقوی است و به خاطر پروتئین و آهن فراوانی که دارد، برای کودکان نیز مفید است. اگر تجربه درست کردن کوکو عدس را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به آشپزی به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!