تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سریعترین روش برای نرم کردن گوشت کباب: سه حرکت کاربردی

یکی از روش‌های سنتی و قدیمی نرم کردن گوشت کباب، استفاده از کیوی و انجیر خام است. اما این میوه‌ها به دلیل فصلی بودن، همیشه در دسترس نیستند. برای حل این مشکل، در این مقاله از مجله اکالا یک روش ساده برای نرم کردن گوشت کبابی را به شما آموزش می‌دهیم تا با استفاده از آن بتوانید سفت‌ترین گوشت‌ها را نرم کنید و کبابی نرم و ترد داشته باشید.

نرم کردن گوشت کبابی با اسپرایت

یکی از ترفندهای نرم کردن گوشت کبابی، استفاده از نوشابه اسپرایت است. برای نرم کردن گوشت با اسپرایت، ابتدا گوشت را به اندازه‌های دلخواه تکه تکه کرده و درون یک کاسه بریزید.

سپس، یک قوطی کوچک اسپرایت را به آن اضافه کرده و ظرف را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا گوشت استراحت کند و بافت آن نرم شود. پس از گذشت این مدت، اسپرایت را دور بریزید.

نکته: اسپرایت باعث شیرین شدن و تغییر طعم گوشت نمی‌شود و فقط به نرم شدن آن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: چه گوشتی برای کباب کوبیده مناسب است؟

بهترین روش مزه‌دار کردن گوشت کبابی

برای مزه‌دار کردن گوشت برای کباب، یک عدد پیاز را شسته، پوست گرفته و از وسط نصف کنید. سپس، نصف پیاز را به صورت ریز خرد کرده و نصف دیگر را به صورت ریز رنده کنید.

در ادامه، پیاز خرد شده، پیاز رنده شده، نمک، فلفل، زردچوبه، گاوزیره و رب انار را با هم ترکیب کرده و به گوشت اضافه کنید و با دست ورز دهید تا همه مواد به خورد هم بروند.

پس از ترکیب کامل مواد، گوشت را به مدت حداقل ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و طعم ادویه و چاشنی‌ها به خورد آن برود. پس از ۱۲ ساعت، گوشت شما آماده کباب شدن است.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، یک ترفند آسان برای نرم کردن گوشت کبابی را به شما آموزش دادیم. با این تکنیک سریع و آسان دیگر نیازی نیست که نگران سفت بودن گوشت‌های کبابی باشید.

همچنین، پیشنهاد می‌کنیم که حتما یک بار گوشت‌های خود را با روشی که در این مقاله آموزش دادیم مرینیت کنید. مطمئن باشید که پس از امتحان این روش، دیگر به سراغ روش‌های دیگری نخواهید رفت.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!