تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

نارگیل: چهار خاصیت جادویی برای کبد چرب در روز جهانی

از سال ۲۰۰۹، روز دوم سپتامبر به عنوان روز جهانی نارگیل نام گذاری شد. این روز در جهت آگاهی همه مردم دنیا در مورد اهمیت نارگیل و فواید آن انتخاب شد. این میوه خواص متمایزی نسبت به سایر میوه‌ها دارد. یکی از مهم‌ترین خواص نارگیل برای سلامت، درمان کبد چرب است. در این مقاله از بخش آشپزی در مجله اکالا می‌توانید با خواص شگفت انگیز نارگیل برای کبد چرب آشنا شوید.

خواص شگفت انگیز نارگیل برای کبد چرب

نارگیل یک میوه فوق العاده مفید است که به خاطر اسیدهای چرب مفیدی که در آن وجود دارد، به شدت برای سلامتی مفید است. مصرف نارگیل موجب افزایش سوخت و ساز می‌شود و قد خون را کاهش می‌دهد.

این میوه به کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند و بری بهبود هضم و همچنین بهبود عملکرد کبد مفید است. در ادامه این بخش می‌توانید با مهم‌ترین خواص نارگیل برای کبد چرب آشنا شوید.

۱- سم زدایی کبد

نارگیل سرشار از اسیدهای چرب مفید است و مصرف آن به سم زدایی کبد و همچنین درمان کبد چرب کمک می‌کند. مصرف نارگیل به تقویت کبد کمک می‌کند و ترکیبات موجود در آن موجب پاکسازی کبد می‌شود. اسیدهای چرب موجود در این میوه به کاهش چربی‌های مضر کمک می‌کند و برای درمان کبد چرب بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: روش‌های سریع‌ پوست کندن نارگیل

۲- جلوگیری از التهاب کبد

نارگیل خاصیت ضد التهابی دارد و مصرف آن از بروز التهاب در بدن جلوگیری می‌کند و از همین رو اهمیت زیادی بر درمان کبد چرب دارد. در نارگیل ترکیباتی به نام فنولیک و توکوفرول وجود دارد که از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌های کبد جلوگیری می‌کنند و برای بهبود عملکرد کبد مفید هستند.

۳- کاهش چربی کبد

مطالعات نشان می‌دهد که چربی‌های مفید موجود در نارگیل به کاهش تری گلیسیرید، چربی کبد و همچنین کاهش کلسترول کبدی کمک می‌کند و برای جلوگیری از کبد چرب و درمان آن نیز بسیار مفید است.

به خاطر داشته باشید که زیاده روی در مصرف نارگیل می‌تواند موجب افزایش چربی و کلسترول در بدن شود و تاثیر منفی بر کبد داشته باشد، بنابراین از این میوه به اندازه استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

بیشتر بخوانید: بهترین صبحانه برای افراد مبتلا به کبد چرب

۴- کاهش وزن و افزایش چربی سوزی

نارگیل فیبر زیادی دارد و از همین رو مصرف آن موجب می‌شود تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری را تجربه کنید. از طرف دیگر مصرف نارگیل به افزایش متابولیسم چربی‌ها در بدن کمک می‌کند کند و موجب می‌شود تا سوخت و ساز چربی‌های شکم افزایش پیدا کند و شما راحت‌تر وزن خود را کاهش دهید.

مطالعات نشان می‌دهد که افزایش چربی‌های شکم خطر ابتلا به کبد چرب را افزایش می‌دهد. مصرف روزانه نارگیل می‌تواند به کاهش شاخص توده بدنی و کاهش سایز دور کمر کمک زیادی کند.

در این مقاله به مهم‌ترین خواص شگفت انگیز نارگیل برای کبد چرب در روز جهانی نارگیل اشاره شد. به خاطر داشته باشید که مصرف به اندازه نارگیل در رژیم غذایی برای سلامت کبد مفید است، اما زیاده روی در مصرف آن می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!