تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

7 روش جذاب برای تهیه مویز با انگور

رمز درست کردن یک مویز با کیفیت، انتخاب انگور مناسب است. در این مقاله از مجله اکالا ما بهترین انگور برای درست کردن مویز را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۷ مدل از بهترین انواع انگور برای درست کردن مویز

در ادامه ۷ مدل از بهترین انواع انگور برای درست کردن مویز را بررسی میکنیم:

۱- انگور بیدانه قرمز

انگور بیدانه قرمز از آن دسته از انگورهایی است که فاصله برداشت تا خشک شدنش کوتاه است. یکی از جذاب‌ترین انگورها برای خشک کردن و مویز شدن، انگور بیدانه قرمز به دلیل رنگ و طعم شیرین آن است. همچنین این انگور حباب‌هایی دارد که خوردن آن را لذت‌بخش‌تر میکند.

۲- انگور بیدانه زرد

انگور بیدانه زرد پس از خشک شدن رنگی شفاف و زرد و طعمی شیرین دارد. برای تبدیل این انگور به مویز می‌توانید هم آن را در سایه خورشید قرار دهید و هم از دستگاه‌های خشک کننده صنعتی استفاده کنید.

۳- انگور ترکمن

انگور ترکمن یک انگور آبدار، بیدانه، شیرین و با دانه‌های درشت است که برای مویز شدن بسیار مناسب است. برای خشک کردن این انگور ابتدا آن را در معرض نور خورشید قرار دهید تا خشک شود. سپس در بشکه‌های چوبی به مدت چند هفته زیر آفتاب بگذارید تا خشک و مناسب مصرف شوند.

بیشتر بخوانید: روش‌های خشک کردن انگور و تهیه کشمش خانگی

۴- انگور بیدانه یاقوتی

فلیم سیدلس یا همان انگور بیدانه یاقوتی، علاوه بر طعم شیرین و متفاوتی که دارد، شکل ظاهری بسیار جذابی دارد. یکی از بهترین انواع انگور برای درست کردن مویز انگور بیدانه یاقوتی است. اگر هنگام خشک کردن انگور، آن را بدون پوست در آفتاب قرار دهید، مزه بسیار خاص‌تر و شکل ظاهری جذاب‌تری می‌گیرد.

۵- انگور بلک سیدلس

انگور بلک سیدلس جزو انگورهایی است که بعد از برداشت به صورت طبیعی خشک و تبدیل به مویز می‌شوند. به دلیل داشتن طعم بسیار شیرین، این انگور بسیار پرطرفدار است و یک محصول غذایی خوشمزه و مغذی است.

۶- انگور کریمسون سیدلس

مویزی که از انگور کریمسون سیدلس تهیه می‌شود جزو مویزهای باکیفیت و مرغوب است. این انگور علاوه بر مناسب بودن برای درست کردن مویز، در بسیاری از خوراکی‌ها، دسرها و تنقلات هم مورد استفاده قرار میگیرد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لواشک انگور خانگی در فر

۷- انگور بلک ویلیام

انگور بلک ویلیام به نام موندرآپ هم شناخته میشود. رنگ این انگور قهوه‌ای تیره است و علاوه بر مویز، در تهیه غذاها و شیرینی‌ها هم استفاده میشود.

ویژگی‌های انگور مناسب برای تهیه مویز

تا اینجا راجع به ۷ مدل انگور مناسب برای تهیه مویز صحبت کردیم، اما به صورت کلی بهترین انگور برای تهیه مویز باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

انگور باید پوست نازک و نرم داشته باشد تا موقع مویز کردن به راحتی جدا شود.انگورهایی که شیرین‌تر هستند، پس از فرایند خشک شدن، طعم بهتری دارند.انگورهایی که آبدارتر هستند راحت‌تر خشک میشوند و کیفیت بالاتری دارند.انگورهایی که رنگ تیره مانند سیاه، قرمز و ارغوانی دارند، پس از خشک شدن رنگ بهتری دارند.

در این مقاله از مجله آشپزی تک فانسعی کردیم انواع و ویژگی‌های انگور مناسب مویز کردن را معرفی کنیم. شما میتوانید با توجه به این مطالب، انگور مناسب را مطابق با سلیقه خود انتخاب و مویز کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!