تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

به جای قرص‌های خواب‌آور این دو ماده غذایی را بخورید

احمد اسماعیل زاده، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، کم خوابی را با پیامدهای منفی بسیاری برای سلامت جسمی و روحی مرتبط دانست و افزود: در واقع کیفیت خواب یکی از مهمترین موارد تلقی می شود. مسائل بهداشت عمومی جهانی، بسیاری از مردم به دنبال درمان های خانگی ساده برای بهبود کیفیت خواب خود هستند.

به گزارش سلامت نیوز، وی ادامه داد: نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب از نسل های گذشته به عنوان راهی برای آرامش، رفع اضطراب و تسهیل خواب رایج بوده است.

مدیرکل بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تریپتوفان اسید آمینه ای است که در انواع غذاهای حاوی پروتئین وجود دارد و نقش مهمی در تولید ناقل عصبی به نام سروتونین دارد. سروتونین خلق و خو را بالا می برد، باعث آرامش می شود و به عنوان پیش ساز تولید هورمون ملاتونین عمل می کند.

دکتر اسماعیل زاده تصریح کرد: ملاتونین که به هورمون خواب معروف است توسط مغز ترشح می شود و به تنظیم ریتم شبانه روزی ما کمک می کند و بدن را برای ورود به چرخه خواب آماده می کند.

وی با بیان اینکه مصرف شیر و فرآورده های آن به طور کلی کیفیت خواب را بهبود می بخشد و بر سلامت جسمی و روحی تأثیر مثبت می گذارد، تصریح کرد: شیر و فرآورده های آن حاوی مقادیر قابل توجهی تریپتوفان هستند که در نهایت پیش ساز تولید ملاتونین است. .

مدیرکل بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت همچنین گفت: علاوه بر این آلفا لاکتالبومین موجود در شیر بیشترین میزان تریپتوفان را در بین پروتئین های غذایی مصرفی انسان دارد.

وی افزود: البته نکته مهم این است که وقتی غلظت گلوکز خون بالاست تریپتوفان بیشتری از سد خونی مغزی عبور کرده و خواب بهتری را به دنبال دارد، بنابراین بهتر است شیر ​​یا ماست را با کمی عسل میل کرد. یا ماست حاوی چند تکه میوه شیرین مانند خرما بخورید.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد: توصیه می شود به جای قرص های خواب آور که برای افراد بسیار مضر است یک لیوان تازه یا ماست مصرف شود و پس از مدتی مصرف آن قطع شود. آنها، بدون مصرف آنها به خواب نخواهید رفت. عادت کنید یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب، جدای از حفظ سلامتی خود، خوب بخوابید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!