تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

ترکیب بی نظیر رب گوجه‌فرنگی برای بهبود سوختگی‌ها و نکات مهم استفاده

برخی افراد مدعی هستند که استفاده از رب گوجه فرنگی می‌تواند به درمان و التیام سوختگی کمک کند. اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟ در این مقاله از بخش سبک زندگی در مجله اکالا می‌توانید با خواص رب گوجه فرنگی برای سوختگی و همچنین تاثیر آن آشنا شوید.

فواید رب گوجه فرنگی روی سوختگی

بهتر است بدانید برخلاف تصور عده زیادی از مردم، رب گوجه فرنگی فواید چندانی برای سوختگی ندارد و به هیچ عنوان نمی‌تواند به درمان کامل این مشکل کمک کند. تا کنون در هیچ مقاله علمی موثر بودن رب گوجه برای التیام سوختگی اثبات نشده است و از همین رو پزشکان به هیچ عنوان این روش را اصولی و درست تلقی نمی‌کنند.

اما به هر حال برخی شواهد نشان می‌دهد که استفاده از رب گوجه برای ترمیم پوست و همچنین بهبود سوختگی‌های کاملا سطحی تا حدی مفید است. در ادامه به مهم‌ترین خواص رب گوجه فرنگی برای سوختگی اشاره شده است.

۱- کاهش سوزش و قرمزی پوست

در برخی مواقع که سوختگی شما سطحی استفاده از رب گوجه می‌تواند تا حدی به کاهش قرمزی ناحیه آسیب دیده کمک کند. در واقع اگر مقداری رب گوجه طبیعی را روی ناحیه سوختگی سطحی که زخم آن باز نشده بمالید، اثرات سوختگی تا حدی بهبود پیدا می‌کند. البته این موضوع تنها به دلیل خنک کردن ناحیه سوخته شده ایجاد می‌شود و اثر دیگری ندارد.

بیشتر بخوانید: درمان زبان سوخته با غذای داغ

۲- نرم شدن پوست

رب گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C است و از همین رو قرار دادن آن روی سوختگی‌های سطحی موجب نرم شدن پوست می‌شود و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. ویتامین C برای ترمیم و بازسازی پوست مفید است و از پوسته پوسته شدن محل آسیب دیده جلوگیری می‌کند.

۳- افزایش سرعت بهبود

از آن جایی که رب گوجه طبیعی ویتامین‌ها و مواد مغذی فراوانی دارد، مصرف آن هم به صورت خوراکی و هم موضعی برای تسریع بهبود زخم مفید است و موجب می‌شود تا اثرات سوختگی سریع‌تر بهبود پیدا کند.

بیشتر بخوانید: روش‌های درمان و پیشگیری از آفتاب‌سوختگی

نکاتی که باید در مورد استفاده از رب گوجه روی سوختگی بدانید

به هیچ عنوان برای سوختگی‌های عمیق و زمانی که پوست دچار زخم یا تاول شده است، از رب گوجه استفاده نکنید.قبل از قرار دادن رب گوجه روی محل آسیب دیده، آن را در یخچال یا فریزر قرار دهید تا خنک شود.تاثیر رب گوجه بر درمان سوختگی شبیه به آب سرد است و از همین رو بهتر است به جای قرار دادن رب گوجه فرنگی روی محل سوخته شده، پوست را زیر آب سرد قرار دهید.در صورتی که کوچک‌ترین زخمی روی پوست شما ایجاد شود، قرار دادن رب گوجه موجب افزایش سوزش و درد در ناحیه آسیب دیده می‌شود.برای درمان سوختگی در خانه تنها از رب گوجه خانگی و سالم استفاده کنید.

در این مقاله به خواص رب گوجه فرنگی برای سوختگی و نکاتی مهم در مورد مصرف آن برای درمان سوختگی اشاره شد. اگر تجربه استفاده از رب گوجه برای بهبود سوختگی را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!