تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز آب بادمجان برای کنترل کلسترول بدن که باید به آن توجه کنید

شاید عجیب به نظر برسد، اما اگر از آب بادمجان در رژیم غذای روزانه خود استفاده کنید، کلسترول شما به سرعت کاهش پیدا می‌کند و سموم بدنتان راحت‌تر دفع می‌شود. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با خواص آب بادمجان برای کاهش کلسترول بدن آشنا شوید.

خواص آب بادمجان برای کاهش کلسترول بدن

خواص آب بادمجان برای کاهش کلسترول بدن به شرح زیر است:

آب بادمجان خاصیت ضد التهابی دارد و مصرف آن برای جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها مفید است.مصرف آب بادمجان خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد و مانع لخته شدن خون، افزایش کلسترول، سرطان و بیماری‌های قلبی می‌شود.این نوشیدنی سرشار از بتاکاروتن و آنتی اکسیدان‌های متنوع است و از سلول‌های بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.نوشیدن آب بادمجان چربی خون و کلسترول را کاهش می‌دهد و برای تصفیه خون و دفع توکسین‌ها بسیار مفید است.مطالعات نشان می‌دهد که آب بادمجان برای کاهش کلسترول مفید است و از تجمع چربی‌های دور شکم و چاقی نیز تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.مصرف آب بادمجان بدن را سم زدایی می‌کند و خاصیت سیر کنندگی دارد و بعد از مصرف این نوشیدنی برای مدت زمان بیشتری احساس سیری را تجربه می‌کند و راحت‌تر وزن کم می‌کنید. از همین رو به مرور کلسترول و چربی خون شما کاهش پیدا می‌کند.یکی دیگر از خواص آب بادمجان برای کاهش کلسترول بدن، قدرت بالای جذب چربی‌های روده است که مانع انباشتگی چربی و زیاد شدن کلسترول می‌شود.امروزه از عصاره بادمجان برای کاهش کلسترول و تهیه قرص‌های گیاهی استفاده می‌شود. این قرص هم در درمان کلسترول بالا و هم جلوگیری از افزایش کلسترول مفید است.

روش استفاده از آب بادمجان برای کاهش کلسترول

برای کاهش کلسترول با آب بادمجان تنها به ۱ عدد بادمجان، ۱ لیتر آب و یک عدد لیمو ترش تازه نیاز دارید. برای شروع باید بادمجان را بشویید و خوب تمیز کنید. بهتر است پوست بادمجان را با سرکه و جوش شیرین ضد عفونی کنید.

در ادامه آن را با پوست به صورت مکعبی خرد کنید. حالا تکه‌های بادمجان را در یک پارچ بریزید و بعد یک لیتر آب به آن اضافه کنید. آب یک عدد لیمو ترش را بگیرید و در پارچ بریزید. درب پارچ را روی آن قرار دهید و اجازه دهید این ترکیب برای ۱ شبانه روز در یخچال بماند تا عصاره بادمجان به طور کامل وارد آب شود.

صبح روز بعد می‌توانید این نوشیدنی را صاف کنید و بنوشید. برای سم زدایی بدن و کاهش کلسترول می‌توانید ۷ روز پشت سر هم از این نوشیدنی استفاده کنید. مصرف این نوشیدنی برای ۳ بار در هفته موجب کاهش اشتهای شما می‌شود.

در صورتی که یک لیوان آب بادمجان را قبل از هر وعده غذایی اصلی میل کنید، اشتهای شما کاهش پیدا می‌کند و راحت‌تر می‌توانید وزن خودتان را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: خواص آبغوره برای کبد چرب + روش مصرف

نکاتی که باید در مورد مصرف آب بادمجان برای کاهش کلسترول بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی در مورد مصرف آب بادمجان برای کاهش کلسترول اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه آب بادمجان تنها باید از عصاره بادمجان استفاده کنید، به هیچ عنوان بادمجان را آب نگیرید و مصرف نکنید زیرا این کار موجب بروز اسهال و استفراغ می‌شود.اگر برای اولین بار از آب بادمجان استفاده می‌کنید، حتما مقدار کمی از آن را بنوشید و در صورتی که بدن شما واکنش نشان نداد از آن به صورت روزانه استفاده کنید.بهتر است برای شروع درمان کاهش کلسترول با آب بادمجان از مقدار کمی از این نوشیدنی استفاده کنید.به هیچ عنوان در مصرف آب بادمجان زیاده روی نکنید، زیرا ممکن است به مشکلات گوارشی دچار شوید.

در این مقاله از مجله سبک زندگی تک فانبه مهم‌ترین خواص آب بادمجان برای کاهش کلسترول بدن اشاره شد. هر چند آب بادمجان فواید زیادی برای کاهش کلسترول دارد، اما در صورتی که کلسترول شما بالا است، حتما قبل از مصرف این نوشیدنی با پزشک مشورت کنید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!