تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز رنگارنگ کردن موهای خود با بهره گیری از پوست بادمجان + طریقه استفاده و نکات حیاتی

یکی از سالم‌ترین روش‌های رنگ کردن مو، استفاده از پوست بادمجان است. این رنگ مو بدون کوچک‌ترین آسیبی، ظاهری متفاوت به موهای شما می‌بخشد و جذابیت موهایتان را چند برابر می‌کند. اما چگونه با پوست بادمجان رنگ درست کنیم؟ در این مقاله از بخش سبک زندگی در مجله اکالا می‌توانید با روش تهیه رنگ مو با پوست بادمجان آشنا شوید.

روش استفاده از پوست بادمجان برای رنگ مو

اگر دوست دارید به روشی طبیعی و بدون آسیب رنگ موهایتان را تغییر دهید، می‌توانید از پوست بادمجان استفاده کنید. این روش بسیار کم هزینه است و به تقویت موها نیز کمک می‌کند. در ادامه می‌توانید با روش تهیه رنگ مو با پوست بادمجان آشنا شوید.

مرحله اول: پوست بادمجان را جدا کنید

برای رنگ کردن موها با پوست بادمجان، ابتدا باید بادمجان‌ها را بشویید و سپس پوست آن‌ها را به طور کامل جدا کنید. در این مرحله باید از بادمجان‌های تازه که پوست سالم و خوش رنگی دارند، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با این روش‌ها موهایتان را با پوست گردوی تازه رنگ کنید

مرحله دوم: پوست بادمجان را بجوشانید

برای خارج کردن رنگ پوست بادمجان باید پوست‌ها را در یک قابلمه بریزید و بعد مقداری آب جوش به ظرف اضافه کنید. مقدار آب جوش باید به اندازه‌ای باشد که سطح پوست‌ها را بپوشاند. در ادامه کمی روغن زیتون در ظرف بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا رنگ پوست بادمجان‌ها خارج شود. بعد از ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت شعله گاز را خاموش و چند ساعت صبر کنید تا این ترکیب کاملا سرد شود.

اضافه کردن روغن زیتون به این ترکیب موجب شفاف شدن رنگ و افزایش ترکیب پذیری آن می‌شود.

مرحله سوم: رنگ موی بادمجان را فیلتر کنید

بعد از این که رنگ پوست بادمجان به طور کامل خنک شد، می‌توانید آن را از صافی رد کنید و در یک شیشه یا ظرف مناسب بریزید.

بیشتر بخوانید: ترندهای رنگ مو تابستان که هر خانم جذابی باید امتحان کند

مرحله چهارم: موهایتان را رنگ کنید

برخلاف رنگ موهای شیمیایی رنگ موی با پوست بادمجان هیچ آسیبی به موها نمی‌رساند و برای تقویت موها نیز مفید است. بعد از آماده شدن رنگ مو می‌توانید آن را روی موهایتان قرار دهید و سپس موها را با کیسه پلاستیکی یا یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. بهتر است حدود ۳ تا ۵ ساعت صبر کنید تا رنگ بادمجان به موهای شما منتقل شود.

مرحله پنجم: موهایتان را بشویید

بعد از این که موهایتان رنگ گرفت، می‌توانید با آب موها را بشویید. برای جلوگیری از کم رنگ شدن رنگ مو در این مرحله نباید از شامپو استفاده کنید.

طرز تهیه رنگ مو با پودر پوست بادمجان

برای رنگ کردن موها با پوست بادمجان، می‌توانید پوست بادمجان را بشویید و سپس در آفتاب خشک کنید تا کاملا ترد شود و بعد آن را آسیاب کنید تا پودر شود. حالا می‌توانید پودر پوست بادمجان را با مقداری نرم کننده ترکیب کنید و این ترکیب را برای ۱۰ دقیقه با همزن دستی مخلوط کنید. در ادامه رنگ مو را روی موهایتان بزنید و حدود ۲ تا ۳ ساعت صبر کنید تا موها رنگ بگیرند. این رنگ مو جلوه‌ای بادمجانی و خوشرنگ به موها می‌بخشد.

نکات و فوت و فن‌های تهیه رنگ مو با پوست بادمجان

برای تهیه رنگ مو با پوست بادمجان می‌توانید از ترکیب رنگ بادمجان با پوست گردو یا مواد طبیعی دیگر نیز استفاده کنید.رنگ موی تهیه شده با پوست بادمجان به هیچ عنوان مشکلی در سلامت موها ایجاد نمی‌کند و استفاده از آن برای تقویت ریشه مو، رفع شوره و همچنین درمان شوره سر مفید است.اگر بعد از رنگ کردن موها با بادمجان دچار خارش شدید، بهتر است از این رنگ مو استفاده نکنید.استفاده از این رنگ مو روی موهای دکلره جذاب‌تر خواهد شد و روی موهای مشکی تنها جلوه ای بادمجونی به موهای شما می‌بخشد.برای تهیه رنگ مو با پوست بادمجان باید از بادمجان‌هایی که پوست تیره و خوش رنگی دارند، استفاده کنید.

در این مقاله به روش تهیه رنگ مو با پوست بادمجان اشاره شد. آن رنگ مو جلوه‌ای فوق العاده زیبا به موهای شما می‌بخشد و بدون کوچک‌ترین آسیبی رنگ موهایتان را تغییر می‌دهد. اگر تجربه استفاده از رنگ مو با پوست بادمجان را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!