تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رازهای 10 کافه سنتی در قلب تهران را کشف کنید!

یکی از بهترین تفریحات در ایام تعطیل این روزها، رفتن به کافه‌های سنتی است که فضایی نوستالژی و دلنشین دارند و شما را هم‌زمان از طبیعت و خوراکی‌های خوشمزه بهره‌مند می‌کنند. در این مقاله از مجله اکالا می‌خواهیم ۱۰ کافه سنتی تهران را به شما معرفی کنیم که برای تعطیلات می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

۱- کافه سنتی نان و نمک (فخر الملوک)

کافه سنتی فخرالملوک اولین پیشنهاد ما به شماست. عمارت این کافه با قدمتی بیشتر از ۱۲۰ سال، محیطی بسیار خاطره‌انگیز و دلنشین دارد که تزیینات سنتی و زیبای آن، لذت بودن در چنین فضایی را دوچندان کرده است. شما می‌توانید در این محیط زیبا انواع غذاها و نوشیدنی‌های سنتی و ایرانی را در این کافه نوش جان کنید.

اطلاعات تماس

شماره تماس: ۰۲۱۳۳۵۴۴۰۰۱

نشانی: تهران، خیابان امیرکبیر، خیابان جاویدی، پلاک ۱۱۴ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

۲- کافه تهرون

کسانی که اهل کافه رفتن باشند، حتما تا به حال از این کافه زیبا دیدن کرده‌اند. محل این کافه زیبا در گذشته در باغ نگارستان تهران بود، اما از مدتی پیش این کافه به خیابان ویلای تهران، نقل مکان کرده است. فضای سنتی و خاطره‌انگیز این کافه به همراه موسیقی سنتی که در فضا پخش می‌شود، برای همه سن و سال‌ها جذاب است و این مکان را تبدیل به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه کرده است.

اطلاعات تماس

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۷۳۱۴۶

نشانی: تهران، خیابان انقلاب، روبه‌روی استاد نجات‌اللهی (ویلا)، کوچۀ کندوان، نبش مهرانی، پلاک ۱۹

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

۳- کافه عالی‌قاپو

از اسم این کافه پیداست که با قرار است با چه فضایی روبه‌رو شوید. انواع غذاها و نوشیدنی‌های سنتی ایرانی در فضایی که یادآور قدمت و اصالت تاریخ ایران است، در این کافه منتظر شما هستند. طراحی داخلی این کافه، شبیه به دوران قاجار است و عمارت آن بیشتر از ۴۰ سال قدمت دارد.

اطلاعات تماس

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۷۸۷۲۰۲

نشانی: تهران، ونک، خیابان حقانی، خیابان گاندی جنوبی، بین کوچه‌های ۲۳ و ۲۵، پلاک ۵۵

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ شب

۴- کافه موزه مقدم

اگر تا به حال به باغ‌موزه مقدم نرفته‌اید، بدانید که یکی از زیباترین فضاهای داخل شهری تهران را از دست داده‌اید! باغ‌موزه مقدم یک فضای بسیار زیبا با طراحی بی‌نظیر دارد که منزل مسکونی خاندان احتساب‌الملک و مربوط به اواخر دوره قاجار است. در این باغ زیبا، کافه‌ای دنج وجود دارد که به کافه سبز نیز مشهور است و می تواند یک محل فوق العاده برای استراحت شما باشد.

شماره تماس: ۰۲۱۷۴۰۵۲۳۶۴

نشانی: تهران، خیابان امام خمینی، بعد از شیخ‌هادی، خانه‌موزه مقدم

ساعت کاری: از یکشنبه تا جمعه ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر

۵- کافه عمارت روشنان

این کافه در محله اندرزگو، در واقع یک مکان فرهنگی هنری است که علاوه بر غذای بدن، غذای روح و روان را نیز فراهم می‌کند. در این کافه کتاب‌های زیادی برای خواندن در انتظار شماست. منوی غذای این کافه صبحانه و انواع نوشیدنی است؛ اما برای مراسم‌های درخواستی شما، خدمات مختلفی برای شما فراهم می‌شود.

اطلاعات تماس

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۰۶۷۱۵

نشانی: تهران، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوریساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب

۶- کافه ققنوس

کافه کتاب ققنوس با فضایی دنج و راحت، می‌تواند بستری برای آرامش شما در میان سرعت سرسام‌آور زندگی در تهران باشد. در این کافه کتاب‌های زیادی برای خواندن و البته خریداری پیدا خواهید کرد. یکی از بهترین گزینه‌ها برای قرارهای دوستانه کافه ققنوس است.

اطلاعات تماس

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۴۰۳۳۸۶

نشانی: تهران، خیابان وصال شیرازی، پلاک ۴۲

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۰ شب

۷- کافه سنتی آذری

اگر از طرفداران دیزی سنگی هستید، لازم است که برای یکبار به کافه سنتی آذری سری بزنید. فضای این کافه کاملا سنتی است و از ظروف گرفته، تا لباس کارکنان و تزیینات روی دیوار، همه یادآور همین سنتی بودن فضا هستند. نمونه اینها، سماورهای بزرگ برنجی برای صرف چای است.

اطلاعات تماس

شماره تماس: ۰۲۱۵۵۳۹۰۷۱۰

نشانی: میدان راه‌آهن – ابتدای خیابان ولی‌عصر – روبروی شهرداری ناحیۀ ۴- پلاک ۳۰

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب

۸- کافه نیکو

این کافه که بنای آن برنده جایزه ملی معماری را با رتبه اول در سال ۱۴۰۰ بوده است، کافه‌ای بسیار زیبا و دنج و آرامش‌بخش است که هم در داخل عمارت و هم در فضای روباز حیاط، آماده خدمت به شماست. بازدید و نشستن در این خانه قدیمی، احساسات خاطره‌انگیز زیادی را زنده خواهد کرد.

اطلاعات تماس

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۱۵۸۲۴

نشانی: تهران، ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، خیابان ایرانشهر، بن‌بست نیکوشهر

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب

۹- کافه ایوان

این کافه دنج و زیبا، در میان یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های مرکز تهران، قرار دارد. در خیابان منوچهری، می‌توانید این کافه را پیدا کنید که فضایی بسیار آرام و راحت دارد. در این کافه هم غذاهای ایرانی و هم غذاهای فرنگی و انواع نوشیدنی‌ها سرو می‌شود.

اطلاعات تماس

شماره تماس: ۰۲۱۳۳۵۳۲۲۷۶

نشانی: تهران، منوچهری، پاساژ مرجان، طبقۀ همکف

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹:۳۰ شب

۱۰- کافه چای بار

و در آخر می‌رسیم به یک کافه زیبا و آرام در شمال تهران با یک عمارت از دوره قاجار و منوی صبحانه و انواع نوشیدنی‌ها. نکته منحصربه‌فرد این کافه، بودن در دل باغی بزرگ و در میانه همهمه ساختمان‌های بلند و ماشین‌های خیابان است که لحظاتی پر از حس ناب بودن در دل طبیعت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اطلاعات تماس

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۰۶۷۱۵

نشانی: تهران، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوری

ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب

 

آنچه در مجله اکالا خواندید ۱۰ نمونه از کافه‌های سنتی تهران بود که فضای تاریخی و طبیعی آنها برای شما آرامش‌بخش و لذت‌بخش خواهد بود. در میان هیاهوی شهرهای بزرگ، کافه‌های سنتی این‌چنینی، فرصتی برای آشتی با طبیعت و یک نفس راحت و تازه کشیدن هستند.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!