تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راهنمای شستن کفش در ماشین لباسشویی: نکات حیاتی برای نگهداری بهتر شوتای شما

یکی از راحت‌ترین روش‌های تمیز کردن و شستن کفش، استفاده از ماشین لباسشویی است. رعایت برخی نکات ساده در زمان شستشوی کفش به حفظ سلامت ماشین ظرفشویی و جلوگیری از آسیب به ماشین و کفش شما جلوگیری می‌کند. در این مقاله از بخش سبک زندگی در مجله اکالا می‌توانید با نحوه صحیح شستن کفش در ماشین لباسشویی آشنا شوید.

چطور کفش را در ماشین لباسشویی بشوییم؟

شستشوی کفش در ماشین لباسشویی، ساده‌ترین روش برای تمیز کردن آن است که در کمترین زمان آلودگی‌ها و بوی بد کفش را از بین می‌برد و موجب می‌شود تا ظاهر کفش شما کاملا تمیز شود. در ادامه این بخش می‌توانید با نحوه صحیح شستن کفش در ماشین لباسشویی آشنا شوید.

مرحله اول: جنس کفش را بررسی کنید

برای شروع باید جنس کفش را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که شستن کفش با ماشین لباسشویی مشکلی در آن ایجاد نمی‌کند. معمولا کفش‌هایی که جنس آن‌ها پارچه‌ای یا کتان است، برای شستن در ماشین مناسب هستند. بهتر است کفش‌هایی که جنس آن‌ها چرم طبیعی یا مصنوعی است یا حساس هستند را در ماشین لباسشویی نیندازید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای ساده برای تمیز کردن کفش‌ چرم

مرحله دوم: گل و لای اضافه کفش را تمیز کنید

بعد از بررسی جنس کفش باید گل و لای سطح و قسمت زیرین کفش را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. می‌توانید برای تمیز کردن کفش از یک برس، مسواک یا یک پارچه استفاده کنید. حتما قسمت کف کفش را کاملا تمیز کنید تا گل و لای وارد ماشین لباسشویی نشود. در ادامه کف کفش را با یک پارچه یا حوله قدیمی پاک کنید تا کثیفی‌ها به طور کامل تمیز شوند.

مرحله سوم: کفش را داخل کیسه مشبک قرار دهید

در این مرحله باید کفش را داخل یک کیسه مشبک قرار دهید و درب آن را محکم ببندید. این کار از آسیب به دستگاه در زمان شستشوی کفش جلوگیری می‌کند.

مرحله چهارم: کفش را در ماشین لباسشویی بشویید

برای شستن کفش در ماشین لباسشویی باید آن را داخل ماشین قرار دهید. مقداری مایع شوینده در ماشین بریزید و سپس درجه ماشین را روی حدود ۳۰ درجه و دور چرخش پایین تنظیم کنید. گرم بودن دمای آب در زمان شستن کفش موجب باز شدن چسب‌های آن می‌شود و به آن آسیب وارد می‌کند. اجازه دهید کفش شما با حرارت ملایم و به آرامی شسته شود.

بیشتر بخوانید: ترفندهای تمیز کردن کفش سفید

مرحله پنجم: کفش‌ها را خشک کنید

بعد از شستشوی کفش باید آن را در داخل ماشین و سپس از داخل کیف مشبک خارج کنید. حالا داخل کفش را کمی باز کنید و آن را در بیرون از خانه و جایی که تبادل هوای خوبی دارد قرار دهید. اگر به آفتاب دسترسی دارید، می‌توانید کفش‌ها را در برابر نور آفتاب قرار دهید.

معمولا خشک شدن کفش بعد از شستشو از چند ساعت تا چند روز طول می‌کشد. به خاطر داشته باشید تا زمانی که کفش‌ها به طور کامل خشک نشده‌اند، نباید آن‌ها را بپوشید.

نکاتی که باید در مورد شستن کفش در ماشین لباسشویی بدانید

برای شستن کفش در ماشین لباسشویی بهتر است از مایع لباسشویی استفاده کنید.پودر ماشین لباسشویی به هیچ عنوان برای شستشوی کفش مناسب نیست و موجب آسیب به آن می‌شود.برای از بین بردن بوی بد کفش می‌توانید قبل از شستشو مقداری جوش شیرین داخل آن بپاشید.کفش‌هایی که جنس آن‌ها چرم، جیر، لاستیک و وینیل است نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند.اگر روی کفش شما پولک دوزی یا منجوق دوزی وجود دارد، بهتر است آن را در ماشین لباسشویی نشویید.قبل از شستشوی کفش در ماشین لباسشویی بهتر است بند کفش را به طور کامل باز کنید و آن را به صورت جداگانه و همراه با آب و صابون بشویید تا تمیز شود.بهتر است کفی‌های داخل کفش را قبل از شستشو جدا کنید و به صورت جداگانه ب آب و صابون بشویید تا تمیز شوند. برای از بین بردن بوی کفی کفش می‌توانید مقداری جوش شیرین روی آن‌ها بریزید.برای این که کفش در زمان شستشو به دیواره ماشین برخورد نکند، حتما آن را داخل کیسه مشبک قرار دهید و بعد بشویید.به منظور جلوگیری از بد فرم شدن کفش بهتر است بعد از شستشوی داخل کفش را با پارچه یا روزنامه پر کنید.به هیچ عنوان برای شستشوی کفش در ماشین از دمای بیشتر از ۳۰ درجه یا آب داغ استفاده نکنید.

در این مقاله به نحوه صحیح شستن کفش در ماشین لباسشویی و نکات مهمی که باید در زمان شستشو و بعد از آن رعایت کنید اشاره شد. اگر تجربه این کار را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!