تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رسیدن به خنکای خوراکی: راهنمای تهیه کوکتل میوه‌های تابستانی در روزهای گرم

کوکتل میوه یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌ها است که اگر برای تهیه آن از میوه‌های تابستانی استفاده کنید، ظاهر و طعم جذاب‌تری خواهد داشت. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با روش طرز تهیه کوکتل میوه‌های تابستانی به صورت ترکیبی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کوکتل میوه‌های تابستانی

مواد لازم برای تهیه کوکتل میوه‌های تابستانی به شرح زیر است:

عسل۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دارآب لیمو ترش تازه۵ قاشق غذاخوریپوست لیموی رنده شده۲ قاشق چای‌خوریتوت فرنگی، آناناس، موز، سیب، هلو، شلیل، آلو یا هر میوه دلخواه۳۰۰ گرمآب پرتقال تازهبه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه کوکتل میوه‌های تابستانی

آماده کردن این کوکتل حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. بعد از آماده شدن کوکتل بهتر است آن را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. در ادامه این بخش می‌توانید با روش درست کردن کوکتل با میوه‌های مختلف تابستانی آشنا شوید.

مرحله اول: میوه‌ها بشویید و خرد کنید

برای شروع باید همه میوه‌ها را بشویید و در صورت نیاز پوست آن‌ها را جدا کنید. سپس میوه‌ها را به اندازه دلخواه خرد کنید. برای تهیه این کوکتل می‌توانید میوه‌ها به صورت ریز یا درشت خرد کنید.

مرحله دوم: سس کوکتل را آماده کنید

بعد از خرد کردن میوه‌ها باید آن‌ها را در یک کاسه بزرگ بریزید. سپس در یک کاسه دیگر مقداری عسل و آب لیمو ترش را با پوست لیموی رنده شده ترکیب کنید.

برای تهیه این سس باید تنها قسمت رنگی پوست لیمو را رنده کنید تا طعم سس تلخ نشود. مواد سس را به خوبی ترکیب کنید تا کاملا یکدست شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکتل توت فرنگی

مرحله سوم: کوکتل را آماده کنید

بعد از آماده کردن سس، می‌توانید آن را به میوه‌های خرد شده اضافه کنید. در ادامه آب پرتقال را نیز به مواد اضافه کنید. مواد را به آرامی هم بزنید تا سس به طور کامل با میوه‌ها ترکیب شود.

حالا می‌توانید کوکتل میوه را در ظرف مناسب بریزید و آن را برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. کوکتل میوه شما آماده است و می‌توانید از طعم آن لذت ببرید.

نکات و فوت و فن‌های تهیه کوکتل میوه‌های تابستانی

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه کوکتل میوه‌های تابستانی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه این کوکتل می‌توانید بنا به سلیقه خودتان از مقدار عسل بیشتر یا کمتری استفاده کنید.برای تهیه کوکتل میوه می‌توانید میوه‌ها را به صورت نگینی یا خلالی خرد کنید.بعد از آماده کردن این کوکتل حتما آن را برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا سس به خورد مواد برود.برای تهیه این کوکتل می‌توانید از بادام و گردوی خرد شده نیز استفاده کنید.در برخی رسپی‌ها برای تهیه این کوکتل میوه‌های خرد شده را همراه با سس در مخلوط کن می‌ریزند و به صورت میکس شده سرو می‌کنند.برای تهیه سس کوکتل می‌توانید به جای ترکیب عسل و آبلیمو می‌توانید از شهد شکر همراه با مقداری آبلیمو و ریحان استفاده کنید. در این روش باید ترکیب آب و شکر را روی حرارت بجوشانید و سپس مقداری آب لیمو ترش تازه و ریحان خرد شده به آن اضافه کنید.به منظور تهیه این کوکتل بهتر است از میوه‌های تازه استفاده کنید. اما اگر به میوه تازه دسترسی ندارید، می توانید از میوه‌های منجمد شده نیز استفاده کنید.برای شیرین کردن این کوکتل می‌توانید به جای عسل از استویا و شیره افرا استفاده کنید.برای تهیه کوکتل میوه سعی کنید از میوه‌هایی که رسیده اما کمی سفت هستند استفاده کنید. میوه‌هایی که بیش از حد رسیده و نرم هستند، برای تهیه کوکتل مناسب نیستند.به منظور تهیه این کوکتل نباید از آب پرتقال به مقدار زیاد استفاده کنید، زیرا کوکتل شما بیش از حد شل می‌شود.اضافه کردن آب پرتقال به این کوکتل اختیاری است و می‌توانید آن را به طور کامل حذف کنید یا از آب میوه دیگی برای مزه دار کردن آن استفاده کنید.هر ۱۰۰ گرم کوکتل میوه تابستانی حاوی ۴۶ کالری است و می‌توانید از آن به عنوان میان وعده یا برای پذیرایی از مهمان‌ها استفاده کنید.در طرز تهیه کوکتل با آب گازدار می‌توانید به جای آب میوه از مقداری آب گازدار استفاده کنید.

در این مقاله از مجله آشپزی تک فانبه روش تهیه کوکتل میوه‌های تابستانی و فوت و فن‌های تهیه این دسر اشاره شد. اگر تجربه درست کردن این کوکتل را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!