تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

شگفتی‌های پسته خام برای کنترل فشار خون: حقیقتی شگفت‌انگیز

پسته خام به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه می‌تواند به تنظیم فشار خون کمک کند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف منظم پسته خام می‌تواند به تنظیم فشار خون کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. در این بخش از مجله اکالا با ما همراه باشید تا خواص پسته خام برای فشار خون را بررسی کنیم.

چرا پسته خام بهترین تنظیم‌ کننده فشارخون است؟

مطالعات متعددی نشان داده‌اند که پسته خام بدون هیچ افزودنی نسبت به سایر آجیل‌ها تاثیر بیشتری در کاهش فشار خون دارد. برخی از دلایلی پسته را بهترین تنظیم کننده خون تبدیل می‌کند عبارتند از:

۱- کاهش کلسترول بد

پسته خام با کاهش کلسترول بد خون می‌تواند به تنظیم فشارخون کمک کند. با توجه به اینکه چربی‌های موجود در پسته عمدتا از نوع غیر اشباع هستند و به جای مسدود کردن رگ‌ها به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) کمک می‌کنند. این موضوع موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز می‌شود.

۲- افزایش قابلیت ارتجاعی رگ‌ها

پسته سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و E است که به رگ‌های خونی کمک می‌کنند تا انعطاف‌پذیری خود را حفظ کنند. وقتی رگ‌ها انعطاف‌پذیر باشند، فشار خون به طور طبیعی تنظیم می‌شود.

همچنین، پسته سرشار از منیزیم است که سلامت قلب را افزایش می‌دهد. منیزیم می‌تواند به گشاد شدن رگ‌ها و بهبود گردش خون کمک کند.

بیشتر بخوانید: فواید و مضرات فلفل قرمز برای فشار خون

۳- کاهش فشار خون با ال‌ارژنین

ال‌ارژنین موجود در پسته به طور طبیعی فشار خون را کاهش می‌دهد و از بروز مشکلات قلبی پیشگیری می‌کند. ال‌ارژنین در بدن به نیتریک اکسید تبدیل می‌شود که باعث گشاد شدن رگ‌ها می‌شود.

این عمل به بهبود جریان خون و کاهش فشار خون کمک می‌کند. همچنین، این ماده مغذی همچنین خاصیت ضدالتهابی دارد و به کاهش التهاب در رگ‌ها کمک می‌کند.

۴- کاهش جذب کربوهیدرات

پسته خام می‌تواند به کاهش جذب کربوهیدرات کمک کند که این امر نیز در کنترل قند خون و در نتیجه کاهش فشار خون موثر است.

بیشتر بخوانید: خواص گوجه فرنگی پخته؛ سپر دفاعی بدن در برابر بیماری‌ها

برای تنظیم فشار خون چقدر پسته خام مصرف کنیم؟

برای تنظیم فشار خون باید حتما از پسته خام که هیچ افزودنی ندارد، استفاده کنید. خوردن یک مشت پسته (حدود ۳۰ گرم) به صورت روزانه برای تنظیم فشارخون کافی است. بهتر است که به بهترین زمان خوردن پسته نیز توجه داشته باشید تا از تمام خواص آن بهره‌مند شوید.

در این بخش از مجله سبک زندگی تک فانبه بررسی خواص پسته خام برای فشارخون پرداختیم. اگر مشکل فشار خون دارید بهتر است قبل از مصرف پسته خام با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که پسته خام به عنوان یک مکمل سالم می‌تواند به تنظیم فشار خون کمک کند و نمی‌تواند جایگزینی برای داروهای تنظیم فشارخون باشد.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!