تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

طرز تهیه غذای جوجه زنجبیلی؛ سریع، ساده و لذتبخش

آیا از خوردن غذاهای تکراری خسته شده‌اید و به دنبال تنوع در وعده‌های غذایی خود هستید؟ پیشنهاد می‌کنیم خوراک جوجه‌ زنجبیلی را امتحان کنید. این غذا علاوه بر خوشمزه بودن، خیلی زود آماده می‌شود و برای مواقعی که وقت زیادی برای آشپزی ندارید، بسیار مناسب است. در این مقاله از مجله اکالا، دو روش ساده و سریع برای تهیه خوراک جوجه زنجبیلی را به شما آموزش خواهیم داد.

روش اول تهیه خوراک جوجه زنجبیلی

روش اول تهیه خوراک جوجه زنجبیلی به شرح زیر است:

مواد لازم جهت تهیه خوراک جوجه زنجبیلی برای ۴ الی ۶ نفر

برای تهیه خوراک جوجه زنجبیلی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

سیر ۳ حبهزنجبیل ۱ قاشق چای‌خوریآبلیمو تازه ۶ تا ۸ قاشق غذاخوریزیره ۷ قاشق غذاخوریتخم گشنیز ۱ قاشق غذاخوریفیله جوجه ۱ کیلو‌گرمفلفل سیاه به مقدار لازمنمک به مقدار لازمروغن زیتون به مقدار لازمروغنبه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه خوراک جوجه زنجبیلی

برای تهیه یک خوراک جوجه زنجبیلی لذیذ و خوش‌طعم، مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: خرد کردن فیله جوجه

برای تهیه خوراک جوجه زنجبیلی، ابتدا باید فیله مرغ را شسته و به اندازه‌های متوسط خرد کنید.

مرحله دوم: طعم‌دار کردن فیله

برای مزه دار کردن فیله‌ها، ابتدا سه حبه سیر را ریز خرد کرده یا رنده کنید. سپس، سیر خرد شده را به همراه زنجبیل، آبلیمو تازه، روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، زیره و تخم گشنیز در یک کاسه ریخته و هم بزنید.

در ادامه، تکه‌های جوجه را درون کاسه ریخته و خوب با دست هم بزنید تا تمام فیله‌ها به مواد درون کاسه آغشته شوند. در نهایت، کاسه را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا طعم‌ها به خوبی به خورد فیله بروند و فیله طعم‌دار شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه جوجه‌ چینی پفکی خوشمزه؛ به سبک رستورانی

مرحله سوم: سرخ کردن فیله

پس از اینکه جوجه‌ها طعم‌دار شدند، درون یک تابه روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس، فیله‌ها را درون تابه ریخته و تفت دهید تا کاملا سرخ و مغز پخت شوند.

مرحله چهارم: سرو کردن خوراک جوجه زنجبیلی

وقتی فیله‌ها خوب سرخ شدند و عطر ادویه‌ها آزاد شد، شعله را خاموش کنید. خوراک جوجه زنجبیلی خوشمزه شما آماده سرو است. پیشنهاد می‌کنیم این خوراک لذیذ را تا زمانی که داغ است میل کنید. نوش جانتان!

روش دوم تهیه خوراک جوجه زنجبیلی

اگر عاشق طعم فلفل دلمه‌ای و پیازچه در غذا هستید، حتما خوراک جوجه زنجبیلی را به روش زیر تهیه کنید:

مواد لازم جهت تهیه خوراک جوجه زنجبیلی برای ۲ نفر

مواد اولیه برای تهیه خوراک جوجه زنجبیلی عبارتند از:

فیله یا سینه مرغ به مقدار دلخواهفلفل دلمه‌ای به مقدار دلخواهپیاز ۱ عدد کوچکپیازچه ۲ الی ۳ عددزنجبیل تازه رنده شده ۱ قاشق غذاخوریروغن مایع ۲ قاشق غذاخورینمک به مقدار دلخواهفلفل سیاه به مقدار دلخواهزردچوبه به مقدار دلخواهروغن برای سرخ کردن فیله مرغ به مقدار کم

مراحل تهیه خوراک جوجه زنجبیلی

در ادامه، مراحل تهیه خوراک جوجه زنجبیلی را به صورت گام به گام توضیح می‌دهیم.

مرحله اول: خرد کردن فیله مرغ

برای تهیه خوراک مرغ زنجبیلی، ابتدا فیله یا سینه مرغ را به صورت نواری و با اندازه‌های دلخواه خرد کنید. در صورت تمایل می‌توانید فیله‌ها را به صورت مکعب‌های متوسط نیز برش دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای خوشمزه؛ به روش رستورانی

مرحله دوم: طعم‌دار کردن فیله مرغ

۱ عدد پیاز را شسته، پوست گرفته و به صورت خلالی خرد کنید. فلفل دلمه‌ای‌ و پیازچه‌ها را نیز شسته و به صورت ریز خرد کنید. سپس، پیاز خرد شده، نمک، فلفل، زردچوبه و زنجبیل را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. فیله‌های مرغ را به مخلوط ادویه‌ها اضافه کرده و خوب ماساژ دهید.

در نهایت، فلفل دلمه‌ای و پیازچه خرد شده را به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن به مواد اضافه کرده و مجددا هم بزنید. کاسه را به مدت حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید تا فیله‌های مرغ طعم‌دار شوند.

مرحله سوم: سرخ کردن فیله‌ها

پس از یک ساعت، فیله‌ها را از یخچال خارج کنید. کف یک تابه تفلون یا گریل را با مقدار کمی روغن چرب کرده و روی شعله قرار دهید تا تابه داغ شود. سپس، فیله‌ها را درون تابه قرار دهید و درب تابه را ببندید تا فیله‌ها بپزند و طلایی شوند.

مرحله چهارم: سرو کردن خوراک جوجه زنجبیلی

پس از اینکه فیله‌ها طلایی شدند، آماده سرو هستند. می‌توانید این غذای خوشمزه را هم با نان و هم با برنج میل کنید. نوش جانتان!

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، دو روش ساده برای تهیه خوراک جوجه زنجبیلی را به شما آموزش دادیم. همانطور که مشاهده کردید، این غذا به مواد اولیه زیادی نیاز ندارد و در کمترین زمان ممکن آماده می‌شود. پس اگر می‌خواهید یک غذای سه سوته و در عین حال خوشمزه درست کنید، خوراک جوجه زنجبیلی بهترین انتخاب است.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!