تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه غذای خوشمزه‌ای برای ناهار امروز بپزم؟ (سه‌شنبه 13 شهریور)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورش گردو

خورش گردو یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای اصیل ایرانی است که برخلاف شباهت‌هایی که با خورش فسنجان دارد، به روش متفاوتی آماده می‌شود. خورش گردو معمولا در شهرهای مختلف با ترکیبات متفاوتی طبخ می‌شود.

مراحل تهیه خورش گردو

مراحل تهیه خورش گردو به شرح زیر است:

برای شروع باید گوشت را بشویید و روی تخته گوشتی قرار دهید. سپس آن را به صورت خورشتی و به تکه‌هایی در اندازه متوسط خرد کنید.پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید. می‌توانید برای تهیه این خورش پیاز را رنده کنید.در این مرحله باید مغز گردوها را پاک کنید و تکه‌های سیاه و خراب آن‌ها را جدا کنید. سپس گردوها را در آسیاب بریزید و خوب میکس کنید. اگر به آسیاب دسترسی ندارید می‌توانید گردوها را رنده کنید.مقداری روغن در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. زمانی که روغن داغ شد، پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید. پیازها را برای چند دقیقه تفت دهید تا سبک شوند. سپس می‌توانید کمی زردچوبه به پیاز اضافه کنید.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و اصیل روی لینک طرز تهیه خورش گردو کلیک کنید.

۲- پسته پلو با مرغ خامه‌ای

به دنبال یک غذای مجلسی و خوشمزه برای پذیرایی از مهمانان‌تان هستید؟ پسته پلو با مرغ خامه‌ای، انتخابی عالی برای شماست. این غذا یک تجربه بی‌نظیر از طعم و عطر را برایتان به ارمغان می‌آورد.

مراحل تهیه پسته پلو با مرغ خامه‌ای

مراحل تهیه پسته پلو با مرغ خامه‌ای به شرح زیر است:

برنج را از چند ساعت قبل از شروع پخت بشویید و با مقداری آب خیس کنید. مغز پسته را درون تابه مناسبی بریزید و بدون روغن چند دقیقه‌ای تفت دهید تا کمی رنگشان تغییر کند.سینه مرغ را بشویید و گوشت آن را به تکه‌های کوچک برش بزنید و در تابه با کمی روغن تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند.پیاز را نیز پس از شستن و پوست گرفتن نگینی خرد کنید. پیاز نگینی خرد شده را به مرغ اضافه کرده و تفت دهید تا طلایی و سبک شود.درون تابه‌ای آرد را بریزید و کره را به آن اضافه کنید. چند دقیقه‌ای تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس خامه، زعفران دم کرده، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا سس یکدست شود. مقدار خامه را می‌توانید بر اساس ذائقه خود کم یا زیاد کنید.

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و خاص روی لینک طرز تهیه پسته پلو با مرغ خامه‌ای کلیک کنید.

۳- کته لاپلو گنگ

کته لاپلو گنگ، ترکیبی است از سنت و مدرنیته که می‌تواند هر ذائقه‌ای را فتح کند. این غذا یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با ترکیبی از برنج و گوشت چرخ‌کرده تهیه می‌شود. علاوه بر طعم بی‌نظیر و ظاهر زیبایی که دارد برای مهمانی‌ها و مناسبت‌های خاص بسیار مناسب است.

مراحل تهیه کته لاپلو گنگ

مراحل تهیه کته لاپلو گنگ به شرح زیر است:

سیب زمینی را بشویید و در صورت تمایل پوست بگیرید. سیب زمینی را با کمک چاقو به خلال‌های درشت و یکسانی تقسیم کنید. سیب‌زمینی‌های خلال شده را درون ظرف آب بریزید و کنار گذارید.برنج را از شب قبل خیس کنید و چندین بار آب آن را عوض کنید تا نشاسته اضافی آن گرفته شود. برنج خیس خورده را آبکش کنید و در قابلمه مناسب بریزید. مقداری آب جوشیده، نمک و روغن به برنج اضافه کنید و اجازه دهید تا برنج به جوش آید و نیمه پخته شود. آب برنج که کاملا تبخیر شد حرارت را خاموش کنید و به سراغ مرحله بعد روید. توجه داشته باشید برای اینکه برنج شما شفته نشود، باید به مقدار کافی آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا آب آن کاملا کشیده شود. پیاز را بشویید و پوست بگیرید. با کمک چاقو پیاز را نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و پیاز را به تابه اضافه کنید. چند دقیقه‌ای تفت دهید تا پیازها طلایی و سبک شوند.

برای ادامه رسپی این غذای جدید و خاص روی لینک طرز تهیه کته لاپلو گنگ کلیک کنید.

۴- لیمو پلو

لیمو پلو یکی از غذاهای محبوب ایرانی است که با ترکیب برنج، لیمو و دیگر مواد خوشمزه تهیه می‌شود. طعم ترش و دلپذیر لیمو در کنار عطر برنج، این غذا را به یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی تبدیل کرده است.

مراحل تهیه لیمو پلو

مراحل تهیه لیمو پلو به شرح زیر است:

نخود را از شب قبل خیس کنید. برنج را بشویید و به مدت ۲ ساعت خیس کنید. پیاز و هویج را بشویید، پوست بگیرید و آن‌ها را نگینی خرد کنید. کشمش را بشویید و کنار بگذارید. لیموها را بشویید و پوست یکی از آن‌ها را رنده کنید. سپس آب لیموها را بگیرید.نخود خیس خورده را با مقداری آب در قابلمه‌ای جداگانه بپزید تا نرم شود. در یک تابه روغن بریزید و پیاز را تفت دهید تا طلایی شود. سپس زردچوبه، کشمش و هویج را اضافه کرده و با حرارت کم تفت دهید تا رنگ مواد یکدست شود. در نهایت نخود پخته شده را به مواد اضافه کنید و تفت دهید.برنج خیس خورده را آبکش کنید. در قابلمه مناسب، روغن بریزید و ته دیگ دلخواه (مانند سیب زمینی، نان یا سیب) را کف قابلمه قرار دهید. سپس یک لایه برنج، یک لایه مواد تفت داده شده و به همین ترتیب تا تمام شدن مواد ادامه دهید.

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و خوش‌عطر روی لینک طرز تهیه لیمو پلو کلیک کنید.

۵- کوکو بادمجان با بادمجان کبابی

کوکو بادمجان یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار ایرانی است که با روش‌های مختلفی طبخ می‌شود و طعم بسیار لذیذی دارد.

مراحل تهیه کوکو بادمجان با بادمجان کبابی

مراحل تهیه کوکو بادمجان با بادمجان کبابی به شرح زیر است:

برای تهیه این غذای نونی بدون گوشت، بادمجان‌ها را بشویید و با پوست کباب کنید تا نرم شوند. کباب کردن بادمجان با پوست باعث می‌شود که طعم آن بهتر شود و کوکوها خوشمزه‌تر شوند. پس از کباب کردن پوست آنها را بکنید و گوشت آن را با چنگال له کنید. بادمجان‌های له شده را بین دو لایه دستمال کاغذی قرار دهید و خوب فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. آب اضافی باعث می‌شود کوکو شل شود و ترد نشود.پیاز و سیر را رنده کرده و در روغن کمی تفت دهید تا طلایی رنگ شود.بادمجان له شده، پیاز و سیر تفت داده شده، تخم مرغ، سبزی‌های معطر خرد شده، آرد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید تا یک مایه یک دست به دست آید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و سریع روی لینک طرز تهیه کوکو بادمجان با بادمجان کبابی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!