تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه فاصله‌ سنی ایده‌آل برای ازدواج؟

وقتی شخصی را ملاقات می‌کنید تا برای ازدواج باهم آشنا شوید، احتمالاً جزئیات کوچکی مانند ارزش‌ها، جذابیت‌ها، شخصیت و سرگرمی‌ها را ارزیابی می‌کنید تا تعیین کنید که آیا شما و علایق آن فرد با هم سازگار هستند یا خیر. اما یک عامل وجود دارد که ممکن است آن را در نظر نگرفته باشید که ارزش کمی فکر کردن را دارد: فاصله سنی شما. درست است که اختلاف سنی ۱۰ سال یا بیشتر می‌تواند شانس شما را برای داشتن مشکلات زناشویی افزایش می‌دهد، اما آیا فاصله سنی ایده آلی وجود دارد که موفقیت یک ازدواج را تضمین کند؟ در این مقاله از مجله اُکالا می‌خواهیم به جواب این سوال بپردازیم.

فاصله سنی ایده آل برای روابط

هیچ دستور العمل دقیقی برای یک رابطه موفق وجود ندارد، و بهترین چیزها در زندگی بدون اندکی تلاش به دست نمی‌آیند. عشق نیز از این قاعده مستثنی نیست. یک ازدواج شاد و سالم که طرفین در آن به هم احترام بگذارند و از زندگی مشترک راضی باشند، به عوامل زیادی بستگی دارد که موفقیت طولانی مدت زندگی را به ارمغان می‌آورد.

به همین دلیل است که ما این راهنمای ساده را گردآوری کرده‌ایم تا فاصله سنی ایده آل را برای کسانی که در حال قرار گذاشتن و جستجوی یک رابطه طولانی مدت هستند توضیح دهیم و همچنین به اشتراک بگذاریم که چرا نباید اجازه دهید این موضوع شما را بترساند. ادامه مطلب را بخوانید.

بر اساس مطالعه‌ای در مجله اقتصاد جمعیت، رضایت زناشویی در زوج‌هایی با اختلاف سنی بیشتر در مقایسه با آن‌هایی در سن‌های نزدیک به هم هستند، به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. به طور خاص، زوج‌هایی با فاصله سنی صفر تا سه سال رضایت بیشتری نسبت به زوج‌های با فاصله چهار تا شش سال دارند. به همین ترتیب، زوج‌هایی با فاصله ۴ تا ۶ سال رضایت بیشتری نسبت به زوج‌هایی با فاصله ۷ سال بیشتر نشان دادند.

به طور کلی با افزایش اختلاف سنی، رضایت زناشویی کاهش یافت. یک نظریه، که با شواهد ارائه شده در این مطالعه پشتیبانی می‌شود، این است که زوج‌های با سنین متفاوت نسبت به شوک‌های منفی در رابطه، از جمله مشکلات اقتصادی و بیماری، کمتر انعطاف‌پذیر هستند. اگرچه به طور خاص برای تایید چنین نظریه‌ای آزمایشی انجام نشده است، اما سایر عوامل مرتبط با چرخه زندگی، از جمله کودکان و بازنشستگی، ذکر شدند.

همچنین شایان ذکر است که به‌طور میانگین، هم مردان و هم زنان در ازدواج با شرکای جوان‌تر نسبت به کسانی که همسران مسن‌تری دارند، بدون در نظر گرفتن فاصله سنی، سطوح بیشتری از رضایت زناشویی را نشان دادند. با این حال، به نظر می‌رسید که رضایت اولیه بالاتر، پس از ۶ تا ۱۰ سال بعد از ازدواج از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: ازدواج بعد از ۴۰ سالگی؟ آری یا نه؟

آیا اختلاف سنی واقعاً مهم است؟

در حالی که اختلاف سنی توانایی تاثیرگذاری بر طول عمر رابطه و همچنین رضایت از یک رابطه را دارد، نمی‌تواند تنها عامل تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت یک ازدواج باشد. مانند همه چیز در زندگی، هیچ قانون طلایی برای پیروی از آن وجود ندارد و آمارهای فوق فقط سعی در شناسایی و تجزیه و تحلیل الگوهای روابط دارند، نه ایجاد آنها.

مطالعاتی مانند اینها به سادگی به این ایده مشروعیت می‌بخشد که تاثیر تفاوت سنی در روابط نیز می‌تواند با تفاوت‌های قابل توجه در علایق، سبک زندگی و اهداف بلندمدت بین شرکا برابر باشد.

اگر متوجه شدید که با فردی که ۱۰ سال از شما بزرگ‌تر است ارتباط قوی دارید، اجازه ندهید آمار شما را از ایجاد این پیوند و ساختن یک زندگی مشترک منصرف کند. اما، اگر در برقراری ارتباط با فردی که با او قرار ملاقات دارید مشکل دارید و اختلاف سنی قابل توجهی دارید، ممکن است بخواهید بررسی کنید که آیا این اختلاف سن روی پتانسیل داشتن زندگی طولانی مدت برای شما تأثیر می‌گذارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: علامتی که نشان می‌دهد نامزدت میلی به ازدواج ندارد

قبل از تعهد به یک رابطه با فاصله سنی زیاد چه چیزی بپرسید؟

اگر فردی را پیدا کرده‌اید که واقعاً با او هماهنگ هستید، قابل درک است که صرفاً به دلیل تفاوت سنی‌تان برای قطع کردن رابطه تردید دارید. به هر حال، بلوغ نسبی است و می‌توان آن را طبق چیزی فراتر از سال‌ها اندازه گیری کرد.

بنابراین قبل از اینکه هر تصمیم مهمی بگیرید، شما و شخصی که با او آشنا می‌شوید باید به این سوالات پاسخ دهید تا مطمئن شوید که هر دو در یک طرف ماجرا و با یک دید مشترک هستید.

چه اهدافی برای زندگی خود دارید؟ به اهداف آینده خود و آنچه برای زندگی خود متصور هستید فکر کنید. چیزهایی مانند شغل، فرزندان، امور مالی و دیگر رویدادهای مهم زندگی ارزش گفتگوی صادقانه را دارند.چه علایق مشترکی دارید؟ اینها با بیشتر شدن عمق رابطه و برای نگه داشتن صمیمیت، اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. سرگرمی‌ها و علایق مشترک خود را توسعه دهید، زیرا زمانی که فاصله سنی ممکن است باعث ایجاد فاصله شود، این کارهای مشترک می‌توانند ارتباط شما را تقویت کنند.آیا ارزش‌ها و اخلاق شما با هم مطابقت دارد؟ این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما عمیق‌تر از جلوه و ظاهر رابطه پیش بروید. در مورد موضوعات حساسی که در آینده می‌تواند منجر به درگیری شود، مانند سیاست و مذهب صحبت کنید.آیا بخاطر طرف مقابل حاضر به سازش هستید و انعطاف پذیری دارید؟ یکی از جنبه‌های مهم هر رابطه سالم، توانایی سازش است، این موضوع، زمانی که شریک زندگی شما در مرحله متفاوت از سن، یا موقعیت‌های وابسته به سن نسبت به شما قرار دارد، مهم‌تر هم می‌شود.آیا در برابر نظرات بیرونی مقاوم هستید؟ تحقیقات نشان می‌دهد که زوج‌های دارای اختلاف سنی زیاد باید برای مواجهه با سوگیری‌های منفی آماده باشند. بنابراین اگر شما فردی هستید که نسبت به نظرات ناخواسته دیگران حساس‌تر هستید، آماده سوالات و نظرات دیگران باشید. واکنش‌های خود را برنامه ریزی کنید تا دچار شوک نشوید.

در نهایت، مانند هر رابطه سالم، روراست بودن و صادق بودن با خودتان و با یکدیگر بهترین راه برای آماده شدن برای اختلافات آینده است. ما اینجا در مجله سبک زندگی اُکالا به شما پیشنهاد می‌دهیم که روی راه‌هایی تمرکز کنید تا از ایجاد اختلاف بین شما به خاطر فاصله سنی، جلوگیری کنید، و تشخیص دهید که ممکن است در هر زمان در مراحل مختلفی از زندگی خود باشید، و این اشکالی ندارد. احترام متقابل و ارتباط صمیمی تا حد زیادی برای پر کردن هر فاصله‌ای کمک کننده خواهد بود.

منبع: www.brides.com

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!